Gå til innhold

Kvinner tilgir utroskap oftere enn menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut fra teorien om at alle er utro, stemmer det at kvinner har lettere for å tilgi utroskap?

Har du tilgitt utroskap?

Anonymkode: 8758e...cf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har tilgitt utroskap. Er kvinne. Ganske sikker på at han aldri hadde klart å gjøre det samme. 

Anonymkode: b80a4...774

• Liker 4
Skrevet

Ja det har jeg gjort. Eller jeg prøver å tilgi. 

Brudd har større konsekvens for kvinner enn menn. Fordi det hovedsakelig er kvinner som blir sittende igjen som aleneforelder, med den belastningen det er. Så i mitt tilfelle er ikke forholdet som før. Men jeg slipper slite meg ut på å jobbe turnus og være alene med ungene. Da får han bare ha seg litt på si. Når ungene er større, så kan vi gå fra hverandre. 

Anonymkode: fa582...46d

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Brudd har større konsekvens for kvinner enn menn. Fordi det hovedsakelig er kvinner som blir sittende igjen som aleneforelder, med den belastningen det er. Så i mitt tilfelle er ikke forholdet som før. Men jeg slipper slite meg ut på å jobbe turnus og være alene med ungene. Da får han bare ha seg litt på si. Når ungene er større, så kan vi gå fra hverandre. 

Min dypeste respekt for en såpass fornuftig tankegang.

Skrevet (endret)

Jeg tror kvinner oftere tilgir enn menn, men etter det jeg har erfart er det ikke nødvendigvis for tilgivelsen i seg selv, men av f.eks. økonomiske årsaker. 

Jeg tror ikke jeg hadde klart å tilgi. Dvs, jeg kunne kanskje tilgi selve utroskapen (dersom det var en engangshendelse og ikke en affære), men jeg vet ikke om jeg hadde klart å komme over tillitsbruddet uten å bli en person jeg ikke ønsker å være.

Endret av EmKay
Presisering
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke alltid tilfellet. 

Jeg tjener mest, jeg eier huset og det hadde definitivt fått større konsekvenser for ham enn for meg. At jeg er bedre egnet til å få beholde barna på grunn av inntekter og bolig ser jeg mer som fordel enn belastning. 

Jeg hadde regnet det som mer belastning å ha en utro ektemann enn å være alene med barna. 

Jeg tror altså ikke at det du skriver gjelder for alle. 

Jeg hadde ikke tilgitt utroskap, men jeg har tilgitt at han har trådt litt over mine grenser. Han hadde kontakt med en annen kvinne bak ryggen min en stund. Smigrende og spenning. 

Det ble nesten brudd, men jeg valgte å tilgi. Jeg tilgir ikke lignende en gang til, og det har ødelagt mye at kvinnen har feriehus der vi har feriehus. Vi har ikke vært der på flere år nå, og jeg har ingen lyst til å dra dit. Ikke får vi solgt til ok pris heller, så det bare står og forfaller. 

Anonymkode: 57946...486

• Liker 1
Skrevet

Kvinner tilgir oftere fordi menn ser det mer som at kvinnekroppen er «besudlet» av en annen mann.

Anonymkode: 65493...1d2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har tilgitt utroskap. Er kvinne. Ganske sikker på at han aldri hadde klart å gjøre det samme. 

Samme her 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tilgitt utroskap. Vil ikke anbefale andre og gjøre det. Det er vondt. Jeg ble bedratt igjen 6 år etterpå. Levd da i mange år uten den helt store tilliten og forholdet ble aldri bra etter. Jeg har nå heller valgt min egen lykke ❤️

Anonymkode: f11c0...80e

• Liker 5
Skrevet

Nei,tilga ikke,jeg gikk.

Anonymkode: 90809...ed7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tilgitt utroskap. Vil ikke anbefale andre og gjøre det. Det er vondt. Jeg ble bedratt igjen 6 år etterpå. Levd da i mange år uten den helt store tilliten og forholdet ble aldri bra etter. Jeg har nå heller valgt min egen lykke ❤️

Samme her. Ble bedratt på nytt og årene mellom var preget av mange vonde følelser. Valgte å gå og er nå sammen med en fantastisk mann. Noen ganger er det bedre å starte på nytt. 

Tror aldri eksen ville tilgitt om jeg var utro. 

Anonymkode: 8fb91...8a3

• Liker 2
Skrevet

Man skal aldri tilgi

Anonymkode: 28b38...b06

• Liker 2
Skrevet

Å tilgi er som å si «det du gjorde var helt greit, så du kan bare fortsette» Det må få en konsekvens å den eneste effektive konsekvens er å velge å gå.

Anonymkode: 6b220...4a1

• Liker 3
Skrevet

a cheater always remain a cheater

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner tilgir oftere fordi menn ser det mer som at kvinnekroppen er «besudlet» av en annen mann.

Anonymkode: 65493...1d2

Vi blir besudlet fordi menn er skitne.

• Liker 1
Skrevet

Ja det stemmer. Mange kvinner er dessverre så uselvstendig at de finner seg i henimot hva som helst for å slippe være alene,  selv om de typisk skylder på barna sine i stedet for å si det som det er. Det er uting,  fordi de gjør menn til drittsekker. Ingen vits for en mann å prøve oppføre seg som folk, når kvinner ligger for hans føtter samme hvordan han oppfører seg. 

Anonymkode: b431a...1ee

• Liker 1
Skrevet

For min del tilga jeg min mann fordi jeg elsker han. Har ikke behov for han ift barn eller økonomi. Jeg er ikke uselvstendig. Tilgivelsen er ikke hans. Den er min, og for min skyld. Jeg har valgt å forsøke å forstå istedenfor å fordømme. 

• Liker 1
Skrevet

Menn som ligger med mange = sexy.

Kvinner som ligger med mange = ikke sexy.

Anonymkode: c299e...b33

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uenig! Jeg liker ikke menn som er til felles avbenyttelse 😉

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klarer ikke å se noe sexy med mange sexpartnere... Ville bare bært urolig for hvilke sykdommer vedkommende ville smitte meg. Vet kondom finnes, men synes allikevel det er skikkelig turn off.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...