AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 En ting jeg lurer på her inne... Hvordan skal man skaffe seg flere kvinnelige venner da man er i forhold? Jeg er en mann i slutten av 30 årene, i forhold og lykkelig med det... Men ofte tar jeg meg selv i å savne å ha en venninne å prate med. Venninner har helt andre syns vinkler på ting enn oss menn og jeg etter min oppfatning, mener at man er en rikere person om man har venner fra begge kjønn. Jeg har prøvd mange ganger opp igjennom livet å etablere slike vennskap uten spesielt hell, for automatisk så virker det som at når jeg er hyggelig mot de utover det vanlige... dvs ringer å prater osv. så tror de at jeg vil noe mere å trekker seg unna siden jeg har samboer. Om det ikke skjer er det som regel en sjalu mann som kommer inn i bildet. Går det i min alder å skaffe seg en god venninne uten at det skal bli sett på som et forsøk på noe mere? Anonymkode: 8ef83...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Ja, det går an, men det kommer til å ta lang tid (etter min erfaring). Jeg er en godt gift kvinne med barn og har alltid ment at man kan være bare gode venner uavhengig av kjønn. Har noen få gode mannlige venner, men det krever åpenhet med partner og åpenhet med venner. Kan være lurt å ha en felles interesse eller hobby som grunnlag for vennskapet. Så kan dere bygge dette opp til å bli et godt vennskap over tid. Snakk ofte og varmt om kona di og samtidig nevn jevnlig at du liker å ha venner av motsatt kjønn til din potensielle venninne. Du kan komplimentere personligheten og ting din etterhvert venninne er flink til, men styr unna alt som går på utseende. Ikke ring for å slå av en prat før dere er ordentlige venner. Anonymkode: 197ca...3f3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): En ting jeg lurer på her inne... Hvordan skal man skaffe seg flere kvinnelige venner da man er i forhold? Jeg er en mann i slutten av 30 årene, i forhold og lykkelig med det... Men ofte tar jeg meg selv i å savne å ha en venninne å prate med. Venninner har helt andre syns vinkler på ting enn oss menn og jeg etter min oppfatning, mener at man er en rikere person om man har venner fra begge kjønn. Jeg har prøvd mange ganger opp igjennom livet å etablere slike vennskap uten spesielt hell, for automatisk så virker det som at når jeg er hyggelig mot de utover det vanlige... dvs ringer å prater osv. så tror de at jeg vil noe mere å trekker seg unna siden jeg har samboer. Om det ikke skjer er det som regel en sjalu mann som kommer inn i bildet. Går det i min alder å skaffe seg en god venninne uten at det skal bli sett på som et forsøk på noe mere? Anonymkode: 8ef83...4ff Tror rett og slett bare du ikke har truffet noen som var åpne for det. Jeg har noen mannlige kompiser som jeg har kjent i mellom 10-20 år, men andre har ikke vært interessert i å være bare venner. Noen er interessert i et forhold eller tenker at følelser kan oppstå etterhvert. Tror det er helt individuelt hva man er åpen for. Anonymkode: 87252...9f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå