AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Lang historie kort: jeg har tidligere vært langtidssykemeldt etter en heftig runde med sykdom. Heldigvis så klarte jeg å komme tilbake i full jobb igjen før jeg måtte over til arbeidsavklaringspenger. . Nå har jeg blitt gravid, og pga tidligere alvorlige svangerskapskomplikasjoner så er det rutine at man blir sykemeldt rundt uke 20 i påfølgende svangerskap. Så da lurer jeg rett og slett på hvordan jeg finner ut hvor mange dager jeg har igjen mtp rett til sykepenger, siden jeg har brukt opp en del av det året man har rett på, samtidig som det ikkje vil være tilbake fullt i 26 uker før jeg kommer til uke 20 i graviditeten. Man må jobbe 26 nye uker når man har brukt opp ett år med sykepenger for å få rett til sykepenger på nytt. Men siden jeg ikke da 'brukte opp' hele året, så synes eg det er vanskelig å vite om jeg vil a rett til sykepenger når den tiden kommer. På NAV står det følgende: "Hvor lenge kan du få sykepenger? Du kan maksimalt få sykepenger i 52 uker. Tidsbegrensingen er den samme enten du er helt eller delvis sykmeldt. Perioder 3 år tilbake i tid blir lagt sammen hvis det er mindre enn 26 uker mellom noen av periodene." Hva betyr det? Anonymkode: 6bfc7...ec6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Vil tro NAV kan svare på dette? De har vel oversikten. Anonymkode: 46dda...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Nav kan svare, men høres ikke ut som du har rett på sykepenger. Anonymkode: b6e49...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå