AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Jeg prøver å være flink til å redusere matsvinn, ha ukesplan for middager, og lage doble porsjoner så jeg har middag til flere dager. Men her har jeg en «utfordring» når det kommer til kylling. Jeg syns nemlig kylling får en veldig rar smak når det varmes opp på nytt. Noen ganger kan jeg kjenne smaken også på kald kylling, men den blir definitivt fremtredende om jeg varmer opp f.eks. en kyllingfilet fra middagen igår. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive smaken...emmen, kunstig, metallisk, litt bitter? Smaken kunne gitt mening om dette var kylling som har ligget på en buffet for lenge kanskje, men dette er fersk kylling som har vært i kjøleskap mellom varmebehandlingene. Samtidig ser jeg mange drive med meal-prepping f.eks., som ofte inneholder kylling. Eller lager doble porsjoner og varmer opp senere. Er det bare jeg som kjenner den rare bismaken på kyllingen? Nå skal det sies at jeg har veldig sterk smakssans (såkalt «supersmaker») og smaker mange ting som andre ikke reagerer på. Så det kan jo være en årsak. Men tenkte likevel høre om det er andre her som kjenner den samme smaken? For min del betyr dette at jeg ikke kan spare rester av kylling, for jeg orker ikke spise det dagen etter. Og det er jo litt dumt. Anonymkode: fd0bc...a37
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Kjenner det jeg også, er ikke særlig godt, nei. Anonymkode: fa242...8b6
Connie Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Sånn kjenner jeg det også. Kyllingen blir også veldig tørr og rar.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjenner det jeg også, er ikke særlig godt, nei. Anonymkode: fa242...8b6 Connie skrev (10 minutter siden): Sånn kjenner jeg det også. Kyllingen blir også veldig tørr og rar. Litt greit å vite at det ikke bare er jeg som merker dette. 😅 Skjønner ingenting av at folk kan meal-preppe kylling for flere dager, men de kjenner vel kanskje ikke den smaken vi kjenner..? Anonymkode: fd0bc...a37
elien Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Er det file, det er snakk om? I tilfeller som jeg mener det har blitt anderledes om er file. Men nå bruker jeg stort sett lårfile, å det funker fint i oppvarming.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Ja, hvis jeg skal bruke kylling dagen etter, så blir det kald, så varmer jeg heller tilbehøret. Det samme gjelder svin - det smaker gammelt når det blir varmet opp igjen. Anonymkode: a631e...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå