AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Jeg leser at babynest kun skal brukes på dagtid og under oppsyn. Hvorfor gjelder ikke det samme for kurver? Kurvene er jo også smale med kanten nære barnet. Vurdere å ha baby i kurv de første måneden, men er det innafor, eller er kurv og babynest det samme? Anonymkode: 05eb8...973
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 "Problemet" med babynest er myke kanter som babyen kan ligge med ansiktet inntil om man ikke passer på. Kurver med masse foring i kantene har jo samme problemet.. Du må nesten se an kurven. Babyen skal ikke kunne bli liggende med ansiktet helt inntil stoff og andre tette ting. Anonymkode: 315a3...afb 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Jeg tenker også at du bare må se an selv hvordan kurven er på kantene. Jeg personlig hadde ikke villet hatt baby i nest om natten, men det var fordi han gnuret nesen inn i kanten og jeg var ikke trygg på lufttilgangen. Vi sluttet egentlig helt å bruke nestet annet enn når vi var på besøk, ikke bare pga dette men fordi vi hadde en kurv på hjul fra når jeg selv var liten som jeg syntes var mye mer praktisk for dagsoving. Den var også bedre ettersom den hadde spiler med gode mellomrom på sidene så det var kjempegod lufttilførsel. På natten valgte vi å bruke bed side crib hvor det da var 3 "vegger" og at den var festet i sengen. Veggene skulle jo være god på lufttilførsel og jeg opplevde heller ikke at han rullet helt bort dit for å gnure ansiktet inni, så den følte jeg meg trygg på. Jeg ser ikke for meg at en kurv ville være mer risikabel, men det er veldig alt etter hvilken type kurv det er og om kantene er dekket med tøy eller kommer det luft gjennom feks. Bare husk minst mulig dippedutter og best mulig lufttilførsel til baby så håper jeg at du klarer føle deg trygg på valget ditt etter hvordan kurven din er Anonymkode: 28499...919
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Hvorfor gjelder ikke det samme for barnevogn? Anonymkode: 4d14c...10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå