AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Dette har jeg tenkt på lenge før corona, da jeg har vært arbeidsledig siden 2018 og har slitt med å få jobb. Så nå ser vi bort fra corona en liten stund. Jobber som mennesker har gjort i alle år blir byttet ut med maskiner. Flere og flere butikker har selvbetjente kasser. Mennesker fra lavkostland tar jobber med dårlig vilkår og lønn. Hvorfor tillater vi at arbeidsgivere i visse bransjer får gjøre som de vil? Flere jobber jeg har søkt på har flyttet bedriftene utenlands. Listen er lang, og jobbene blir færre og færre. Hva er planen? Hvor skal vi jobbe? Anonymkode: d2f3b...72e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Helsevesenet, med mennesklige relasjoner (støtteapparat etc), it, administrasjon, utvikling, vedlikehold av maskiner etc Anonymkode: 09dbf...10a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Jeg jobber i butikk, og er faktisk ikke det minste redd for jobben min (selv om jeg er under utdanning til noe annet). Kassearbeid er kanskje det vi gjør minst av i løpet av dagen. Det står én person i kassa, og vi er kanskje 7 stykker på jobb. Det vil si at seks av oss gjør oppgaver som robotene enda ikke kan gjøre, og det hadde ikke gjort noe om sistemann slapp å stå i kassa. Det er mer enn nok å holde på med. Varepåfyll, rydding, svinn, kundebehandling, papirarbeid, kampanjegjennomføring, varetelling, lagerflyt/logistikk, bygging av butikk, pakking av varer for click&collect osv. Anonymkode: f35dc...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå