Gå til innhold

Er folk som bruker titalls tusen på eldgamle barnevogner litt dumme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst, hva er greia med dette? Vognene ser stygge og klumpete ut, skitne. Enda dummere er det når folk kjøper 'nye' som ser gamle ut. Hvorfor betaler folk masse penger for dårlige, stygge vogner? Ikke er det særlig fint heller. Stygt og upraktisk. 

Som 5barnsmamma ser jeg absolutt ikke funksjonen. Idag møtte jeg en med en vogn fra 46, som de bruker. Altså.. Se her. 

Screenshot_20210127_094025_com.facebook.katana.jpg

Anonymkode: 6f3de...1f7

Skrevet

Enig, ser helt dust ut. Og sikkert ikke komfortabel heller verken for baby eller når man triller tur... 

Alltid litt alternative folk . Hipsterne. De kule i byen 

Anonymkode: 629de...fd5

• Liker 6
Skrevet

Hva har det med deg å gjøre, da? Kan ikke du kjøpe en vogn som DU liker? Og så kan andre kjøpe det DE liker?

At DU synes en vogn er stygg, betyr ikke at alle andre også skal synes det. Ei heller hva som er praktisk. Og hva er "dårlig"? Kanskje de skal restaurere den? Kanskje de kun skal bruke den som sovevogn, og ikke triller så mye? 

Synes folk som skal legge seg så mye opp i hva andre gjør er litt dumme, jeg.

Anonymkode: 52dea...314

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har det med deg å gjøre, da? Kan ikke du kjøpe en vogn som DU liker? Og så kan andre kjøpe det DE liker?

At DU synes en vogn er stygg, betyr ikke at alle andre også skal synes det. Ei heller hva som er praktisk. Og hva er "dårlig"? Kanskje de skal restaurere den? Kanskje de kun skal bruke den som sovevogn, og ikke triller så mye? 

Sovevogn til 35000?da er man dum altså

Påvirker ikke meg at folk legger ungene sine i vogner fra 1946, men stakkars barn. 

• Liker 1
Skrevet

Smak og behag. Jeg har brukt 40k på datamaskinen min, så skal ikke dømme andre. Tipper de fleste har kjøpt noe veldig dyrt som de ikke trenger

Anonymkode: ffe39...427

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, ser helt dust ut. Og sikkert ikke komfortabel heller verken for baby eller når man triller tur... 

Alltid litt alternative folk . Hipsterne. De kule i byen 

Anonymkode: 629de...fd5

Haha, jepp. 

Hun med vognen jeg har bilde av mener den er best på snø.. Hun har ett barn selvsagt. 

Skrevet

35 000 er for øvrig lite penger når man har mye. Når du ahr mye penger er 35 000 for dem mer slik du ser på 300 kr

Skrevet

Smak og behag. Jeg har brukt 40k på datamaskinen min, så skal ikke dømme andre. Tipper de fleste har kjøpt noe veldig dyrt som de ikke trenger

Datamaskinen bruker du hver dag. Problemet er å bruke en upraktisk vogn hver dag 

Skrevet

35 000 er for øvrig lite penger når man har mye. Når du ahr mye penger er 35 000 for dem mer slik du ser på 300 kr

Jeg brukte ca samme sum på vår barnevogn. Men da var den ikke fra 1946, uten demping og lufting. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Påvirker ikke meg at folk legger ungene sine i vogner fra 1946, men stakkars barn. 

Hvorfor stakkars barn? Ungen gir vel faen i hvordan vogna ser ut.

Anonymkode: c894c...880

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor stakkars barn? Ungen gir vel faen i hvordan vogna ser ut.

Anonymkode: c894c...880

Vognen har ingen luftemulighet. Har du sett bildet? Er nærmest en kloss å regne. Du kan ikke pålegge ansatte i bhg å legge et barn i en betongblokk som det der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars barn? De ligger vel på en madrass i en pose. De har det vel brillefint i hvilken som helst vogn.

Selv synes jeg det er unødvendig å kjøpe ny dyr vogn når jeg kan få en helt grei brukt en til 2000,- på finn. 

• Liker 7
Skrevet

Som 5 barnsmor burde du ha andre ting å bruke tiden på enn å henge deg opp i hva andre bruker sine egne penger på.

Smaken er som baken. Og folk har lov å bruke pengene de har tjent akkurat som de selv vil. Sikkert noe du kjøper som de syns er helt dust.

Anonymkode: 022c0...2b3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 9.40):

Seriøst, hva er greia med dette? Vognene ser stygge og klumpete ut, skitne. Enda dummere er det når folk kjøper 'nye' som ser gamle ut. Hvorfor betaler folk masse penger for dårlige, stygge vogner? Ikke er det særlig fint heller. Stygt og upraktisk. 

Som 5barnsmamma ser jeg absolutt ikke funksjonen. Idag møtte jeg en med en vogn fra 46, som de bruker. Altså.. Se her. 

Seriøst, hva er greia med å presse ut fem unger? De er jo bare stygge og klumpete. Enda dummere er det når foreldrene hele tiden må kjøpe ting til unga, hvorfor gidder de å bruke så mange penger på unyttige unger? Ikke er de særlig fine heller, og veldig upraktiske. Unga altså. 

Jeg ser absolutt ikke funksjonen med alle de unga, møtte faktisk på en sånn fembarnsmor i dag... Altså, bare se hva de lirer ut av seg...

Avsnittene over er skrevet med en god dose useriøsitet (selv om jeg mener fem unger er fire unger for mye...). Håper ts sitt innlegg er like useriøst. Finn heller på noe gøy med ungene dine, så slipper du å irritere deg over hva andre kjøper. Kanskje du kan være et godt forbilde for ungene dine istedet, og lære de å godta andre mennesker og deres verdier. 

Anonymkode: 7f3e3...c12

• Liker 3
Skrevet

Henger du ut foreldrene med bilde av deres barnevogn?

Vognen ser kul ut men er ikke funksjonell, men det bryr de seg ikke om fordi vil ha en vogn som matcher deres stil.

Anonymkode: 2c667...371

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 9.45):

Synes de gamle vognene, så lenge de er restaurert, er utrolig fine. Mye finere enn dagens stygge og kjedelige vogner.

• Liker 4
Skrevet

De gamle vognene er bare så fine! Det er samlerobjekt, og er den i virkelig god skikk så er ikke prisen så ille. De er vanskelige å få tak i. 

Anonymkode: da752...a18

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns de vognene er kjempefine 😄

Skrevet

Bruker de den vogna? Jaja. Er opptatt av retro selv, og kunne vel godt funnet på å kjøpe en eldre vogn selv. Men ikke så gammel. Kunne kjøpt den til å ha som et interiørelement om det passet slik. 
Det er noen som kjører 40-50-tallsstil, både ift mote, interiør og alt. Spesiell livsstil. Hvis denne moren er en av de skjønner jeg greia.

Skrevet

Estetisk sett er de veldig fine, men selv ville jeg valgt vogn ut fra praktiske behov, ikke estetikk.

Anonymkode: 35b43...82a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...