Gå til innhold

Jeg er like viktig som jobben for han...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min lå å pratet litt etter vi hadde lagt oss i går. Bare sånn ut av det blå spør jeg mannen min; hva er viktigst for deg i livet? 

1. Barna våre (og det er en selvfølge)

2. Jobben...

Han lo litt, og tulla, og sa: nå lurer du sikkert på hvor du kommer på lista. Jeg skjønte jo han spøkte og bare "ertet" meg litt. 

Jeg kjente jo jeg blei litt lei meg. Å måtte spørre, er jobben viktigere enn meg? Neida sa han. Men det var jo det du sa, sa jeg. 

Joda, men det er jo viktig å ha en jobb sa han. Så du og jobben kommer på nr 2.... 

Jeg blei litt fornærmet jeg da.

Hadde dere blitt det?

Anonymkode: 1dde7...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre jeg er syk så kommer jobben først. Ellers står vi i jo uten hus og alt. Hvorfor er det så fælt?

Anonymkode: 40908...094

• Liker 10
Skrevet

Nei. Med mindre han begynner å prioritere å jobbe masse overtid (unødvendig) framfor å tilbringe tid med deg og ungene så syns jeg ikke du har grunn til å bli fornærmet.

Anonymkode: aebd5...79b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og mannen min lå å pratet litt etter vi hadde lagt oss i går. Bare sånn ut av det blå spør jeg mannen min; hva er viktigst for deg i livet? 

1. Barna våre (og det er en selvfølge)

2. Jobben...

Han lo litt, og tulla, og sa: nå lurer du sikkert på hvor du kommer på lista. Jeg skjønte jo han spøkte og bare "ertet" meg litt. 

Jeg kjente jo jeg blei litt lei meg. Å måtte spørre, er jobben viktigere enn meg? Neida sa han. Men det var jo det du sa, sa jeg. 

Joda, men det er jo viktig å ha en jobb sa han. Så du og jobben kommer på nr 2.... 

Jeg blei litt fornærmet jeg da.

Hadde dere blitt det?

Nei !

Anonymkode: e252b...86f

• Liker 1
Skrevet

Kan jo ikke leve på kjærlighet da 

• Liker 4
Skrevet

Når jobben er viktig for å ha det bra, så er jo den viktig. Jobben gir jo både stabilitet og forutsigbarhet.

Nei, jeg hadde ikke blitt fornermet. Jeg anser min jobb, evne til å klare meg selv og stabiliteten det gir, som like viktig som mannen min. Den er og en forutsetning for å kunne ta vare på barna. Jeg hadde kvittet meg med mannen før jeg hadde sluttet å jobbe om det var et valg jeg måtte ta. 

Anonymkode: dee4b...6d0

• Liker 2
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 0a8d2...d41

• Liker 1
Skrevet

Ts.

Takk for svar. Da er det bare jeg som er teit 😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts.

Takk for svar. Da er det bare jeg som er teit 😉

Neste spørsmål du kan følge opp med: «hvem av barna er favoritten din?»

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet, men jeg tror kanskje vi tenker ulikt. 

Når alt kommer til alt så er menneskene rundt oss viktigst (for de fleste). Da blir andre ting ikke like viktig. Og det er sånn jeg hadde tenkt om noen hadde spurt meg om dette. Barna mine er aller viktigst så kommer mannen, også mamma. 

Men andre (og det ser man jo i tråden) tenker hva som er viktig rent praktisk for å få livet til å gå rundt. Og da er jo selvfølgelig jobben viktig. Både for lønn og for utvikling. 

Anonymkode: 22891...fc4

• Liker 5
Skrevet

Jeg og samboeren har hatt lignende diskusjoner. Hos oss tenker vi bare ulikt.
Ved å si jobben, så blir det litt som å si at det er viktigere for han å ha den jobben han har enn å ha meg i livet. 
Men han tenkte mer praktisk på det.... at han kunne droppet en dag på jobb vist ungen hadde feber. Men jeg er voksen, og greier meg selv.

Om du spør han hva han er mest takknemlig for i livet eller lign., får du mest sannsynlig et annet svar.

Anonymkode: 386aa...9f9

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Vel, måten du spør på gjør jo alt verre. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønte jo han spøkte

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det var jo det du sa, sa jeg. 

Skrevet

Å ha en inntekt er viktig, fordi vi trenger hus og mat osv. På den måten er jobben viktig, fordi jeg ikke har ubegrenset med penger på bok.

Men barn og mann er mye viktigere i betydningen at jeg bryr meg mer om dem. Hadde jeg fått penger uten å jobbe, kunne jeg sluttet uten å bli lei meg. Jeg ville likevel funnet noe å bruke tiden på, men kunne godt gjort noe veldedighet eller annet uten at det var betalt. Men ja, mannen betyr absolutt mest. 

Anonymkode: 6ad80...45b

Skrevet

Jeg tror at du ble lei deg for at du faktisk føler at jobben hans kommer foran deg. 

Anonymkode: dc6cd...f58

• Liker 1
Skrevet

Ja, jobb er jo bare noe man gjør fordi man må for å overleve

Anonymkode: b31ff...66f

Skrevet

Jeg tenker at noen ting ikke kan sammenlignes og settes opp mot hverandre. Jeg tenker at du tjener på at mannen din har en jobb som han trives med. Jeg tror også at de fleste mennesker hadde bedt om fri/sykemelding dersom partneren hadde hatt behov for hjelp hjemme. Noen ting bør og skal ikke settes opp mot hverandre. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville gjerne kommet før jobben,så jeg skjønner at du ble lei deg.

Anonymkode: 4a408...d8b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jobb er jo bare noe man gjør fordi man må for å overleve

Anonymkode: b31ff...66f

Ikke for alle. Jeg stortrives med jobben min og putter mer tid og energi i den enn for å bare overleve. 

Skrevet

Tenker det er litt kommunikasjonsforskjeller og forskjellige måter å tenke på her. Du tenker kanskje kun på følelse men han tenker på alt praktisk rundt jobb også. Jobb er viktig for meg også og i mange tilfeller sånn i dagliglivet vil jeg prioritere jobben over samboeren min. Men jeg er jo mye mer glad i samboeren min enn i jobben, men jeg har jo et ansvar for jobb og jeg tenker at samboeren min er et selvstendig menneske som ikke trenger meg på det praktiske planet, mens jobben min gjør det og jobben er noe jeg har et ansvar ovenfor. Jobben er jo en stor del av livet og om man trives i jobben også så er jo det veldig viktig for en, både for egen følelse av mestring og hvem man er, og for alt det praktiske som lønn (som trengs for familien, deg og barna)

Jeg tenker at dette ikke betyr at han har mindre følelser for deg eller elsker deg mindre men at dere bare tenker litt forskjellig når dere lister opp på denne måten :) Så tror du bare bør legge det fra deg og ikke gnage på dette. 

Anonymkode: 7a5f7...465

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...