AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Jeg har anoreksi( siden jeg var 11 år) men har hadd noen perioder der jeg har hadd bulimi å gått opp i vekt, i disse periodene har jeg blitt gravid å klart å hadd en nogenlunde greit forhold til mat. Jeg har dessverre slitt med anoreksi etter hvert svangerskap å er nå veldig dårlig, jeg er så redd for å skade barna mine pga min sykdom, jeg er fortsatt veldig aktiv med de, vi finner på masse sammen å jeg lager alltid gode sunne middager, vi kan også dra på burgerking å slike ting, jeg gir de et helt normalt kosthold lell om jeg ikke spiser. Er det noen her som har vokst opp med mor som sliter med mat? Hvordan har det påvirket deg? Jeg tar i mot hjelp for sykdommen min å skal legges inn igjen, jeg ønsker for alt i verden å bli frisk, men jeg er livredd mat, jeg har vært syk i over 20 år å det er så vanskelig å snu tankene mine. Anonymkode: 8d01e...96d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Har vokst opp med en mor som hadde et ganske anstrengt forhold til mat. Hun kom hjem etter jobb og var såå sulten og spiste litt revet gulerot og tunfisk eller fiskeboller (babyporsjon). Det som vel plaget meg mest var at hun aldri koste seg med noe spiselig. Aldri noe glede over maten. Hun sto opp kl 05 hver morgen og trimmet før jobb. Hun hadde alltid et kritisk blikk og kommentarer til egen og andres kropp. Godteri til meg på lørdagen var 5 små godteting. Jeg følte at det alltid lå en eim av skam over å storkose seg over maten. Følte alltid at maten hennes var et nødvendig onde. Itillegg til at jeg fikk ferdige slankeplaner som hun ville jeg skulle følge i en alder av 12....jeg var helt normalvektig. Anonymkode: 2ab1a...d9a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Ungene vil nok dessverre ta skade av dette. Er far oppegående og tilstede? Det er aldri lurt å få barn når man er såpass syk 😔 Anonymkode: bc305...85f 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Kan legge til at vi spiser mat hver lørdag sammen å jeg spiser da også kake eller godis å slike ting å har en kose kveld, er vel denne dagen i uken som gjør at kroppen min holder ut, altså jeg elsker mat, elsker å lage mat å bake. Jeg snakker kun positivt om mat å kommenterer aldri hva de spiser(kalorier å slikt) . Jeg snakker aldri negativt om andres utseende, jeg synes alle mennesker er pene, for meg er en overvektig person en trygg person, da har jeg mer problemer med de som er for tynne. Jeg liker å se folk spise å nyte mat, det gir meg en ro å trygg følelse. Barna har en trygg å god far, vi har vært sammen siden ungdomstiden. Jeg jobber fulltid, å ønsker å ta en master, men da må jeg få kontroll på matinntaket mitt. Jeg vil sitte å spise med hele familien hverdag, jeg vil nyte mat sån som andre gjør, jeg vil ikke at dette skal styre meg lenger. Anonymkode: 8d01e...96d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ungene vil nok dessverre ta skade av dette. Er far oppegående og tilstede? Det er aldri lurt å få barn når man er såpass syk 😔 Anonymkode: bc305...85f Hadde jeg vist da at jeg var syk så hadde jeg nok ikke det, men nå har jeg barn å jeg må gjøre det aller beste for å gi de en god å tygg oppvekst. Far er en oppegående å god far, engasjert å omsorgsfull. hvordan tenker du de tar skade ? Er der noe du tenker jeg kan gjøre for de mens jeg jobber mot å bli frisk? Jeg vil ikke at de skal få en slik sykdom sån som meg, er min største frykt, å motivasjon for å klare dette. Anonymkode: 8d01e...96d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vokst opp med en mor som hadde et ganske anstrengt forhold til mat. Hun kom hjem etter jobb og var såå sulten og spiste litt revet gulerot og tunfisk eller fiskeboller (babyporsjon). Det som vel plaget meg mest var at hun aldri koste seg med noe spiselig. Aldri noe glede over maten. Hun sto opp kl 05 hver morgen og trimmet før jobb. Hun hadde alltid et kritisk blikk og kommentarer til egen og andres kropp. Godteri til meg på lørdagen var 5 små godteting. Jeg følte at det alltid lå en eim av skam over å storkose seg over maten. Følte alltid at maten hennes var et nødvendig onde. Itillegg til at jeg fikk ferdige slankeplaner som hun ville jeg skulle følge i en alder av 12....jeg var helt normalvektig. Anonymkode: 2ab1a...d9a Uff så trist, dette ville jeg aldri ha gjort. Jeg gjør alle hovedmåltider så koselig som mulig, jeg vil at mat skal være noe de synes er godt å at måltidene er hyggelige. Hi Anonymkode: 8d01e...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå