Gå til innhold

Eksperter kritiserer tiltakene på Østlandet

Ukjent.

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/nyheter/11917559/

Blant annet står det at kunnskapen for å innføre så drastiske beslutninger er fraværende. 

Så de har sendt 45 000 ut i permittering på særdeles tynt grunnlag. Tatt fra barn læring og aktiviteter. 

Jeg håper de større butikkjedene går til sak. Noen må få disse sinnsvake beslutningene opp i rettssystemet slik at vi får rettighetene våre tilbake. Myndighetene har blitt blinde og døve for alt annet enn korona. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet, handler føre var-prinsippet om å kjøpe et brannslukningsapparat før det går galt, ikke å løpe til Jernia etter at huset har brent ned ...

Men for all del - man kunne sikkert la mutasjonen få spre seg i ro og fred slik at nordmenn kan få nyte køene i januarsalget slik irene hadde det moro i Julen, før man i mars legger seg flate, og innrømmer at man har tabbet seg fullstendig ut.

Deretter kan man stenge ned hele landet i to måneder fordi helsevesenet holder på å knekke sammen og dødstallene når nye høyder - blir sikkert moro å teste ut hvordan det er å "leve som normalt" når det ikke er så lurt å gjøre det der og da; andre lands erfaringer viser jo at dette fungerer strålende.

:ironi:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det innføres kraftige tiltak akkurat der smitten er mens man lar være ellers synes jeg er på sin plass. Om kost/nytte er på et akseptabelt nivå skal jeg ikke so noe om, men balansegangen er langt bedre enn den har vært før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (1 time siden):

Så vidt jeg vet, handler føre var-prinsippet om å kjøpe et brannslukningsapparat før det går galt, ikke å løpe til Jernia etter at huset har brent ned ...

Men for all del - man kunne sikkert la mutasjonen få spre seg i ro og fred slik at nordmenn kan få nyte køene i januarsalget slik irene hadde det moro i Julen, før man i mars legger seg flate, og innrømmer at man har tabbet seg fullstendig ut.

Deretter kan man stenge ned hele landet i to måneder fordi helsevesenet holder på å knekke sammen og dødstallene når nye høyder - blir sikkert moro å teste ut hvordan det er å "leve som normalt" når det ikke er så lurt å gjøre det der og da; andre lands erfaringer viser jo at dette fungerer strålende.

:ironi:

Det har spredd seg i ro og fred siden mellom jula da svar på testene ikke kom før ert par dager siden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...