Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fetteren min er gjerrig og syns alt er dyrt. Hvis man skal handle noe ,f.eks mat eller klær så MÅ alt være på salg (men helst skal ingenting handles), og gjerne billig-mat fra rema1000s eget merke skal brukes penger på. Gud forby hvis han måtte bruke litt mer penger på noe. 
En annen ting er at han blander seg i pengebruken til folk. Hvis den andre fettern min vil kjøpe seg en ny (luksus)bil så tilter han nesten. Man skal ikke bruke penger på noe og aldri på luksusvarer. Å nei å nei... det er nesten straffbart. Han ville kjøpe seg en porche, og har råd til det men da nekter han første fettern min han å gjøre det fordi det er for dyrt. Og det bestemmer jo ikke han, det er jo ikke hans penger. Han stiller seg faktisk utenfor butikkene for å sperre for at folk kan gå inn å kjøpe ting (som alltid er for dyrt i hans verden). 
Syns det er helt idiotisk å blande seg i hva andre bruker penger på. Hadde forstått det hvis det var han som måtte betale for det men det er det ikke. 

Han syns også at 100kr er mye penger, og hvis en ting koster 100kr så er det innmari dyrt.  Alt for dyrt!
Hvis han må bruke penger så skal han på død og liv vente til det er salg. Gjerne på de billigste butikkene som finnes. 

Han kunne ha hatt bedre økonomi hvis han ville men han vil ikke rett og slett. Hvorfor det?
Han vil bare sitte å ruge på de få pengene han har, kritisere andres pengebruk og vente på salg. I perioder da den andre fettern min, jeg eller andre i familien bruker penger nekter han å ha kontakt med oss. Er dette normal oppførsel? Jeg mener at det ikke er det. Han og dama hans sitter hele tiden og regner på ting og teller ting på krona og sånn, setter opp budsjetter og masse sånn for å spare og unngå å bruke penger. Syns det er litt vel ekstremt å være så opptatt av egen og andres økonomi. :roll: 

Endret av te_groupies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...