Gå til innhold

Du som er en kvinne, hender det at du putter mobiltelefonen, nøkler og andre ting i lommen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger yttertøy med omhu, lommer er viktig. Bruker sjelden veske, putter det meste i lommene ja. Om sommeren når jeg ikke bruker yttertøy og har klær som ikke har noe særlig med lommer så må jeg ha en veske, men er ikke glad i å bruke det. Synes veske er upraktisk.

Anonymkode: f2c42...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg har klær med små lommer , MÅ jeg bruke veske. Særlig NÅ når man må ha hendene fri for å få sprita seg overalt man går inn og ut. 

Anonymkode: c6298...b46

Gjest Rosendahl
Skrevet

Bruker heller ikke veske

Og irriterer meg over jakker med små lommer.

Skrevet

Drasser ikke på veske alle veier, og da bruker jeg lommene, ja. 

Anonymkode: ebad9...4f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke veske så min umiddelbare tanke er hvor ellers skal jeg legge det om ikke i lommen?

Anonymkode: 4e5ec...82c

Samme her.

Bruker aldri veske.

Anonymkode: 5ce60...d79

Skrevet

Gjorde det før. Ikke nå fordi jeg skjønte hvor skitne nøkler og mobil er. 

Anonymkode: 99853...198

Skrevet

Det er deilig de gangene jeg slipper å drasse på en veske. Så har jeg en jakke med litt store lommer elsker jeg å putte stæsjet litt der. Noen ganger blir det litt i overkant så det ser ut som jeg er tungt lasta 🙈

Anonymkode: 4c7da...78e

Skrevet

Bruker ikke veske. Jeg legger det i baklomma på jeans eller jakkelomma. 

Anonymkode: 28ba6...5bf

Skrevet

Det varierer veldig. 

Orker ikke veske om jeg ikke må. På vinteren bruker jeg parkas med store nok lommer om jeg skal på byen/butikken, og har telefon/nøkler i hånda om jeg skal på jobb. 

På sommeren går jeg mer i kjoler, og da må jeg ha veske. 

Skrevet

Jeg har egentlig slutta med veske i hverdagen. Har kortlomme på mobilen, så putter jeg mobil og nøkler i hver sin jakkelomme. Er det sommer har jeg mobilen i baklomma på jeansen. Skal jeg ut for å spise eller noe og har kjole/skjørt, tar jeg veske for å ha et sted å ha ting.

Anonymkode: 1268c...6dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Føler det ble litt for mange sitater nå, hadde ikke trengt å sitere dere alle. Men..hva er det dere snakker om? Hvorfor kjøper dere ikke klær med ordentlige lommer? Jeg er også kvinne og har aldri hatt dette som et problem, men ja, jeg unngår de klærne som er helt duste. På samme måte som at jeg ikke kjøper sko med falsk glidelås eller falsk snøring (jeg har dog kjøpt sko med begge deler, hvor det bare er ment å bruke glidelås til daglig -snøringen hjelper å tilpasse rundt rist og legg).

Uansett, jeg bruker bukselommer, jakkelommene og/eller sekk og veske om hverandre. Hender jeg til og med putter noe i baklomma, men det blir tatt ut igjen i det jeg setter meg ned et sted.

Anonymkode: 79a1a...53a

Jeg har mye praktiske og skikkelige klær, og jeg tenker over dette med lommer når jeg kjøper klær, men synes altså ikke det er lett å få til opp mot dress code på  min jobb, og det jeg liker å ha på meg hjemme. Jeg går mye med skjørt og kjoler, og tights hvis jeg skal trene, og da er det som regel ikke lommer som rommer mobiltelefon og nøkkelknippe (eller adgangskort med snelle, hvis jeg ikke vil ha det rundt halsen). 

Og mange penbukser / draktbukser har heller ikke lommer med plass til telefon, selv om de er løse i snittet. Eller smale jeans, de har gjerne bare veldig små lommer.

Når jeg går i turbukse har jeg telefonen i lommen, og også hvis jeg går med litt videre jeans, men det er ikke jobbantrekk i min jobb.

I vinterhalvåret har jeg som regel plass til det meste i ytterjakken, men den henger jeg jo fra meg i garderoben ofte..

Sommerhalvåret har jeg ofte ikke jakke med lommer på (kanskje bare en cardigan om morgenen).

Anonymkode: c1826...bdc

Skrevet

Hvilken lomme? Jeans har så små lommer at det ikke går. Mobilen går av og til i baklomma da, men ikke nøkler. Pleier å ha en liten veske med meg. Jeg er kronisk syk og må ha med meg medisiner selv på små turer, så det er bare en vane.

Anonymkode: 5866c...551

Skrevet

Har ikke tall på hvor mange ganger vi har vært på storbytur, eller ut på middag, og mannen; Kan du ikke bare ta denne i veska di, og denne, og denne..... 🙄 Så tror ikke menn nødvendigvis er så mye mer "praktisk" bare for de at de ikke bruker veske. Og på toppen av det blir både mobilcover, bilnøkkel og garasjeportåpner stadig slitt eller ødelagt da han tar slikt opp og ned av trange jeanslommer. 

Ja, jeg kan løpe ut døra med bare kortholder og telefon, og ha det i handa eller lomma. Men ofte velger jeg veske da det er mer praktisk, på alle måter. 

Anonymkode: 003be...2bc

• Liker 2
Skrevet

Mobilen har jeg som regel i baklomma, resten i veska

Anonymkode: 88a53...3b9

Skrevet

I jakkelomma, hvis den er stor nok og har glidelås eller trykknapp. Når jeg er på gåtur eller joggetur bruker jeg et belte (Flipbelt) der jeg har mobil og nøkler. Har ved noen tilfeller stappet mobilen oppi baklomma på jeansen, og satt meg på den. Det gikk bra. Årsaken til at jeg foretrekker lomme framfor veske er at jeg ikke gidder å gruble over hvilken veske som passer til det og det antrekket.

Skrevet

Helst i lommene. Forbanner hver gang mangel på lommer når jeg kjøper jakker. Utrolig urettferdig at mannejakker har så mange lommer. 

Skrevet

Jeg kan ha ting i lommene på gensere eller jakker. Men jeg klarer ikke å gå med ting i bukselommene, kan ikke helt forklare hvorfor🙈

Skrevet

Hvis jeg bare skal ut og lufte bikkja, putter jeg hundeposer, mobilen og nøklene i lomma

Skrevet

Buksene mine pleier å ha plass til det viktigste i lommene, og nå som jeg syr mine egne skjørt kan jeg ha så store lommer jeg bare vil😁 Om vinteren pleier jeg ofte å ha ting i yttetjakken når jeg er ute, og så flytte det viktigste når jeg henger fra meg jakken.

Om sommeren bruker jeg oftere veske, spesielt når jeg bruker kjoler. Jeg har en enkel veske som passer til alle klærne mine, som har plass til en liten vannflaske og solbriller i tillegg til mobil, penger, nøkler etc.

parmanoia skrev (På 27.1.2021 den 0.23):

Denne artikkelen er full av usannheter.

På 17-hundretallet klarte kvinner fint å få tilgang til lommene som hang under skjørtet, siden det var åpninger i sidene på alle skjørtene. Hun trengte ikke å ta av seg noe som helst.

På 18-hundretallet, når smale skjørt gikk av moten, kom lommene tilbake i full størrelse. Skjørt som har overlevd tyder på at normen har vært lommer med god plass til en stor mobil. 

Så lenge kvinner har sydd klærne sine selv eller fått dem sydd på bestilling har klærne hatt store lommer, så sant moten tillater det. Først når klær ble masseprodusert av underbetalte folk uten noen relasjon til kjøperen har lommene på kvinneklær forsvunnet. Problemet er altså ikke sexisme, men konumerisme og den moderne massekommersialismen.

Jeg tror årsaken til at herreklær har bedre lommer er at vestlig moteindustri ikke får menn til å gå med vesker. 

Ps: også en del herreklær, spesielt tettsittende bukser, har også dårlige lommer. Så pass dere menn, bli med på lommeopprøret før dere må bruke veske selv!

Anonymkode: 6cfba...742

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...