Gå til innhold

Bordpynt til høstbryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i oktober.

Restauranten vi skal spise på lurte på hvordan vi vil ha bordene pynta. Farger, type blomster og slikt.

De som "kjenner" meg vet at slike ting føles litt uviktig for meg nå, samtidig som jeg jo ønsker det pent og vakkert akkurat den dagen. Har bare ikke helt overskudd til å komme opp med så mange brilliante forslag.

Er det noen som kan hjelpe?

Bør jeg velge bordpynt med tanke på at det er høst, eller er ikke det nødvendig?

Skal jeg tenke farger på blomster i forhold til kjolevalg og fargen der?

Er helt grønn på dette jeg... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste bildet du linket til var jo utrolig nydelige farger...

Tenk å få det sånn på selve dagen... *Drømme*

Skrevet

Åhh, det finnes masse på nett om høstbryllup. Skal prøve å finne noe.

Gjest tommeline ii.
Skrevet

Har du bestemt blomster til brudebuketten da? Er jo fint hvis det går litt i det samme.

Høstfarger er veldig fint! Tenker at solsikker er typisk høstblomst.

Skrevet

Jeg ville pyntet med blader i høstens farger, masse stearinlys i de samme fargene (Ikea har helt sikkert sånne pakker med tre forskjellige farger, f.eks. gult, rødt og oransje.)

For det lille ekstra kan man kjøpe perler i de fargene og strø litt lett utover. Det koster en liten formue i hobbybutikker, men jeg fant noen rimeligere i en iteriørbutikk. Perlene kan man jo bruke ved en senere anledning også, det er jo ikke siste gangen man spiser på høsten

Skrevet

Vi skal gifte oss i oktober til neste år og jeg kan tenke meg å pynte med blader i høstens mange farger og lys fra Ikea (velg farge; røde nyanser). Tror dette kan bli veldig fint.

Skrevet

Du må ikke velge høstfarger selv om det er høst. Du kan velge akkurat de fargene du vil.

Men uansett er det fint hvis det hele er litt gjennomført, feks at brudebuketten, bordkort etc holder de samme fargene.

Hva med å legge gerbera utover bordet sammen med lange ranker av eføy. Enkelt og greit og ikke altfor dyrt.

Men du skriver jo at du skal ha middagen på restaurant. Hvis bordpynt er inkludert i prisen dere betaler, kan dere kanskje bare si hva slags farger dere vil ha, og så ordner de oppsatser.

Skrevet

Takk for så mye hjelp! :klem:

Jeg tror ikke vi skal pynte selv. Det er noe restauranten ordner med, men de ville jo gjerne ha ønsker.

Kom gjerne med flere innspill! :)

Skrevet

Hva med roser i orange, rødt, gult. Glad i roser jeg da....og eføy, og mange lys. Veldig fine de fra ikea ja, i rødtoner.

Skrevet (endret)

Ifjor feiret vi min 30 års dag på en restaurant. (Har bursdag midt i oktober.)

Bordet var pyntet med store eikeblader og lønneblader. De utroligste farger som gjorde bordet utrolig lekkert!! Også var det kjøpt inn flere lys som var firkantet (10-20 cm høye)med forskjellige lag med høstfarger. Oransje, gult, brunt, og rødt tror jeg det var. Serviettene var med et lønneblad som motiv. Passet veldig godt inn. Ville bare si at et høstbord, er utrolig lekkert!!

Lykke til Xavia :kose:

Endret av Maibrud`06
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hvis du ikke er veldig glad i orange-rød tonene, så kan du jo også bruke mose, lyng, vridde kvister, glaserte epler/nyper osv og heller gå for det vegetative/skog/rosa-temaet. Lyng blir veldig fint i buketten, forresten :)

Skrevet

Giftet oss i september. I kirka pynta vi med solsikker, ringblomst og masse oransje blad. Blr utrolig fint. I festlokalet brukte vi det samme + blåbær- og tyttebærlyng. Alt sammen funnet i skog og mark, eller i haven til kjentfolk. Kostet ikke en krone!!!! :) Hadde en grønn bukett med oransje calar i. Denne cala`n gikk og igjen i innbydelse og bordkort. Lykke til! Gjør det som kjennes riktig for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...