AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 De holder seg oppe til klokka 04:00, sitter ute på verandaen og skriker på toppen av lungene sine. Jeg har skrevet dem et notat, jeg har ringt politiet på dem flere ganger, og de roer seg ned i omtrent 10 minutter etter at politiet har dratt, og så starter de opp igjen. Jeg ringte styret, og de sa at de ikke kan gjøre noe med deres stemmer, de kan om det er musikk, men ikke stemmer. Hva gjør jeg? Jeg får ikke mye søvn de fleste netter, de holder til og med kjæledyrene mine oppe med støyen. Anonymkode: 6ddd8...312
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Å flytte er det enkleste og raskeste. Anonymkode: 1057e...5af 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Politiet blir lei av at jeg ringer. De sa at de ikke kan høre dem fra gaten i bilen sin. Men de sitter jo rett utenfor soverommet mitt og skriker. -TS Anonymkode: 6ddd8...312 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å flytte er det enkleste og raskeste. Anonymkode: 1057e...5af Enkleste??? Hallo i luka Anonymkode: 5f0d7...601 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Lukk vinduet. Anonymkode: 713d8...7ef 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enkleste??? Hallo i luka Anonymkode: 5f0d7...601 Ja. Det er enklere enn evt rettssaker osv. Styret vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med det. Anonymkode: 1057e...5af 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lukk vinduet. Anonymkode: 713d8...7ef Ja, for jeg har åpent vindu når det er galehus rett utenfor 🤪 Spesielt om vinteren, med minusgrader. Anonymkode: 6ddd8...312 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Høres sykt irriterende ut. Ørepropper funker ikke? Anonymkode: fae1c...d31
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Ørepropper eller white noice med sound cancelling Anonymkode: 39e60...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Det er enklere enn evt rettssaker osv. Styret vil jo tydeligvis ikke gjøre noe med det. Anonymkode: 1057e...5af Det er den som er problemet som må flytte, ikke ts Anonymkode: 5f0d7...601 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, for jeg har åpent vindu når det er galehus rett utenfor 🤪 Spesielt om vinteren, med minusgrader. Anonymkode: 6ddd8...312 Sitter de ute hele natta i minusgrader? Wow. Tror nok du må sove med ørepropper eller ett-eller-annet med noise cancelling opplegg. Du har prøvd styret, du har prøvd politiet. De byr seg ikke. Det er ikke noe annet å gjøre med eller mot dem sånn jeg ser det. Det enkleste er nok å flytte om det ikke funker med ørepropper eller musikk. Anonymkode: bb50b...f86 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Kast vann på dem 🤷🏽♀️ Anonymkode: 201e2...494 10
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 Muntlige klager til styret har ingen hensikt. Skriftelige klager er det beste. Styreleder er nødt og ta dette opp på styremøtet. Tydeligvis så aner ikke styreleder hvordan ting fungerer i et borettslag. I verste fall kontakt ditt boligbyggelag og spør de om råd. Hos oss tar vi ikke imot klager muntlig. Mye bråk, selv om det ikke er musikk regnes som regel brudd på husreglene. Når folk hoier og skriver midt på natta så er det faktisk ikke ok. Det skal være ro etter kl. 2300 og folk skal dempe seg. Litt latter og snakk må man jo tolerere men høyrøsta folk er brudd på dette. Gjentatte mislighold angående reglene kan medføre at en leilighet blir tvangssolgt. Men da skal det mye til og prosessen kan være seig og lang. Er det andre som blir berørt? I så fall kan dere skrive klage sammen. Alle klager må signeres. Styret har ingen plikt og si hvem som har klaget men som regel skjønner folk hvem det er. Anonymkode: 453af...87b 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er den som er problemet som må flytte, ikke ts Anonymkode: 5f0d7...601 KG i et nøtteskall. Selvsagt er det den som har problemet som må flytte. Den som lager problemet er jo glad til. Anonymkode: 32ce0...96a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De holder seg oppe til klokka 04:00, sitter ute på verandaen og skriker på toppen av lungene sine. Jeg har skrevet dem et notat, jeg har ringt politiet på dem flere ganger, og de roer seg ned i omtrent 10 minutter etter at politiet har dratt, og så starter de opp igjen. Jeg ringte styret, og de sa at de ikke kan gjøre noe med deres stemmer, de kan om det er musikk, men ikke stemmer. Hva gjør jeg? Jeg får ikke mye søvn de fleste netter, de holder til og med kjæledyrene mine oppe med støyen. Anonymkode: 6ddd8...312 «På toppen av lungene sine» er ikke en norsk setning. Det er bare en direkte og dårlig oversettelse fra den engelske setningen «on top of their lungs». Norsk oversettelse er «skriker så høyt du kan». Anonymkode: 50cd8...6f9 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «På toppen av lungene sine» er ikke en norsk setning. Det er bare en direkte og dårlig oversettelse fra den engelske setningen «on top of their lungs». Norsk oversettelse er «skriker så høyt du kan». Anonymkode: 50cd8...6f9 Hei, Finn-Erik Vinje, hva med å bare opprette en egen språktråd? Anonymkode: 0f825...5c2 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Muntlige klager til styret har ingen hensikt. Skriftelige klager er det beste. Styreleder er nødt og ta dette opp på styremøtet. Tydeligvis så aner ikke styreleder hvordan ting fungerer i et borettslag. I verste fall kontakt ditt boligbyggelag og spør de om råd. Hos oss tar vi ikke imot klager muntlig. Mye bråk, selv om det ikke er musikk regnes som regel brudd på husreglene. Når folk hoier og skriver midt på natta så er det faktisk ikke ok. Det skal være ro etter kl. 2300 og folk skal dempe seg. Litt latter og snakk må man jo tolerere men høyrøsta folk er brudd på dette. Gjentatte mislighold angående reglene kan medføre at en leilighet blir tvangssolgt. Men da skal det mye til og prosessen kan være seig og lang. Er det andre som blir berørt? I så fall kan dere skrive klage sammen. Alle klager må signeres. Styret har ingen plikt og si hvem som har klaget men som regel skjønner folk hvem det er. Anonymkode: 453af...87b Du har da aldri hørt om et ikke-fungerende styre.... Anonymkode: 5f0d7...601
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): «På toppen av lungene sine» er ikke en norsk setning. Det er bare en direkte og dårlig oversettelse fra den engelske setningen «on top of their lungs». Norsk oversettelse er «skriker så høyt du kan». Anonymkode: 50cd8...6f9 For mange år siden var det et program på TV som het "Fem på" eller noe sånt. Var i hvert fall 5.klassinger som konkurrerte med andre 5.klassinger i et studio. Ene oppgaven de hadde var å oversette en sang: "What's up" med 4Non Blondes. And so I wake in the morning and I step outside And I take a deep breath and I get real high And I scream from the top of my lungs "What's going on?" Der var det et av lagene som hadde oversatt til "fra toppen av mine lunger" Syntes det var litt søtt. Anonymkode: bb50b...f86 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Hvordan høres hoiingen ut, om du skal beskrive det? Anonymkode: b133b...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå