Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på koronasituasjonen, er det egentlig lurt å begynne å studere til høsten? Jeg hadde planer om å hoppe på et studie, men nå tviler jeg litt. Ønsker ikke å ha virtuell undervisning, klarer ikke å motivere meg selv da. Bør jeg heller vente til pandemien er under kontroll, så man kan gå tilbake til normal studiehverdag? Noen andre som har tanker rundt dette?

Anonymkode: 15592...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det :) Til høsten er vaksineringen kommet langt, og jeg er opptimist :) Utdanning er viktig. Hva gjør du om du ikke skal gå på skole? (om du vil svare da, jeg snoker litt :P ) 

Anonymkode: ea6d2...3a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller prøvd å finne en jobb. Matvarebutikk burde være ganske trygt. Eller pleieassistent på sykehjem.

Anonymkode: 81d41...26c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville gjort det :) Til høsten er vaksineringen kommet langt, og jeg er opptimist :) Utdanning er viktig. Hva gjør du om du ikke skal gå på skole? (om du vil svare da, jeg snoker litt :P ) 

Anonymkode: ea6d2...3a7

Hvis jeg ikke begynner å studere fortsetter jeg i jobben som kommunikasjonsrådgiver. Helt greit, det, men vil noe annet  i fremtiden :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis jeg ikke begynner å studere fortsetter jeg i jobben som kommunikasjonsrådgiver. Helt greit, det, men vil noe annet  i fremtiden :) 

Siden du er i jobb er min umiddelbare tanke at du bør utsette studiene et år. Vaksineringen ser ut til å bli forsinket og nye mutasjoner av viruset vil nok fortsette å dukke opp. Jeg tviler på at alt er normalt igjen til høsten.

Begynte på studier i fjor høst og så langt har det vært preget av mye (og ofte dårlig) digital undervisning , det har vært vanskelig å få lesesalplass (halvparten av plassene er ikke i bruk pga smittevern) og jeg har generelt hatt vanskelig for å henge med. Har slitt med å motivere meg når alt i stor grad har vært digitalt og selvstudium og nå som vårsemesteret ser ut til å bli digitalt også vurderer jeg sterkt å slutte.

Anonymkode: f8ac1...c21

Skrevet

Det skader ikke å søke på studie. Vanskelig å vite hvordan situasjonen er i august i år. I verste fall, takker du nei til skolen. 

Anonymkode: 70a01...ec9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Med tanke på koronasituasjonen, er det egentlig lurt å begynne å studere til høsten? Jeg hadde planer om å hoppe på et studie, men nå tviler jeg litt. Ønsker ikke å ha virtuell undervisning, klarer ikke å motivere meg selv da. Bør jeg heller vente til pandemien er under kontroll, så man kan gå tilbake til normal studiehverdag? Noen andre som har tanker rundt dette?

Spanskesyken varte i underkant av tre år og det kommer koronapandemien trolig til å gjøre også. Det er ikke vaksinasjon som er veien ut av dette, men naturlige mutasjoner i viruset. Det vil med tiden bli en endemisk sykdom som alle andre virus før det. Jeg ville ha søkt uansett. Det er ikke sikkert ting normaliseres før på nyåret 2023, så spørsmålet blir om du er interessert i å vente så lenge med utdanning? 

Man kan jo studere på deltid også da. Typ 50% studier ved siden av fulltidsjobb.

Skrevet

Det er bare å søke, så takker du heller nei om du får tilbud om skoleplass i sommer.

Anonymkode: 763f9...efb

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo søke, å heller trekke deg til sommeren? Jeg tar master ved siden av full jobb, å syns masterseminar og veiledning digitalt forenkler kabalen, men dette er jo selvsagt individuelt.

Anonymkode: b0e25...4f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...