Gå til innhold

tung øyelokk

Fremhevede innlegg

Gjest akkurat nå,gjest
Skrevet

Hei..

Jeg er bare 25 år og har så tunge øyelokk, spesielt på det ene øyet.Huden under øyebrynet henger liksom over øyet så det ikke ser helt "rundt" ut..Dette plager meg veldig.

Det jeg lurer på er om det er noe å gjøre med dette og eventuelt pris?Vil det i så fall syns lenge at det er fikset på?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lise_*
Skrevet

dette lurer jeg også på... særlig på det ene øyet her også.. har vurdert noen av disse vidunderkremene men ennå ikke tatt dem i bruk... har du?

Skrevet

Tror ikke noen kremer kan fikse slikt iallefall.

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Kanskje du er født med tunge øyelokk. Hvorfor kan du ikke tenke på det som sjamerende? Hvorfor skal alt som ikke stemmer med det flesteparten har opereres/ sykeliggjøres? Skal vi se like ut alle sammen til slutt. Jeg kommer aldri til å legge meg under kniven for å få bedre utseende.

Men jeg respekterer de som gjør det selv om jeg er sterkt imot plastiske operasjoner. :roll:

Endret av synseren
Skrevet

Det kommer jo an på hvor tunge øyelokk hun har da. Hos noen henger det faktisk så mye at det sperrer for synsfeltet.

Skrevet

Tunge øyenlokk er arvelig på morsiden i min familie, og samtlige har måttet gå til det skrittet å ta operasjon fordi øyenlokkene henger så langt ned at de sperrer for synsfeltet. Altså det har ikke vært bare kosmetisk, de har faktisk hatt problemer utover det.

Operasjonen er jeg ikke sikker på hvor mye koster, men vil tippe oppimot 8-15.000? Ingrepet er gjort med lokalbedøvelse, og det var noe av det som min mormor synes var verst, fordi hun la så godt merke til hva de gjorde. Her kan du lese mer om hvordan det foregår.

Skrevet
Kanskje du er født med tunge øyelokk. Hvorfor kan du ikke tenke på det som sjamerende? Hvorfor skal alt som ikke stemmer med det flesteparten har opereres/ sykeliggjøres? Skal vi se like ut alle sammen til slutt. Jeg kommer aldri til å legge meg under kniven for å få bedre utseende.

Men jeg respekterer de som gjør det selv om jeg er sterkt imot plastiske operasjoner. :roll:

Har selv tunge øyelokk (begge øyne). Jeg kan ikke sitte med en bok eller et blad i fanget for å lese, da jeg rett og slett blir sliten i øynene av å anstrenge meg for å holde dem åpne (når jeg ser nedover, siger øyelokka enda lenger ned liksom), da pga de tunge øyelokkene som bare blir tyngre i en sånn situasjon. Øyelokkene gjør at jeg ofte føler meg trøtt, selv om jeg ikke er det. Løfter jeg dem opp fra øynene, er det akkurat som det detter 10 kilo fra pannen, og jeg føler meg mye våknere/lettere. Jeg er ikke passert 30 engang, og syns det er slitsomt med sånne øyelokk. Vil jeg gjøre noe med øyelokka, regner jeg med at jeg må bekoste det selv, da det ikke er snakk om "liv og helse". Og det blir ikke for å forbedre utséendet, jeg blir ikke noe fotomodell av å løfte øyelokka litt, jeg blir bare mer opplagt.

Gjest synseren
Skrevet

Å, jeg beklager. Trodde tunge øyelokk var betegnelsen på noe annet. Visste ikke at de kunne bli så tunge at du mister synsfelt. Da stiller det seg anderledes. :fred:

Gjest Gjest_medusa_*
Skrevet

Jeg har en veninne som hadde samme problemet, og flere i hennes familie.. Arveligt altså.. Hun fikk dekket operasjonen:-) Snakk med legene deres:-) Det er bare å sette i gang, få det gjort:-)

Gjest GreenSky
Skrevet

Mamma hadde så tunge øyelokk, at det gikk utover synet. Hun fikk henvisning av lege, og fikk operert øyelokkene uten at det kostet henne noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...