Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere er grensen på  komfortabel aldersforskjell? Tenker selvfølgelig når begge er voksne. Jeg tenker først og fremst der mannen er eldst. Jeg er i starten av 30 årene.... Jeg har venner i alle aldre og føler jeg passer sammen med de fleste hva alder angår. Men er selvfølgelig annerledes å være i et FORHOLD, enn venner. Har møtt noen som er 47 år, vi er på bølgelengde, felles inntresser osv. Jeg er ferdig med barn. Men har litt tanker rundt dette med aldersforskjellen, ikke at jeg merker det så mye når vi er sammen, men i møte med familie feks, venner.. Tenker jo også dessverre på hva andre tenker rundt dette. Vet noen er tøffe nok til å ikke bry seg. Er jo sammen med han og stort sett hever jeg meg over hva andre måtte mene, men greier ikke helt la være å tenke på det. Sånn at han om noen få år er 50år... Det plager meg litt på et vis, kanskje fordi jeg da faktisk får en ekstra påminnelse om aldersforskjellen... Synes jo 50 år er for gammelt til meg nå. Synes vel egentlig 15 års forskjell er for mye selv også, å er litt redd det vil by på ekstra problemer. Synes dere det er rart at noen i starten av 30 årene er sammen med noen på 'snart' 50år? Helt ærlig. Vet det er lovlig, begge er voksne. Men om dere tenker 'at hun vil'. Føler nok noen ganger det er sånn:-/ erfaringer selv? Og av nysgjerrighet, hvor går grensen deres? 

Anonymkode: 4ea72...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det kommer jo helt an på flere ting: Er selv 31 og kunne fint vært med menn som er dobbelt så gamle, så lenge personlighet og hensikten med forholdet matchet. Selv om det ikke er veldig sannsynlig, men i teorien. Om jeg hadde vært singel nå så hadde jeg foretrukket om ny kjæreste var  minst 10 år eldre. 10+15 års forskjell er ikke "mye" når begge er voksene og vet hva dem vil.

• Liker 2
Skrevet

En generasjon mellom synes jeg blir for drøyt. Maks 16-18 år. 

• Liker 1
Skrevet

Er dere begge over 30, så har ikke aldersforskjellen så veldig mye å si lenger, så lenge du trives i forholdet. Ikke ødelegg din glede over å ha funnet kjærligheten basert på hva folk vil tenke om dere. Ingen andre som er perfekte og tar perfekte valg, det er ikke å leve. Du må være ekte mot deg selv, det er det viktigste. Liker du han, så nyter du han.  Er i et forhold med samme aldersforskjell her også, og har lagt fra meg usikkerheten rundt alder, dessuten ingenting varer evig. Vil heller bruke denne tiden på å nyte at jeg er i et forhold med en jeg er glad i og liker å være sammen med. 

Anonymkode: f6708...2b5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva synes dere er grensen på  komfortabel aldersforskjell? Tenker selvfølgelig når begge er voksne. Jeg tenker først og fremst der mannen er eldst. Jeg er i starten av 30 årene.... Jeg har venner i alle aldre og føler jeg passer sammen med de fleste hva alder angår. Men er selvfølgelig annerledes å være i et FORHOLD, enn venner. Har møtt noen som er 47 år, vi er på bølgelengde, felles inntresser osv. Jeg er ferdig med barn. Men har litt tanker rundt dette med aldersforskjellen, ikke at jeg merker det så mye når vi er sammen, men i møte med familie feks, venner.. Tenker jo også dessverre på hva andre tenker rundt dette. Vet noen er tøffe nok til å ikke bry seg. Er jo sammen med han og stort sett hever jeg meg over hva andre måtte mene, men greier ikke helt la være å tenke på det. Sånn at han om noen få år er 50år... Det plager meg litt på et vis, kanskje fordi jeg da faktisk får en ekstra påminnelse om aldersforskjellen... Synes jo 50 år er for gammelt til meg nå. Synes vel egentlig 15 års forskjell er for mye selv også, å er litt redd det vil by på ekstra problemer. Synes dere det er rart at noen i starten av 30 årene er sammen med noen på 'snart' 50år? Helt ærlig. Vet det er lovlig, begge er voksne. Men om dere tenker 'at hun vil'. Føler nok noen ganger det er sånn:-/ erfaringer selv? Og av nysgjerrighet, hvor går grensen deres? 

Anonymkode: 4ea72...6f8

Ja, jeg synes det er rart. 

Når du er 50 er han nesten 70, har du tenkt på det? Da må du pleie, passe på eller hvertfall tilpasse deg tempoet til en gammel mann. Du merker det nok allerede snart, forskjellen i energi.

Du blir også sannsynligvis tidlig alene.  

Det blir vennetreff med for deg gamle folk som snakker om en tid da du ikke levde. Referansene er ulike. Du vil merke det godt etterhvert. 

Min venninne er i den situasjonen. Jeg ser at hun er ensom og alene om alt der hjemme. Mannen hennes klager på å gå opp trappa hehe. Han er i midten av 50-årene. 

Så glad jeg og min mann er omtrent like i alder og blir gamle samme ...

Anonymkode: cf0eb...648

• Liker 3
Skrevet

Når man er 25-66 har ikke så stor aldersforskjell noe å si. Men før og etter dette utgjør det mye. 

Den ene blir pensjonist i 10-20 år mer enn den andre, og man lever helt ulike liv. Så blir den eldste for gammel/dårlig når den yngste endelig er klar for å reise, og oppleve, og nyte pensjonstilværelsen. Begge mine besteforeldre hadde en aldersforskjell på 10+ år. Og begge mine bestemødre var enker og måtte stå i det alene i 20+ år. 

Så har du selfølgelig unntakene. Superspreke 80åringer, og 50åringer som blir dement... Men det er jo de få, ikke flertallet.

Så for min del er maks aldersforskjell 5-6 år. 

Anonymkode: 109a9...edb

• Liker 1
Skrevet

Jeg så nettopp en dokumentar om Diana, og tenkte over aldersforskjellen deres. Han var i 30 årene og hun var 19. Og de møttest når hun var 16 og han var 29. Så sykt ekkelt.
19! Jeg er rundt samme alder som han nå, og jeg kunne aldri i livet sett på en 19 åring og tenkt at de var for meg. Jeg tror at jeg kunne gått kanskje 2 år nedover og rundt 6 oppover. 

Anonymkode: e2f50...814

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å være fysisk tiltrukket av enn mann som er mer enn 5-6 år eldre enn meg, og maks 3-4 år yngre. Så jeg har nok et ganske smalt vindu der. Jeg kan ha det hyggelig med folk fra 25-60 år, men det er noe helt annet.

Anonymkode: 4f535...875

• Liker 2
Skrevet

For stor aldersforskjell for min del. Jeg er 50 og vil virkelig ikke ha en pensjonist før jeg selv er pensjonist, eller i det minste veldig nær :) Vil førøvrig ikke ha en mann i begynnelsen av 30 årene heller. 

Anonymkode: eeaa8...ca7

• Liker 4
Skrevet

Seriøst? Dette må være det mest diskuterte temaet på KG. Mer enn til og med penisstørrelse. Hva med å søke opp en av de trådene? Blir laget flere stykker i uka.

Det finnes ikke regler i kjærlighet, og det finnes ingen aldersforskjell som er for stor.

Anonymkode: 7cc55...20a

• Liker 4
Skrevet

Det kommer vel helt an på personene, og kjemien, livssituasjonen etc. etc. Kjæresten min er 61, jeg er 39 (snart 40), og vi har det kjempefint sammen. Han ser veldig godt ut for alderen da, skal sies. Da jeg møtte han trodde jeg han var litt over 50, og han er i veldig god form.

Vi ønsker og ser for oss å tilbringe resten av livene våre sammen, og vi er ferdige med småbarn begge to og har stort sett samme interesser, ønsker og mål for resten av livet. Vi liker f.eks. hagearbeid, bdsm, litteratur, musikk, har planer om å reise en del sammen, dra på fjellturer etc.

Anonymkode: 03fec...2a7

• Liker 1
Skrevet

Det holder med 5 år

Anonymkode: 78458...e3c

• Liker 1
Skrevet

Her var det mye moralsk tankegods, og grensesetting, ønske å bestemme hva andre skal føle, mene, og hvordan de skal leve! Skam dere. La de selv velge hva som er best for seg, og ta valg for sine egne liv. De skal leve det livet, ikke dere. Det holder at dere sørger for at deres liv ikke gjør skade på, narr av, eller håner andres livsvalg. Bare fei for egen dør, og vær glad for at andre har det bra, selv om det stemmer dårlig med deres livsvalg. Klarer dere det ? neppe. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har aldri opplevd å være fysisk tiltrukket av enn mann som er mer enn 5-6 år eldre enn meg, og maks 3-4 år yngre. Så jeg har nok et ganske smalt vindu der. Jeg kan ha det hyggelig med folk fra 25-60 år, men det er noe helt annet.

Anonymkode: 4f535...875

Det trodde jeg også helt bestemt, helt til jeg ble håpløst forelsket i en som er ni år yngre. 

Anonymkode: 68e9b...eef

Skrevet
HansErik skrev (11 timer siden):

Her var det mye moralsk tankegods, og grensesetting, ønske å bestemme hva andre skal føle, mene, og hvordan de skal leve! Skam dere. La de selv velge hva som er best for seg, og ta valg for sine egne liv. De skal leve det livet, ikke dere. Det holder at dere sørger for at deres liv ikke gjør skade på, narr av, eller håner andres livsvalg. Bare fei for egen dør, og vær glad for at andre har det bra, selv om det stemmer dårlig med deres livsvalg. Klarer dere det ? neppe. 

Denne forstod jeg lite av. Synes de aller fleste snakker om seg selv, og hva de føler. Og at det er svar i begge retninger, både personlige meninger for og mot stor aldersforskjell. Og at ingen i denne tråden rakker ned på andres refleksjoner? I det hele tatt en av de bedre trådene på KG. 

Anonymkode: 109a9...edb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg så nettopp en dokumentar om Diana, og tenkte over aldersforskjellen deres. Han var i 30 årene og hun var 19. Og de møttest når hun var 16 og han var 29. Så sykt ekkelt. Anonymkode: e2f50...814

Digresjon: Jo, men det som er eklere er at hun ble utpekt til å være fødemaskin for hans barn. Det fantes lite normale gjensidige følelser mellom dem. De hanket henne inn; en ung, naiv pike "av passende slag", som ikke forsto omfanget eller alvoret før det var i seneste laget, med omgivelsenes og Dronningens "velsignelse" i såkalt moderne tid hvor en bør vite bedre enn alt som har vært vanlig umenneskelig oppførsel blant de kongelige i århundrene bakover i tid. Det er ekkelt.  :angry:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en mann et par år yngre enn mannen i eksempelet i ferd med å falle hodestups for en kvinne et par år yngre enn kvinnen i eksempelet. Jeg føler meg som en midtlivs-klisjé, og må tilstå at andres tanker er det eneste jeg frykter. Jeg er moden nok (tok du 'an?) til å vite hva jeg føler, og vite at det er ekte.

Anonymkode: 0a8a9...beb

Skrevet

Tja. Jeg er 40, har partner på 53. Vi er imidlertid i samme livsfase - barn på samme alder, begge i full jobb etc. Jeg tror det ville bygg på større utfordringer om den ene var i småbarnsfasen og den andre nærmet seg pensjonsalder mentalt. 

Opplever det uproblematisk p.t., men ser jo for meg at det kan gi noen utfordringer når den ene blir pensjonist. 

Anonymkode: 9c900...f61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er en mann et par år yngre enn mannen i eksempelet i ferd med å falle hodestups for en kvinne et par år yngre enn kvinnen i eksempelet. Jeg føler meg som en midtlivs-klisjé, og må tilstå at andres tanker er det eneste jeg frykter. Jeg er moden nok (tok du 'an?) til å vite hva jeg føler, og vite at det er ekte.

Anonymkode: 0a8a9...beb

Er du på din alder seriøst redd for hva andre tenker? 

Skrevet

Når du ser så mye negativt ved det, så finn deg en som er yngre. Du er en voksen dame, og hvis du bekymrer deg for hva andre mener om kjæresten eller forholdet ditt, bør du i mitt syn vente med forhold i det hele tatt  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...