Gå til innhold

Hvordan i huleste får barnet til å sove sammenhengende? Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er tre år og sluttet å sove i barnehagen i høst. Har hatt en lang periode hvor det sovnet på vei fra barnehagen og den timen under transporten førte til full fest til klokken 22. Etter å ha byttet barnehage var transporten så kort at barnet ikke fikk anledning til å sove. Isteden sovner det kl 18 og sover til kl 20, og deretter er det full fest (i skrivende stund er det salg av sokker på gang). Det er bare jeg som er omsorgsperson og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Barnet sovner rundt kl. 23- 2330, etter mye om og men. På morgenen har barnet behov for å sove helt til kl 09, noe som jo ikke går! Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 081bd...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si det er normalt, og alle barn er forskjellige. Mitt barn er bare 13 mnd, men har sovet 20:00-9:30 sammenhengende siden han var 7 mnd! Med unntak selvsagt! 
Jeg er heldig, men hører om mange som sliter med søvn i ulike aldre :) De er forskjellige og det kommer alltid sånne perioder. 

Anonymkode: b110e...151

Skrevet

Har du prøvd å legge litt senere? Synes å sovne kl 18 høres tidlig ut

• Liker 3
Skrevet

Det er en fase. Det går over. Pust med magen. Gi kjærlighet. Du gjør ingenting galt. 

• Liker 2
Skrevet

Du sier barnet sovner kl.18. Hva med å sette det i badekaret en liten stund før, og la det ta et langt varmt bad? Det gjorde jeg en periode, da jenta kuttet ut soving på dag og vi måtte drøye leggetiden litt på kveld for å få inn ny rutine. Etter badet, går det litt tid til stell osv, og lag dette til en rutine. Kan ta litt tid før det sover som du vil, og natten gjennom, men med god rutine i grunn så har du hvertfall gjort hva du kan. 

Anonymkode: 9d1b6...4da

• Liker 4
Skrevet

Vi opplevde det kun hvis hun sovnet for tidlig, det er bedre å holde litt lenger oppe. Hvorfor kl 18 egentlig?

Hvis barnet sover til ni, er det jo fordi hn har hatt denne duppen fra 18 til 20, når hn i utgangspunktet kunne lagt seg 1930 og sovet til syv feks.. 

Anonymkode: 33bd6...973

• Liker 2
Skrevet

Prøv å legge kl1830/19 i stede?

Anonymkode: 9134b...da5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet er tre år og sluttet å sove i barnehagen i høst. Har hatt en lang periode hvor det sovnet på vei fra barnehagen og den timen under transporten førte til full fest til klokken 22. Etter å ha byttet barnehage var transporten så kort at barnet ikke fikk anledning til å sove. Isteden sovner det kl 18 og sover til kl 20, og deretter er det full fest (i skrivende stund er det salg av sokker på gang). Det er bare jeg som er omsorgsperson og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Barnet sovner rundt kl. 23- 2330, etter mye om og men. På morgenen har barnet behov for å sove helt til kl 09, noe som jo ikke går! Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 081bd...2a4

Klokken 18 er altfor tidlig å legge barnet, prøv å drøye til 19-19:30. 

Anonymkode: 115c9...e27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...