AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Hei! Jeg er nybegynner på strikking og holder på med å strikke n Oslo-lue fra petitknit. Jeg har nettopp startet med felling, men er noen ting jeg er usikker på i oppskriten. Det står: "Fellinger strikkes på annenhver omgang til det er 40 masker igen på omgangen slik: *Strikk r til 2 m før maskemarkøren, 2 vridd r sm, flytt maskemarkøren fra venstre til høyre pinne, strikk 2 r sm*, gjenta fra * til* ut omg (=8 o fellinger)" Jeg har strikket en omgang med felling, og da har jeg strikket rett til 2 masker før maskemarkøren og deretter 2 vridd sammen. Derretter har jeg strikket en omgang uten felling. Det jeg lurer på er, når jeg skal starte på neste omgang med felling, skal jeg da starte med å strikke rett til 2 m før maskemarkøren, eller skal jeg starte med å strikke 2 rett sammen? Hvis jeg starter med å strikke rett, så får jeg bare 7 fellinger på hver omgang og det står det skal være 8. Jeg er litt forvirret. Anonymkode: 956b8...0ce
Kanutte Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Det stemmer. Du strikker alltid til de to siste maskene før markørene. Det blir kortere og kortere mellom fellingene.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 1 minutt siden, Kanutte said: Det stemmer. Du strikker alltid til de to siste maskene før markørene. Det blir kortere og kortere mellom fellingene. Tusen takk for svar! Men jeg har 4 maskemarkører.. Det blir da bare 7 fellinger. Men det står 8.. Er det jeg som gjør noe helt feil da? TS Anonymkode: 956b8...0ce
Kanutte Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Altså, du feller alltid de to siste maskene før markøren og to etter. Jeg husker ikle helt mønsteret i hodet, men er den siste markøren på omgangen etter soste maske på omgangen begynner du felleomgangene med å strikke to rett sammen. 1
Kanutte Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar! Men jeg har 4 maskemarkører.. Det blir da bare 7 fellinger. Men det står 8.. Er det jeg som gjør noe helt feil da? TS Anonymkode: 956b8...0ce Jeg presiserte over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå