AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Baby snart 7 mnd babler ikke. Hun er ellers blid og aktiv men babler ikke. Skal ta det opp med helsestasjon også , men vil gjerne høre fra noen som har erfaring med dette også. Anonymkode: 4ac7c...b71
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Alle babyer er ikke like. Anonymkode: f3f3e...469
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Det har vært stor forskjell på hvor mye lyd våre to har laget. Den yngste var tidlig ute med lange bableremser (mamamama, dadadada osv), og sa (sier) disse nesten konstant. Den eldste tror jeg begynte med det rundt 8 mnd (husker ikke nøyaktig mer, men husker at det hørtes ut som hun sa "mamma" i julen da hun var 8 mnd. Hun som bablet senere, og generelt var mer stille, snakket tidlig, mens den lille pratmakeren som nå er ett år fortsatt ikke har noen ord. Anonymkode: d3449...53e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Ingen av våre bablet som babyer 🙂 Ene startet rett på setninger da hun var 1-1,5 år (husker hun hadde fem ord i mange setninger da hun var halvannet). Det jevnet seg ut da hun var rundt 4, men før det var hun språklig laaangt fremme. Andre var over 2,5 år før språket løsnet. Anonymkode: 7cfff...990
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Jeg har tvillinger på 9 mnd (eneggede). Den ene sier bababa, papapa. Den andre bare hyler og sier brrrrr. De er ellers like i utviklingen. Vil tro det er individuelt. Anonymkode: 14b2c...604
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Jeg trodde aldri mitt barn skulle begynne å bable for hun var omtrent stum (bortsett fra gråt) frem til ca 8-9 mnd. Helt normalt. Anonymkode: 5d99c...bd6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 Hvorfor trodde jeg denne tråden handlet om ost?! Men... tror ikke du skal bekymre deg. Alle babyer er ulike og noen er senere ute enn andre. Datteren til et vennepar krabbet aldri og gikk ikke før hun var nærmere 2. Seint ute med bleieslutt også, men etter det har hun tatt igjen det meste på alt. Intelligent og oppegående barn Anonymkode: 530d1...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå