AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Mitt barn er veldig sliten etter Skole tid og trenger rom og tid for å hente seg inn og dette gir vi. Men det som er vanskelig er at når vi spør feks hvordan det går eller etter en stund sier det er middag snart så kan barnet bli veldig sur og « kjefter» på oss og kan rope. Vi er rolige tilbake og prøver å hjelpe barnet med å uttrykke seg på en bedre måte men hva kan vi gjøre for å forhindre «kjeft» fra barnet, føler at vi gir barnet god tid til å ta seg inn etter skole tid . Når barnet har fått roet seg så er det blid og forteller gjerne hva de gjorde på skolen . Barnet får sitte å se på super, Newton , eller lignende etter Skola . Tar gjerne imot gode råd for å få barnet til å si ifra på en god måte, Anonymkode: 94110...a9a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Gir du barnet mat når det kommer hjem fra skolen? Min må spise når han kommer hjem for å ikke bli et «blodsukkermonster» før middag. Advar 10-15 min før middag at nå må hen snart skru av TV-en fordi det snart er middag. Det er mine beste tips. Anonymkode: ff548...699 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gir du barnet mat når det kommer hjem fra skolen? Min må spise når han kommer hjem for å ikke bli et «blodsukkermonster» før middag. Advar 10-15 min før middag at nå må hen snart skru av TV-en fordi det snart er middag. Det er mine beste tips. Anonymkode: ff548...699 Prøvd med mat men vil ikke ha og ja vi gir beskjed i forkant . Men kom på at kanskje salt kjeks , smoothie kan være noe- det skal jeg prøve 🙂 Anonymkode: 94110...a9a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøvd med mat men vil ikke ha og ja vi gir beskjed i forkant . Men kom på at kanskje salt kjeks , smoothie kan være noe- det skal jeg prøve 🙂 Anonymkode: 94110...a9a Det kan nok være lurt. Min vil heller ikke ha mat, men veksler på å lage smoothie eller kjøpe en liten boks sushi fra butikk.(som er det beste han vet om) noen ganger holder det med litt kjeks eller en frukt og, men noe må det være 😅 Anonymkode: ff548...699
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Jeg tenker at dette er nok noe man også bare må stå litt i. Huske at barn er enda dårligere på å håndtere følelser enn voksne er - og plenty av voksne er slitne og sure og irritable etter en lang dag på jobb. Anonymkode: 4d2dd...1cf 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Upopulært råd, men jeg ville droppet skjermbruk. Barnet får langt bedre hvile om han setter seg ned i ti minutter i ro og fred (eventuelt hører på noe rolig musikk), og aktiv roer seg ned på egenhånd og ikke passiviseres av TVen. Anonymkode: 9eb50...bdf 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Powernap på 30min? Kanskje ikke i senga som brukes på natta, men en annen seng/sofa som er i et ok temperert rom (ikke kaldt). De bruker jo hviletid i barnehagen, og mange voksne tar seg en middagslur -så da er det kanskje greit for barna (og ungdommen) i mellom også? Anonymkode: d35ef...eba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå