Gå til innhold

Sur sjef på grunn av fravær grunnet sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min er skikkelig sur og ufin mot min samboer og meg fordi vi har fravær på jobb grunnet kronisk sykt barn. Vi jobber på samme arbeidsplass. En av oss følger barnet ved sykehusbesøk, innleggelser, sykdom og oppfølgingstimer. Vi drar ikke samtidig. Sjefen kalte inn min samboer og meg til samtale forrige uke, hver for oss. Der fikk vi begge kjeft for fraværet knyttet til vårt syke barn. Det er selvsagt slitsomt med fravær, men hva i alle dager skal vi ellers gjøre? Vi får noen dager med pleiepenger og andre dager med sykt barn 

Anonymkode: cc93b...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen kan bare bli så sur h*n vil, det endrer ikke noe. Dere har så så mange dager til rådighet til slikt formål. 

Til deres informasjon: ikke dra på møter alene. Ta alltid med tillitsvalgt (organiser dere!) og/eller verneombud. Og ta gjerne opp samtalen. 

Anonymkode: db85e...6c4

• Liker 23
Skrevet

Be om et oppfølgingsmøte og ta med tillitsmann!! Jeg var i samme situasjon. Sjefen ble rimelig flat når jeg tok saken videre for å si det slik..

Anonymkode: ed238...b6b

• Liker 12
Skrevet

Dette ville jeg også tatt videre. Det er virkelig ikke greit.

• Liker 5
Skrevet

Lurer på hva i alle dager sjefen deres mener at dere ellers skal gjøre. Sende barnet alene på sykehuset og oppfølgingstimer.

Nå står jo ingen alder på barnet, men de skal vel være nesten voksne for å gjøre disse tingene alene. 

Anonymkode: c2aed...060

• Liker 4
Skrevet

Hva slags type kjeft? At en sjef kjefter i det hele tatt virker uprofesjonelt og lite produktivt. Ville vurdert å bytte jobb.

Anonymkode: 4b467...e26

• Liker 3
Skrevet

Ta det opp med verneombudet på jobben, og om det ikke fører frem, fagforeningen. 

Sånn oppførsel er uakseptabel. 

Men dessverre ikke kjempeuvanlig. Jeg jobbet med en sånn sjef jeg også, og jeg valgte å slutte. Ikke faen om jeg ville støtte oppunder slik oppførsel. 

Anonymkode: 2e8bb...f58

• Liker 5
Skrevet

Hvor mye fravær er det snakk om?

Anonymkode: 18714...449

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor mye fravær er det snakk om?

Anonymkode: 18714...449

Det er jo helt irrelevant. Kronisk syke barn vil utløse mer sykefravær for foreldre. Sjefen kan synes hva han vil om det, men å sparke nedover er ikke noe poeng. Han får ta det opp med Erna. Det er hun og regjeringen som sitter på regelverket.

Ta med deg tillitsvalgt på møte. Fagforeningen din kan nok også forklare denne sjefen deres hvordan velferdssystemet i Norge er lagt opp. 

• Liker 5
Skrevet

Hva ligger i å få kjeft? Det er så veldig ulikt hvordan vi definerer det, noen tolker det meste som kjeft, andre er i andre enden.

Hva var egentlig formålet, var sjefen løsningsorientert på noe som helst måte, eller var det bare en utblåsning?

Anonymkode: 66bdd...703

• Liker 1
Skrevet

Da har dere dessverre vært uheldige med arbeidsgiver. Vond lesning! 
Vi har et kronisk sykt barn. Begge har vært med på innleggelser når det er et behov for dette, for eksempel opplæring av ny behandling osv. Vi bytter også på legetimer, fysio ol. Begge deltar self på ansvarsgruppemøter. Vi har en grad pleiepenger hver (20%+ 20%). Arbeidsplassene våre har tilrettelagt (pleiepenger) ift.tidspunkter (kommer sent, slutter tidlig på grunn av mange medisiner som skal gis + kan ikke gå fulle dager i bh). Vi har 100% forståelse og hjelp fra begge arbeidsplasser. Jeg jobber i fylkeskommunen, mannen i privat næringsliv. 

Anonymkode: 8286d...d5f

Skrevet

Nb! Husk at dere begge får 10 dager hver ekstra fravær grunnet kronisk sykt barn + pleiepenger, dersom overlegen og nav vurderer at dette er et behov. Arbeidsplassen deres har der ingenting den skulle ha sagt. 

Anonymkode: 8286d...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...