Gå til innhold

Mannen sitter på tlf hele tiden, går utover barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen sitter på telefonen hele tiden 😰 jeg er så lei av å se det. Med en gang han kommer hjem fra jobb går han på do og blir der en halvtime, så kommer han ut og setter seg i sofaen med telefon. Da er det biler på finn, 9gag, eller youtube. Barnet prøver desperat å få oppmerksomhet fra pappaen sin som hun har savnet. 

Jeg er høygravid og ganske sliten, og pga korona er jeg hjemme med treåringen. Jeg er utkjørt, dekker på bordet og alt, mens han sitter på den telefonen. 

Når det er middag har jeg bedt ham om å legge vekk telefonen, men han blir bare sur og sitter på den til maten blir kald og vi er ferdige å spise. 

Han tar oppvasken mens jeg rydder stuen, tar kveldstell og legging, så setter han seg på telefonen igjen resten av kvelden. Og jeg får lyst til å spy når han sitter og ler høyt av videoene på 9gag. Altså.. Det er mye morsomt der, men hvem LER seriøst høyt av ting egentlig...? 

Jeg driter i om han sitter på tlf når det bare er oss, men synes ikke det er greit foran barnet. Altså jeg sitter med telefonen hvis hun er på rommet og leker eller ser på tv, men er vi sammen så er vi sammen.. 

Jeg har prøvd å snakke med ham, men han er utrolig hårsår og hele kvelden blir ødelagt. Jeg sier det i en ikke anklagene tone, om at det hadde vært fint om han kunne lagt vekk telefonen når han er med barnet, fordi hun snakker så mye til ham uten å få svar.. I skrivende stund ligger han på tlf I SENGEN HENNES. 

F#$&_... Tips?? 

Anonymkode: edfd1...7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chatter med damer? 

Anonymkode: 45294...bad

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Chatter med damer? 

Neh tror ikke det. Kompiser ihvertfall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du helt dust? Eneste som får en mann til å neglisjere både unger og kone, er andre damer. Han chatter åpenbart med andre damer og ser på bilder/videoer av dem. 

Anonymkode: 55ce6...083

• Liker 5
Skrevet

Tviler. 

Skrevet

Det er flere YouTube-videoer som viser foreldre på telefon med barn som prøver å få oppmerksomhet. Hva med å prøve å vise han en av disse? 

Anonymkode: 11791...c42

• Liker 2
Skrevet

Er du helt dust? Eneste som får en mann til å neglisjere både unger og kone, er andre damer. Han chatter åpenbart med andre damer og ser på bilder/videoer av dem. 

Og runker på badet 

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt, hvor gammel er denne mannen? Dette høres overhodet ikke bra ut. Du er nødt til å sette foten ned, uansett hvor «hårsår» han er. Kanskje han får øynene opp litt om du faktisk er litt hard mot han. 

• Liker 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Så trist en utvikling, stakkars unger. De lærer ikke å utvikle sosiale ferdigheter, de blir vante med foreldre som sitter i tlf og vier ikke oppmerksomhet til barnet. Jeg hadde blitt rasende! 

Han velger videoer fremfor ungen som bare vil ha pappaen sin. Jeg blir helt oppgitt :( Har sett flere foreldre som er i parken og sitter på tlf mens unger febrilsk forsøker å få kontakt for å vise foreldrene at det sklir på sklien eller hopper på trampolinen. Men til ingen nytte. Foreldrene ser knapt opp fra tlf. Utrolig trist utvikling.

Skrevet

Voksne sitter med telefonen hele tiden i dagens samfunn. Bare se rundt deg. Veldig usjarmerende egentlig. Men sånn har det blitt. Barn blir oversett og vokser opp med foreldre som sitter på en skjerm. 

Anonymkode: 773eb...323

• Liker 5
Skrevet

Chatter med damer? 

Min mann er blitt avhengig av tlf. Han chatter ikke med damer. Men fått en dårlig uvane med å følge humortråder, alt av nyheter etc.  Og nei, ikke problem med nyheter. Bare ikke 24/7.   Tror ikke de selv ser sin avhengighet.

Anonymkode: 165cf...d93

• Liker 7
Skrevet

«Med en gang han kommer hjem fra jobb går han på do og blir der en halvtime» 

Another chick 100% 

Skrevet

Flott mann du velger å få barn med, godt jobbet 👏

Anonymkode: d3219...3ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flott mann du velger å få barn med, godt jobbet 👏

Anonymkode: d3219...3ce

Når hun er så naiv så er jeg faktisk ikke overraska.. 

• Liker 1
Skrevet

Så mange unødvendige svar du får her...

Men, dette er ikke greit. Verst er det ovenfor barnet som blir nedprioritert mot en skjerm. Her må du ta en alvorlig prat med han om hva dette kan gjøre med hennes utvikling og sosiale relasjoner. Det finnes både videoer og gode artikler om temaet. Bli enige om skjermtid. Hos oss prøver vi å unngå mobilbruk til barnet er lagt for kvelden, kan dere ha samme ordning?

Mobilbruk er en reell avhengighet som vi alle er disponert for, merker selv at jo mindre jeg bruker mobilen, jo mindre er jeg interessert i den. Har i tillegg en app som sperrer utvalgte sosiale medier etter feks 20 min, også en anbefaling. 

En annen ting er at det virker som om arbeidet hos dere er skeivfordelt, og det er spesielt dårlig nå som du er høygravid. Her burde han vist mer hensyn, lagt bort mobilen og tatt sin del av den daglige tralten. 

Det kan virke som om dere har utfordringer i forholdet og at dere burde satt dere ned for en prat, evnt fått veiledning fra andre. Ville ikke lagt dette frem som anklager, da går motparten lett i forsvar. Si heller hva dette gjør med barnet deres, med deg, og med deres relasjon. Se om dere kan finne et kompromiss ang mobilbruk, så vil nok mye løse seg. 

Anonymkode: 94213...ffc

• Liker 3
Skrevet

Så mange unødvendige svar du får her...

Men, dette er ikke greit. Verst er det ovenfor barnet som blir nedprioritert mot en skjerm. Her må du ta en alvorlig prat med han om hva dette kan gjøre med hennes utvikling og sosiale relasjoner. Det finnes både videoer og gode artikler om temaet. Bli enige om skjermtid. Hos oss prøver vi å unngå mobilbruk til barnet er lagt for kvelden, kan dere ha samme ordning?

Mobilbruk er en reell avhengighet som vi alle er disponert for, merker selv at jo mindre jeg bruker mobilen, jo mindre er jeg interessert i den. Har i tillegg en app som sperrer utvalgte sosiale medier etter feks 20 min, også en anbefaling. 

En annen ting er at det virker som om arbeidet hos dere er skeivfordelt, og det er spesielt dårlig nå som du er høygravid. Her burde han vist mer hensyn, lagt bort mobilen og tatt sin del av den daglige tralten. 

Det kan virke som om dere har utfordringer i forholdet og at dere burde satt dere ned for en prat, evnt fått veiledning fra andre. Ville ikke lagt dette frem som anklager, da går motparten lett i forsvar. Si heller hva dette gjør med barnet deres, med deg, og med deres relasjon. Se om dere kan finne et kompromiss ang mobilbruk, så vil nok mye løse seg. 

Hvorfor «unødvendige»? Skal vi fortelle ts at alt er bra og mannen hennes er fantastisk? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor «unødvendige»? Skal vi fortelle ts at alt er bra og mannen hennes er fantastisk? 

Hva skal hun gjøre med disse svarene da? 

Reversere de to barna hun har fått med han? 

Gå fra han? På sikt bør hun gjøre det om dette fortsetter, men trinn 1 er å si ifra at dette ikke fungerer. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg får vondt av barnet deres.

Men dessverre er det altfor mange voksne som sitter på telefonen foran barna sine. Jeg ser det i omgangskretsen min også. Det er de samme folka som skal filme og legge ut hvert eneste steg barna deres tar på sosiale medier og som stadig sjekke hvor mange likes og kommentarer de får. "Åååh, se lille Lise, du har fått 74 likes på bildet hvor du baker pepperkaker." Barna bryr seg ikke og skjønner ikke helt konseptet, selvfølgelig. Ikke bare blir de eksponert, men når de snur seg for å vise mamma hva de har laget så ser de ikke mamma i øynene, men de ser en mobiltelefon og håret til mamma bak mobiltelefonen. Så når barna snur seg slik mennesker gjør for å oppnå øyekontakt så får de ikke det.

Jeg tror det er fryktelig skadelig i lengden. Slike foreldre lar også barna ha ubegrenset skjermtid. Jeg lurer på hvordan det vil gå.

Anonymkode: 2bb7c...37b

• Liker 3
Skrevet

Vis han dokumentaren the social dilemma på Netflix.

Skrevet

Stakkars barn.. å for en klovn av en mann. Jeg hadde mistet alle følelser for en mann som ignorerer sitt barn på den måten. Da hadde det vært bedre om man ikke bor sammen, for da MÅ han være tilgjengelig pappa ved samvær. 

familievernkontoret neste ts, skal dette forholdet overleve så må dere ta grep. Å gidder han ikke så vet du hvor høyt han setter dere. 

Anonymkode: 34532...5a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...