Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  • Og er du generelt lykkelig/tilfreds med livet ditt?
  • Hva har du gjort for å komme dit du er i dag både mentalt og følelsesmessig?
  • Tror du at alle er i stand til det? Hvorfor greier noen det ikke?
  • Tror du på at det er noe mer mellom himmel og jord? På hvilken måte?
  • Har du opplevd krise i livet ditt?
  • På hvilken måte merker du at den gode kontakten du har med deg selv, påvirker livet og hverdagen din generelt?
  • Anser du deg selv som mentalt sterk?
  • Hvor gammel er du?

Anonymkode: 17174...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke religiøs. Jeg vet ikke hva jeg tror på - jeg er åpen for at det finnes mer enn hva vi kan bevise, men jeg bruker ikke mye tid eller energi på å fundere eller undre. Jeg mediterer, det er nok uten tvil det viktigste verktøyet jeg kan anbefale. Det behøver ikke være å sitte i stillhet, det finnes mange såkalte guided meditations hvor man følger en stemme. Bare det å bli vant til å ikke måtte stimulere sinnet med tlf, data, musikk etc, vil være et stort steg i riktig retning!

Jeg er lykkelig/tilfreds når jeg velger å være det. Jeg merker at jeg innimellom sklir ut og blir frustrert eller redd eller irritert, men da må jeg dra meg selv i tøylene og stoppe opp. Jeg får meg selv til å puste dypt og forsøker å identifisere hva jeg egentlig føler og hva som utløste det. Ofte er følelsen overdreven pga trøtthet eller sult. Jeg har stort fokus på å aldri tillate meg selv å være sint eller irritert eller stressa over ting som er utenfor min kontroll. Hvis det ikke er noe jeg kan gjøre med det, må jeg bare akseptere det. Det er nok min nest beste råd. 

Jeg har opplevd flere store kriser og flere mindre kriser, som opplevdes som store da jeg stod i det. Det er en enorm forandring på hvordan jeg håndterer kriser nå kontra tidligere. Jeg klarer å regulere mine følelser på en helt annen måte. Særlig dødsfall har jeg fått en svært endret holdning til. Jeg har dog visse triggere som fremdeles kan gjøre meg trist, men det er et work in progress. 

Jeg blir omtalt som ekstremt glad og alltid smilende fra flere blant jobb og familie og venner, men selv ser jeg svakhetene i psyken min. Jeg er ikke egentlig mentalt sterk, men jeg har lært meg nok verktøy til å kunne håndtere alt det vonde på en sterk måte :)

(Jeg er 32 år)

Anonymkode: e66d3...3a7

• Liker 2
Skrevet

Hva legger du i det?

Anonymkode: 15c1a...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...