AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Forstår ikke helt Anonymkode: 6ae31...a26
Ullvott Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Det er når man står på sitt helt til man får viljen sin, rett og slett fordi motparten blir lei eller utslitt. Virkemidlene kan være ulike: masing å bare stå på sitt (spesielt hvis styrkeforholdet er skjevt og man er den sterkeste) Det brukes særlig om den svakes kamp mot den sterke (myndigheter, arbeidsgiverorganisasjoner osv), der den sterkeste selvsagt har ressurser til å drive kampen mye lengre enn den svakeste.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Ullvott skrev (1 minutt siden): Det er når man står på sitt helt til man får viljen sin, rett og slett fordi motparten blir lei eller utslitt. Virkemidlene kan være ulike: masing å bare stå på sitt (spesielt hvis styrkeforholdet er skjevt og man er den sterkeste) Det brukes særlig om den svakes kamp mot den sterke (myndigheter, arbeidsgiverorganisasjoner osv), der den sterkeste selvsagt har ressurser til å drive kampen mye lengre enn den svakeste. Kan det brukes på arbeidsplassen? Anonymkode: 6ae31...a26
Ullvott Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det brukes på arbeidsplassen? Anonymkode: 6ae31...a26 Ja.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Ullvott skrev (16 minutter siden): Ja. At sjefen psyker deg ut i håp om at du slutter selv? Forstår jeg det riktig? Anonymkode: 6ae31...a26
princess08 Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At sjefen psyker deg ut i håp om at du slutter selv? Forstår jeg det riktig? Anonymkode: 6ae31...a26 ja, stemmer. Noen kan også gaslighte slik at du begynner å tvile på din egen side av saken/hukommelse. De kan også velge å bli helt stille, dvs de tar ikke telefonen, unngår å svare på det spørsmålet du stiller etc, dette for at du skal føle deg mindre og psyke deg ut. Bare å google litt om det:)
Gull-Medlem Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Forstår ikke helt Anonymkode: 6ae31...a26 Hvis noen først svarer nei til sex, men man fortsetter å mase helt til de svarer ja
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 princess08 skrev (5 minutter siden): ja, stemmer. Noen kan også gaslighte slik at du begynner å tvile på din egen side av saken/hukommelse. De kan også velge å bli helt stille, dvs de tar ikke telefonen, unngår å svare på det spørsmålet du stiller etc, dette for at du skal føle deg mindre og psyke deg ut. Bare å google litt om det:) Jeg finner bare artikler hvor de bruker dette ordet, men ingen konkret forklaring Nå skjønner jeg bedre, tusen takk. Anonymkode: 6ae31...a26
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Eksen min brukte narcissistisk ordsalat. Er det det samme, mon tro? Hvis jeg ønsket å ta opp noe, så fikk jeg en milelang monolog med bare tull og vas, og når han endelig var ferdig, så var jeg så forvirret og utkjørt at jeg knapt visste hva jeg ønsket å ta opp, og gikk med på whatever bare for å få han til å slutte, og så hadde jeg garantert beklaget meg for ting han mente jeg hadde gjort for 8 år siden og generelt for at jeg var til, og for at jeg våget å kritisere en så fantastisk mann som han som hadde gjort ALT for meg 😱 Anonymkode: 8edf4...074 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eksen min brukte narcissistisk ordsalat. Er det det samme, mon tro? Hvis jeg ønsket å ta opp noe, så fikk jeg en milelang monolog med bare tull og vas, og når han endelig var ferdig, så var jeg så forvirret og utkjørt at jeg knapt visste hva jeg ønsket å ta opp, og gikk med på whatever bare for å få han til å slutte, og så hadde jeg garantert beklaget meg for ting han mente jeg hadde gjort for 8 år siden og generelt for at jeg var til, og for at jeg våget å kritisere en så fantastisk mann som han som hadde gjort ALT for meg 😱 Anonymkode: 8edf4...074 Oh yes, det kan være. Min eks var sånn også Anonymkode: 6ae31...a26
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Dette skjer overalt i arbeidslivet. Pga oppsigelsesvern så er det lettere, raskere og mer sikkert å kjøre en ansatt fullstendig på dørken slik at hen må over på NAV etter å ha møtt veggen. En vond manipulasjonsteknikk. Anonymkode: 7677e...516
princess08 Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eksen min brukte narcissistisk ordsalat. Er det det samme, mon tro? Hvis jeg ønsket å ta opp noe, så fikk jeg en milelang monolog med bare tull og vas, og når han endelig var ferdig, så var jeg så forvirret og utkjørt at jeg knapt visste hva jeg ønsket å ta opp, og gikk med på whatever bare for å få han til å slutte, og så hadde jeg garantert beklaget meg for ting han mente jeg hadde gjort for 8 år siden og generelt for at jeg var til, og for at jeg våget å kritisere en så fantastisk mann som han som hadde gjort ALT for meg 😱 Anonymkode: 8edf4...074 Det høres sånn ut ja:)
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjer overalt i arbeidslivet. Pga oppsigelsesvern så er det lettere, raskere og mer sikkert å kjøre en ansatt fullstendig på dørken slik at hen må over på NAV etter å ha møtt veggen. En vond manipulasjonsteknikk. Anonymkode: 7677e...516 Jepp, kjenner et par mennesker som har vært i en slik situasjon... Anonymkode: 6ae31...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå