AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Søker litt input ifht å søke startlån/ husbanklån... Hva som kreves og informasjon jeg bør erverve. Jeg er alenemor for 2 siden 2014. Er nettopp ferdig med gjeldsordning ( 5 år ) , da eksmannen min pådro meg gjeld i ekteskapet. Det eldste barnet er multihandikappet, og jeg er ikke yrkesaktiv pga dette. Har utvidet overgangsstønad frem til hun er myndig ( om 5 år ) og omsorgslønn ifra kommunen. Har ingen egenkapital pr.nå,pga nylig avsluttet gjeldsordning.Så jeg er gjeldfri. Jeg ønsker å få en tilrettelagt bolig for barnet med handikapp,og å ta meg av henne, - med BPA i boligen etter hun er myndig. Vil ikke sette henne vekk på institusjon. Så vet noen kloke hoder her hva jeg bør gjøre videre,for å komme vekk fra leiemarkedet og sikre fremtiden ifht bolig for min lille familie ? På forhånd takk ❤ Anonymkode: cfdbe...353
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søker litt input ifht å søke startlån/ husbanklån... Hva som kreves og informasjon jeg bør erverve. Jeg er alenemor for 2 siden 2014. Er nettopp ferdig med gjeldsordning ( 5 år ) , da eksmannen min pådro meg gjeld i ekteskapet. Det eldste barnet er multihandikappet, og jeg er ikke yrkesaktiv pga dette. Har utvidet overgangsstønad frem til hun er myndig ( om 5 år ) og omsorgslønn ifra kommunen. Har ingen egenkapital pr.nå,pga nylig avsluttet gjeldsordning.Så jeg er gjeldfri. Jeg ønsker å få en tilrettelagt bolig for barnet med handikapp,og å ta meg av henne, - med BPA i boligen etter hun er myndig. Vil ikke sette henne vekk på institusjon. Så vet noen kloke hoder her hva jeg bør gjøre videre,for å komme vekk fra leiemarkedet og sikre fremtiden ifht bolig for min lille familie ? På forhånd takk ❤ Anonymkode: cfdbe...353 Det første du burde gjøre er rett og slett å booke en time med boligkontoret i kommunen du bor i, for å starte en dialog. Det kan kanskje være vanskelig nå i koronatider? Det er jeg litt usikker på. I så fall burde du ta en telefon til boligkontoret 🙂 Her forklarer de i nøye detalj hvordan du går frem, hva du burde legge ved i søknad, hva som kan ettersendes, osv. Hele saksgangen. Og da kan du også stille alt av spørsmål du eventuelt har. Så er det bare å sende inn en søknad og vente på svar. Du kan også lese mer her: https://husbanken.no/person/startlaan/soke-startlaan-og-tilskudd/?redirect=/startlaan/hvordan-soeke/ Ønsker deg/dere lykke til, og håper det ordner seg for dere 🙂 Anonymkode: f5798...22f 3
Sylveon Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 AB over meg har sagt alt som kan sies. Lykke til videre ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå