Gå til innhold

Kan jeg gjøre noe for å øke lutealfase?

Tinaprøver

Anbefalte innlegg

Jeg har en syklus på 28 dager, pluss minus et par dager. Dette er første mnd jeg tester for eggløsning, fikk positiv test kvelden CD17 og negativ morgen CD18. Det var en del senere enn jeg hadde trodd, da jeg har EL symptomer rundt CD14 hver syklus. På CD28, som var DPO 10 var det litt blod på papiret når jeg tørket meg. Mensen kom for fullt dagen etter.

Dette er jo en ganske kort lutealfase. Vi har nettopp begynt å prøve å bli gravide, så må jo teste flere mnd for å få et bedre bilde på min syklus. Men er det noe jeg kan gjøre selv for å få lengre lutealfase? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Ser ingen har svart deg her, så jeg kan prøve å svare så godt jeg kan. Du har lutealfase på 10-11 dager som, så vidt jeg har forstått det, ikke er defekt. Det er vel de som har kortere enn 10 dager lutealfase som betegnes som defekte. Jeg hadde kun 8 dager i forrige syklus og fikk derfor anbefalt B6-vitaminer og noe som heter wild yam. Jeg har gått på B-vitaminer siden syklusstart, og har kjøpt inn Wild Yam, men valgt å ikke bruke dette da jeg ikke vet hva eventuelle bivirkninger kan være. Det er ikke et produkt som forskningsmessig har gitt effekt, men mange sier de har positive resultater av dette. Dette er de "alternativene" jeg kan - utenom medisinske reseptbelagte løsninger som en gyn. eller lege kan gi :) Lykke til!

Anonymkode: 14908...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få progesterontilskudd av gynekolog som forlenger lutealfasen. Ellers kan du prøve B6-som brukeren over her anbefalte :)

Anonymkode: dfad6...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fik 1-2 dager lenger lutealfase av vitamin B6. Ellers vet jeg om mange som har hatt samme effekt av urten Wild yam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinaprøver skrev (49 minutter siden):

Jeg har brukt denne da denne også inneholder folsyre som man også trenger :) Kroppen skiller ut det som er "til overs" uansett. 

Anonymkode: 14908...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...