Gå til innhold

Alenemor og «coronatid»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare hater tiden vi er i nå... det er ingenting å se frem til eller glede seg til, og slik har det vært i snart 1 år allerede... jeg trenger en ferietur/weekendtur å se frem til😭 sorry, men det måtte bare ut, vet det er sutter og klaging..... flere alenemødre som har lyst til å sutre litt nå??

Anonymkode: 2b18c...c69

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Det er riktignok vanskeligere å finne passende kulturtilbud, men det er da mye å se frem til likevel. 

I morgen skal jeg ha noen timer hjemme alene, da skal jeg fyre i ovnen og drikke en hel kopp kaffe mens den fortsatt er varm.

Til helgen skal jeg og jentungen på bytur, brillene hennes må repareres, og så må vi nesten se oss litt rundt når det er sikkert to måneder siden sist.

I dag kom det mye snø, og jentungen laget en snømann like stor som seg selv mens jeg måkte. 

Jeg skjønner for all del at det er kjipt å ikke kunne reise akkurat nå, jeg har selv ting jeg savner, men man får det så mye bedre og det blir så mye lettere å holde ut om man passer på å se alle de små gledene man tross alt fortsatt har.

Anonymkode: 91051...42b

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig med hun over. Må sette pris på det vi har og ikke fokusere på det vi ikke har eller det vi ikke kan gjøre nå. Så tenker jeg at vi som faktisk har noen som vi bor med må sette pris på det for slik det er nå så er det ikke lett å være helt alene.

Som en kollega sa her om dagen at når var det faktisk snart et år siden hun hadde fått en klem. Hun er i risikogruppen så hun har måttet ta ekstra hensyn, men det er tungt for et menneske å leve slik.

Og her sitter vi å kan få hundre klemmer om dagen, vi er sabla heldige❤

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bare hater tiden vi er i nå... det er ingenting å se frem til eller glede seg til, og slik har det vært i snart 1 år allerede... jeg trenger en ferietur/weekendtur å se frem til😭 sorry, men det måtte bare ut, vet det er sutter og klaging..... flere alenemødre som har lyst til å sutre litt nå??

Jo da det er masse å glede seg til. Det er hva du gjør det til selv men kan jo skjønne det samtidig. Handle inn og lag god mat som dere skal kose dere med osv. Dere kan jo finne på masse sammen egentlig. 

Anonymkode: 31c11...ce0

• Liker 1
Skrevet

Merker det er kjedelig å har barnefri nå,er jo ingenting å bruke tiden på! Savner kino,standupshow,spise på restaurant,kunne gå på byn/eller på en fest osv. 

Anonymkode: 9b821...e57

• Liker 2
Skrevet

Barnefri uka går unna nå også synes jeg. Står på ski, går turer, trener hjemme. Sorterer og rydder og har små oppussings prosjekter på gang i hus. Ikke minst ta igjen en del tid og arbeid på jobb. Ringe venninner og slå av en prat. Besøk av kjæresten. Se på serier og filmer. Lese bøker, høre på podkast. 

Anonymkode: b6415...045

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg, men hang in there. 

Setter pris på de små tingene i hverdagen. I dag bygde jeg og junior en snøhule. I går bygget vi en togbane som gikk gjennom hele stua og inn på kjøkkenet. Distraherer meg med arbeid og hverdagsplikter. Flykter litt på kveldene med en kopp te og favoritt-serien min. 
Dagene kan ofte bli lange og tunge, men hvis jeg kjenner for mye på børen så bukker jeg under. Prøver å glede meg over besøk av kjæresten når sønnen min er hjem til faren sin annenhver helg. 

I morgen har jeg fri fra jobb. Bruker dagen på å vaske hus og handle inn til uka. Det er min dag alene mens ungen er i barnehagen. Så kan jeg unne meg en time på sofaen. 

Det er tøft å være alene. Spesielt i disse tider. Har en syk mor også som jeg må ta meg av i tillegg til en 4 åring med spesielle behov. Det tærer på meg. Kjæresten bor et stykke unna og jobber skift pluss at han har barn selv. Jeg må bare bite tennen sammen og komme meg gjennom disse tøffe tidene. Det blir lettere og tar en dag av gangen. 

Anonymkode: 65cac...bfc

Skrevet

Sorry ass, men hverdagslige ting klarer jeg ikke å juble over for tiden. Jeg savner å ha noe å glede meg til... 

• Liker 7
Skrevet

Gleder meg til å ta med ungen på cafe hvis butikkene åpner. 😊 Er ikke alenemor, men mannen jobber mye og hater cafe. 

Anonymkode: 99148...2e5

Skrevet

Skjønner deg SÅ godt! Det er veldig lov å være lei nå. Jeg er ikke alenemor, men mannen er redd for å miste jobben, så han må stå på døgnet rundt for å ikke bli nestemann som permitteres. Alt faller på meg. Jeg må ta alle sykt barn dagene, all henting, all levering, all nattevåk🥵 det er ikke til å holde ut, og på jobben til mannen plukkes en og en ut og sjefen hans bruker dette som et pressmiddel. De som ikke jobber døgnet rundt nå er nestemann ut😖

Anonymkode: 3f8e2...141

• Liker 1
Skrevet

Synes også dette er beintøft 😖 

føler meg ekstremt ensom og tung. 
greier ikke å ta meg sammen til noe fornuftig og gjør kun det jeg «må» for at hverdagen skal gå rundt...  

2020 har vært et grusomt år med alvorlig sykdom og samlivsbrudd. Corona på toppen vippet lasset for meg 😓

Anonymkode: 72840...ec9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skjønner deg SÅ godt! Det er veldig lov å være lei nå. Jeg er ikke alenemor, men mannen er redd for å miste jobben, så han må stå på døgnet rundt for å ikke bli nestemann som permitteres. Alt faller på meg. Jeg må ta alle sykt barn dagene, all henting, all levering, all nattevåk🥵 det er ikke til å holde ut, og på jobben til mannen plukkes en og en ut og sjefen hans bruker dette som et pressmiddel. De som ikke jobber døgnet rundt nå er nestemann ut😖

Anonymkode: 3f8e2...141

Jævla drittvirus!! Du har min fulle forståelse, håper det blir bedre tider i løpet av 2021!!❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Synes også dette er beintøft 😖 

føler meg ekstremt ensom og tung. 
greier ikke å ta meg sammen til noe fornuftig og gjør kun det jeg «må» for at hverdagen skal gå rundt...  

2020 har vært et grusomt år med alvorlig sykdom og samlivsbrudd. Corona på toppen vippet lasset for meg 😓

Samlivsbrudd i 2020 her også. På toppen av alt liksom... det er tøffe tider... Derfor hadde det vært fint å hatt noe å se frem mot og virkelig glede seg til!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samlivsbrudd i 2020 her også. På toppen av alt liksom... det er tøffe tider... Derfor hadde det vært fint å hatt noe å se frem mot og virkelig glede seg til!

Jeg har kjøpt nytt hus, og overtar 1/5. men føles uendelig lenge til og greier ikke å løfte mitt eget humør pga dette.  
..dessverre...  

Har opplevd noen ganske traumatiske ting tidligere i livet, men aldri følt meg så deprimert som nå... 

Burde være glad jeg overlevde sykdommen, og bruddet var riktig for meg. Men finner null livsgnist.. 

Heldigvis går vi mot lysere tider ❤️ 
Jeg savner sol og sommer, og tror det vil gjøre meg godt ☀️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har kjøpt nytt hus, og overtar 1/5. men føles uendelig lenge til og greier ikke å løfte mitt eget humør pga dette.  
..dessverre...  

Har opplevd noen ganske traumatiske ting tidligere i livet, men aldri følt meg så deprimert som nå... 

Burde være glad jeg overlevde sykdommen, og bruddet var riktig for meg. Men finner null livsgnist.. 

Heldigvis går vi mot lysere tider ❤️ 
Jeg savner sol og sommer, og tror det vil gjøre meg godt ☀️❤️

Ja, sommeren er faktisk noe jeg også ser frem til😊 håper det blir en varm og solfylt sommer i år, så vi kan være masse på stranda😊 håper det går seg til for deg etterhvert, vet det er tungt når det står på❤️

Skrevet

Coronaen tar på her også.. Samlivsbrudd i høst som jeg overhodet ikke var forberedt på. Legg til at vi har flyttet til hans hjemsted, jeg ikke har funnet fast jobb enda (her hjelper ikke coronaen) og ikke har min familie eller venner i nærheten 😩 forbanna dritt hele greiene, alt på en gang. Hadde så trengt en liten reise 

Anonymkode: 19081...72f

Skrevet

Du kan jo møte venner, være ute og gjøre ting? Men kanskje strengere om man bor i oslo etc?

Anonymkode: 790f8...7d9

Skrevet

Jeg sutrete gjerne litt med deg 😭 Å jeg er ikke alenemor, men har en mann som jobber mye. Denne tiden er helt krise. Er så sliten å lei. Men, så tror jeg det er viktig å ta dag for dag. Nå går vi mot lysere tider, varmere dager og mindre klær😅 Det er noe å se frem til🙌🏼

Skrevet

Å bo og jobbe i Oslo nå, er bare dritt. Eneste lyspunktet er å hente i barbehagen og stå og skravle litt med noen av de andre foreldrene før man går tilbake til hjemmets fire vegger som føles som et fengsel. 

Hjemmekontor er sykt stress, masse å gjøre og dårlig arbeidsstilling. Teamsmøter er forferdelig. Blæ. 

Anonymkode: 409ce...d8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...