Gå til innhold

Hører du på musikk/ lyder når du jobber/studerer? Hva hører du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å høre på fuglesang, naturlyder eller ambient.

Anonymkode: 029d7...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører på radio innimellom. 

Anonymkode: 02b83...27e

Skrevet

Ja, jeg hører på podcast eller musikk når jobber. Perfekt når en sitter på hjemmekontor.

Anonymkode: e833f...563

Skrevet

Hører på den sangen som kommer når Mario får i seg noe stimulerende greier. 

Anonymkode: ea0fa...d8d

• Liker 2
Skrevet

Anonymkode: 3c5ab...0d1

Skrevet

Radio på hjemmekontoret.

Anonymkode: 6b2e4...700

Skrevet

Nei, det er distraherende. Jo mer forstyrrelser du har dess mindre fokus får du

Anonymkode: d4303...20c

Skrevet

Ikke hvis jeg leser eller skriver, for da må jeg konsentrere meg.

Når jeg driver met ting som ikke krever så mye konsentrasjon pleier jeg å høre på lydbok.  

Anonymkode: 0832d...8d2

Skrevet

Det spørs på hva jeg holder på med. På hjemmekontoret hører jeg vanligvis ikke på noe, hvis noe så er det ofte Chopin eller Debussy og eventuelt podcast hvis jeg driver med en hjernedød oppgave. På kontoret blir det alltid musikk, for der sitter jeg i åpent landskap. 

Skrevet

Jeg hører nesten alltid på noe. Som oftest diverse videoer fra youtube med «bibliotek»-lyder, lyder av bål, regn ol. Jeg kan også høre på noe rolig «klassisk» eller noe filmmusikk hvis jeg føler jeg trenger litt mer energi.

Anonymkode: f2edd...90c

Skrevet

Jobber egentlig best uten musikk, men når eg hører på musikk pleier eg å høre på noe instrumental house/techno. Liker å høre på ulike dj sets på youtube, feks broiler room 

Skrevet

Når jeg leser eller jobber på dataen så hører jeg på klassisk piano musikk. Når jeg jobber på kjøkkenet (kokk) så er det all mulig musikk 😄 country, club. Rock, hiphop, hitlista etc. Eller lyd bok hvis jeg er alene og det er rolig 😊

Anonymkode: a8fef...391

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo forskjellig for forskjellige folk. 

Jeg har best fokus når jeg hører på radio/musikk. Jeg lytter ikke på det, men kommer inn i en boble som gjør at jeg ikke mister fokus av andre forstyrrelser. Kan ikke høre på lydbok eller podcast, for jeg får bare tidvis med meg hva som skjer. 

Anonymkode: dfdcf...664

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var da veldig generaliserende og gjelder absolutt ikke for alle🤣

• Liker 2
Skrevet

Det varierer, country, trance, soft pop eller rock. Bruker enten artister sine egne spillelister eller radioer, eller "new release" fra spotify. 

Og noen ganger hører jeg på radio. Vurderer prøve meg på lydbøker, har enda ikke funnet podcasts som interesserer meg...

Skrevet

AmbientWorld på youtube er helt fantastisk å høre på mens man jobber.

Gjest EndaEnGang
Skrevet

Liker å høre på Prodigy når jeg skal være effektiv, f.eks. hvis jeg skal skrive en artikkel eller noe. 

Hvis jeg leser foretrekker jeg white noise eller noe elektronika uten vokal.

Skrevet

Lydbok, podcast, dokumentarer; noen som snakker. Klarer ikke å høre på musikk ettersom det er så forstyrrende.

Skrevet

Hører på film- og spillmusikk. Blir veldig engasjert og føler musikken og filmen/spillet, men jeg blir ikke forstyrret av tekst. Jeg kan også av og til ha på en film eller serie jeg har sett flere ganger før i bakgrunnen. Da er det ikke så viktig å høre etter eller å se på fordi jeg allerede vet hva som skjer. Noen ganger har jeg på ASMR. Det finnes for eksempel ASMR av noen som bare går rundt i Skyrim og slikt. 

Hvis jeg skal pugge noe, eller gå gjennom noe mer praktisk, kan jeg fint ha på musikk med vokal. 

Håper du finner noe som passer for deg. Det er mange metoder å jobbe på. 

Anonymkode: bb3e8...33d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...