Eva12 Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Nå er jeg veldig usikker. Jeg hadde siste menstruasjon 1.desember og har kort syklus som alltid er 24 dager. Ifølge terminkalkulator skal jeg da være 8+4 i dag. Jeg var hos legen i går, og han mener at jeg er 6-7 uker på vei? Han satte opp ny time til meg i det han mener er uke 12, mens jeg da etter mine beregninger har nådd uke 14. Forstår ikke dette.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 De fleste fastleger går utifra "vanlig" menstruasjonslengde når de beregner termin. Noe som i mitt tilfelle ble helt håpløst, for jeg har sykluser opp mot 40 dager 😅 Men selv med "vanlig" syklus, er du jo nå 8 uker på vei. Så her føler jeg legen har gjort noe feil, ja. Anonymkode: 15579...91d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Eva12 skrev (5 minutter siden): Nå er jeg veldig usikker. Jeg hadde siste menstruasjon 1.desember og har kort syklus som alltid er 24 dager. Ifølge terminkalkulator skal jeg da være 8+4 i dag. Jeg var hos legen i går, og han mener at jeg er 6-7 uker på vei? Han satte opp ny time til meg i det han mener er uke 12, mens jeg da etter mine beregninger har nådd uke 14. Forstår ikke dette. Du kan jo kontakte jordmor og få time der i det du mener er uke 12 i stedet:) Evt ring fastlegekontoret og forklar, slik at du f.eks får din TUL den uken du skal^^ Anonymkode: b5017...024
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan jo kontakte jordmor og få time der i det du mener er uke 12 i stedet:) Evt ring fastlegekontoret og forklar, slik at du f.eks får din TUL den uken du skal^^ Anonymkode: b5017...024 Får man TUL nå? Anonymkode: 15579...91d
Eva12 Skrevet 26. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2021 Takk for svar. Jeg skal få TUL pga tidligere historikk. Forsøkte å forklare for fastlegen, men fikk ikke noe gehør for det, dessverre. Kan jo håpe at sykehuset gjør sin egen beregning når de ser datoen for siste menstruasjon i henvisningen. Hvis ikke får jeg bare ta det privat da.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Eva12 skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg skal få TUL pga tidligere historikk. Forsøkte å forklare for fastlegen, men fikk ikke noe gehør for det, dessverre. Kan jo håpe at sykehuset gjør sin egen beregning når de ser datoen for siste menstruasjon i henvisningen. Hvis ikke får jeg bare ta det privat da. Du kan også ringe sykehuset når du får tildelt time, mulig de ønsker å endre timen da 🙂 Anonymkode: 15579...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå