Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg veldig usikker. Jeg hadde siste menstruasjon 1.desember og har kort syklus som alltid er 24 dager. Ifølge terminkalkulator skal jeg da være 8+4 i dag. Jeg var hos legen i går, og han mener at jeg er 6-7 uker på vei? Han satte opp ny time til meg i det han mener er uke 12, mens jeg da etter mine beregninger har nådd uke 14. Forstår ikke dette. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste fastleger går utifra "vanlig" menstruasjonslengde når de beregner termin. Noe som i mitt tilfelle ble helt håpløst, for jeg har sykluser opp mot 40 dager 😅 

Men selv med "vanlig" syklus, er du jo nå 8 uker på vei. Så her føler jeg legen har gjort noe feil, ja. 

Anonymkode: 15579...91d

Skrevet
Eva12 skrev (5 minutter siden):

Nå er jeg veldig usikker. Jeg hadde siste menstruasjon 1.desember og har kort syklus som alltid er 24 dager. Ifølge terminkalkulator skal jeg da være 8+4 i dag. Jeg var hos legen i går, og han mener at jeg er 6-7 uker på vei? Han satte opp ny time til meg i det han mener er uke 12, mens jeg da etter mine beregninger har nådd uke 14. Forstår ikke dette. 

Du kan jo kontakte jordmor og få time der i det du mener er uke 12 i stedet:) Evt ring fastlegekontoret og forklar, slik at du f.eks får din TUL den uken du skal^^ 

Anonymkode: b5017...024

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan jo kontakte jordmor og få time der i det du mener er uke 12 i stedet:) Evt ring fastlegekontoret og forklar, slik at du f.eks får din TUL den uken du skal^^ 

Anonymkode: b5017...024

Får man TUL nå? 

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal få TUL pga tidligere historikk. Forsøkte å forklare for fastlegen, men fikk ikke noe gehør for det, dessverre. Kan jo håpe at sykehuset gjør sin egen beregning når de ser datoen for siste menstruasjon i henvisningen. Hvis ikke får jeg bare ta det privat da. 

Skrevet
Eva12 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg skal få TUL pga tidligere historikk. Forsøkte å forklare for fastlegen, men fikk ikke noe gehør for det, dessverre. Kan jo håpe at sykehuset gjør sin egen beregning når de ser datoen for siste menstruasjon i henvisningen. Hvis ikke får jeg bare ta det privat da. 

Du kan også ringe sykehuset når du får tildelt time, mulig de ønsker å endre timen da 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...