Gå til innhold

Vanskelig å gå ned i vekt med venninnene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har gått opp i vekt og prøver å gå ned igjen. Derfor prøver jeg å spise sunt. Jeg er mye sammen med venninnene min og de liker å spise usunt. Dra ut og spise, snackse, bake ting, tar alltid med seg noe til alle når vi treffes, liker og drikke. Når jeg sier at jeg har ønsker å gå ned i vekt fordi jeg har gått opp i vekt, blir de irritert på meg og sier det må gå an å unne seg litt. Venninnene mine er større enn meg og selv om jeg har gått opp i vekt er jeg tynnere enn dem. Føles også feil og si at jeg ønsker å gå ned i vekt uten at de blir irritert da. Vi møtes ofte og vil ikke slutte å være med dem.  

Endret av Friendss
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slutter selvsagt ikke å være med venninnene dine selvom du slanker deg, men du må sette grenser på deg selv (og ikke dem), for selvom du er sammen med dem betyr det ikke at du trenger å spise like mye eller noe av det de spiser. Og om vennene dine er større enn deg ville jeg kanskje vurdert om jeg ville snakket så mye om at du slanker deg (syns dog at man skal kunne snakke om slike ting til venner, men det er ikke alle som er større enn deg som tåler å høre det dessverre).

Jeg spiser aldri mye på sosiale tilstelninger, ikke fordi jeg slanker meg men fordi jeg ikke har den største appetitten og det har aldri vært noe problem, folk sitter heldigvis ikke å følger med på hva jeg spiser. 

Anonymkode: ca12b...0eb

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at du må velge å la være å spise det de evt tar med, eller du kan ta med noe frukt eller bær feks? 
Og hvis de kommenterer at du ikke spiser noe, så sier du hvorfor. 

Jeg er der nå at jeg må la være å ta noe i slike settinger (med familien) så lenge det ikke er i helgen. Det går helt greit å la det være, når jeg har bestemt meg for det, og passer på at jeg er god og mett😊

Anonymkode: 086cb...fcb

• Liker 4
Skrevet

Her må du ta ansvar for deg selv, og la dem ta ansvar for seg selv. 

Jeg synes ikke du skal si noe om at du slanker deg med mindre de faktisk kommenterer at du ikke spiser usunne ting. Det er litt unødvendig.. 

Ellers må du rett og slett bare øve deg på å ta egne valg, og si neitakk om du blir tilbudt noe. Om de vil ut og spise, velg det sunneste du kan fra menyen. Og om det ikke er noe der du vil spise, kan du foreslå et annet sted å spise, eller la være å bestille noe, og heller spise noe annet før eller etter dere har vært der. Tar de med seg godis, javel, så la være å forsyne deg av det. 

Anonymkode: bb8e7...029

• Liker 5
Skrevet

Ja, her må du ta ansvar selv :) Jeg besøker også venninner iblant som ikke tenker på vekta når jeg skal ned noen kilo. Da passer jeg på å møte opp ferdig spist med tanke på middag, og så tar jeg bare et par biter om jeg virkelig får lyst på. Selv prøver jeg alltid å servere f.eks druer, gulrøtter og kesam, i tillegg til litt snacks for å gi alternativer. Spør de om hvorfor jeg ikke vil ha, så sier jeg bare at jeg spiser litt sunnere for tiden. De sier ok! og så er den saken over.

Det er ikke alle som setter pris på kun usunn snacks hele tiden :)  Jeg er en av dem, selv når jeg IKKE slanker meg. Det er en grunn til at jeg normalt sett holder vekta helt stabil :) 

Anonymkode: c7168...a80

• Liker 3
Skrevet

Ta med noe sunn snacks og sett frem. Melon, druer og bær slår sjeldent feil. Så kan dere kutte opp gulrøtter, agurk og paprika i tillegg hvis dere har potetgull og dip (ta med mager kesam også?) 

Du trenger ikke kommentere hvorfor du har tatt det med. Si du tok med litt til fellesskapet, skjær opp og sett frem. Så forsyner du deg av det DU vil. Hvis noen kommenterer at du ikke spiser boller og sjokolade sier du bare at det ikke fristet i dag.

Prøv om du kan unngå å si noe om vekt eller slanking, for det er himla sårt for mange. Det kan føre til at de angriper deg som forsvar. 

Ellers må du huske at det er DITT valg hva du spiser. Ingen har en dritt med hva du velger å spise eller ikke spise. Du spiser ikke for å glede andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...