Gå til innhold

Barn som vil hjem fra utlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en advokat idag som sa at når far har etterlatt ett barn uten noen av sine foreldre er det på grensa til kidnapping. Far dro fra landet for ett år siden og hit. Barnet er uten foreldre per idag. Stemmer det?

Han ba meg kontakte politiet først. Det har jeg tenkt og gjøre i morgen.

Han sa også at hvis barnet klarer å komme seg til norske ambassaden i landet plikter de å hjelpe han hjem. Stemmer det?

Han sa også at msn kan ha krav på fri rettshjelp hvis man blir permittert. Stemmer dette?

Anonymkode: 4d3a9...5de

Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Stoler du mer på KG en advokaten du snakket med?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakket med en advokat idag som sa at når far har etterlatt ett barn uten noen av sine foreldre er det på grensa til kidnapping. Far dro fra landet for ett år siden og hit. Barnet er uten foreldre per idag. Stemmer det?

Han ba meg kontakte politiet først. Det har jeg tenkt og gjøre i morgen.

Han sa også at hvis barnet klarer å komme seg til norske ambassaden i landet plikter de å hjelpe han hjem. Stemmer det?

Han sa også at msn kan ha krav på fri rettshjelp hvis man blir permittert. Stemmer dette?

Er du mor til barnet/barna? Har dere felles foreldreansvar?

Anonymkode: 9525c...881

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke noe spesialbehandling for barn. De gjør det samme for barn som de gjør for voksne og alle andre norske borgere. De kan utstede nødpass, og hjelpe med å komme i kontakt med pårørende i Norge som enten kommer å henter barnet, eller sender barnet penger til flybillett. 

Men husk at dersom landet barnet er i, ikke lar barnet reise uten f.eks godkjennelse fra far, er det ingenting ambassaden kan gjøre med det. 

Anonymkode: ca3cd...12d

• Liker 6
Skrevet
Lama_Drama skrev (2 timer siden):

Stoler du mer på KG en advokaten du snakket med?

Stoler ikke på noen advokater og det er mye penger som står på spill hos en advokat. Har blitt lurt før. Er bare for sikre om denne advokaten kan være sann. Etter som det er en jungel av advokater så leter jeg en som er spesialist på området. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du mor til barnet/barna? Har dere felles foreldreansvar?

Ja ts.

Skrevet

Det er ikke noe spesialbehandling for barn. De gjør det samme for barn som de gjør for voksne og alle andre norske borgere. De kan utstede nødpass, og hjelpe med å komme i kontakt med pårørende i Norge som enten kommer å henter barnet, eller sender barnet penger til flybillett. 

Men husk at dersom landet barnet er i, ikke lar barnet reise uten f.eks godkjennelse fra far, er det ingenting ambassaden kan gjøre med det. 

Anonymkode: ca3cd...12d

Det er akkurat dette jeg ville forsikre meg om, så ikke en advokat sier det er mulig og så betaler man masse penger for så og komme ingen vei. ts

Skrevet

Kontakt en annen advokat og spør om det samme.

Anonymkode: 67c9a...a11

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kontakt en annen advokat og spør om det samme.

Anonymkode: 67c9a...a11

will do. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stoler ikke på noen advokater og det er mye penger som står på spill hos en advokat. Har blitt lurt før. Er bare for sikre om denne advokaten kan være sann. Etter som det er en jungel av advokater så leter jeg en som er spesialist på området. 

TS

Hva gjør at du stoler mer på tilfeldige kommentarer på KG? Sannsynligheten er større for at folk bløffer deg her enn en profesjonell og seriøs advokat.

Anonymkode: a870a...8e3

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er den samme saken der barna ble sendt til Egypt så er det lite barnevernet, norske myndigheter og ambassader kan gjøre.

Det er shariadomstoler som avgjør denne typen saker i Egypt og i følge islamske lover så er det far som "eier" barna, det skal utrolig mye til før de blir sendt til mor i Norge. Hvis noe skal skje så må det opp på diplomatisk nivå men det er liten sannsynlighet for at norske myndigheter kommer til å legge press på egyptiske for en sånn sak.  

Anonymkode: 5b8ba...012

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva gjør at du stoler mer på tilfeldige kommentarer på KG? Sannsynligheten er større for at folk bløffer deg her enn en profesjonell og seriøs advokat.

Anonymkode: a870a...8e3

Ja er klar over det men det kan jo finnes advokater og jurister her på forumet og. Hvem vet. Men skal sjekke ut maange advokater men det tar litt tid. Ts

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja ts.

Om far har tatt med seg barna til utlandet uten ditt samtykke og ikke kommer tilbake til norge med barna så er dette kidnapping noe du kan annmelde til politiet det far driver med er barnebortføring. Hvilket land er det snakk om?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja er klar over det men det kan jo finnes advokater og jurister her på forumet og. Hvem vet. Men skal sjekke ut maange advokater men det tar litt tid. Ts

Nei det finnes ikke verken advokater eller jurister på dette forumet, hvis du vil ha svar fra en jurist så anbefaler jeg deg å heller stille spørsmålene du har på Diskusjon.no. Der er det nemlig et par jurister som frekventerer jevnlig, hvis du formulerer deg riktig og gir så mye informasjon som du kan så er sjansene bedre for å få svar fra en profesjonell.

https://www.diskusjon.no/forum/338-juss/

• Liker 2
Skrevet

Nei det finnes ikke verken advokater eller jurister på dette forumet, hvis du vil ha svar fra en jurist så anbefaler jeg deg å heller stille spørsmålene du har på Diskusjon.no. Der er det nemlig et par jurister som frekventerer jevnlig, hvis du formulerer deg riktig og gir så mye informasjon som du kan så er sjansene bedre for å få svar fra en profesjonell.

https://www.diskusjon.no/forum/338-juss/

ts tusen takk for tips skal sjekke det ut. 

Skrevet

Kanskje denne organisasjonen kan hjelpe deg på veien. https://foreninger.uio.no/jurk/

Anonymkode: 2e5a1...1c4

ts tusen takk for tips. Alt av tips mottas med takk. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt,spekulasjoner,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

ts tusen takk for tips. Alt av tips mottas med takk. 

Kor gammalt er barnet? 

Anonymkode: f0e68...64b

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Om far har tatt med seg barna til utlandet uten ditt samtykke og ikke kommer tilbake til norge med barna så er dette kidnapping noe du kan annmelde til politiet det far driver med er barnebortføring. Hvilket land er det snakk om?

Hun har skrevet om dette på forumet mange ganger før, og historien er at hun selv OG barnefar sammen førte barna til Egypt og plasserte dem der for å få dem unna en barnevernssak her i landet. Hun fryktet at barnevernet skulle ta fra henne barna, og trodde de ville være tryggere i utlandet.

Det viste seg at det ikke var fullt så enkelt, og nå vil hun ha dem tilbake, eller i alle fall den ene (gutten, den yngste av de to) og få ham plassert i fosterhjem her hjemme i Norge likevel, for det er tross alt bedre enn at han er på den andre siden av kloden og hun ikke får treffe han. Hun har selv skrevet flere innlegg der hun selv hevder at hun ikke duger som mor for barna. Men hun vil likevel ha han hjem, men da for å få han i fosterhjem, ikke hjem til seg selv.

Eldste barnet, en tenåringsjente, var det visst ikke så farlig med. Mulig hun trivdes der hun var, men det gjorde visstnok ikke gutten.

Anonymkode: f22fc...925

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...