Ukjent. Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Er det bare jeg som synes det er ekstremt mye smitte på sykehjem sammenlignet med smitten i samfunnet generelt? Kan det være at mørketallene er langt større enn vi tror fordi mange ikke får symptomer i det hele tatt? Selvfølgelig mulig at det bare føles mye fordi det slås opp i media hver gang. 1
Blekkulfina Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Jeg tror det skyldes mye skjult smitte ellers i samfunnet ja, og spesielt blant barn og ungdom som gjerne får det lett. FHI er jo også veldig tydelige på det, at det er store mørketall ute og går, kanskje opp mot 60% har de sagt. 3
Krantz95 Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Ukjent. skrev (56 minutter siden): Er det bare jeg som synes det er ekstremt mye smitte på sykehjem sammenlignet med smitten i samfunnet generelt? Kan det være at mørketallene er langt større enn vi tror fordi mange ikke får symptomer i det hele tatt? Selvfølgelig mulig at det bare føles mye fordi det slås opp i media hver gang. I oktober i fjor sa WHO at det i verden som helhet sannsynligvis er ca 10 ganger så mange smittede i forhold til antallet registrerte smittede. Vet ikke hvor relevant dette er i forhold til Norge, men det er i hvert fall veldig mange som har blitt smittet som aldri har blitr registrert noen steder. 1
Anbefalte innlegg