Gå til innhold

Sliter med lyst og potens.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann i femtiårene her. Har begynt og miste sexlysten mer og mer. Sliter både med potens og sexlyst. Tenker at det er testosteron-nivået som har synket. Tenkte gå til min fastlege og spørre om å få testosteronkur, etter selvfølgelig å ha fått målt verdiene. Da jeg tror de er for lave. Er det noen som vet om en vanlig fastlege er strikse på og gi en slik kur?

Anonymkode: 9c710...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er form og vekt ellers? Overvekt og dårlig form har det med å påvirke menn slik. 

Anonymkode: 9ceb2...74a

• Liker 4
Skrevet

Det er nok lurest å snakke med en lege ja. Men sjekk gjerne opp litt diverse fetisjer, det er kanskje noen som er midt i blinken for å pirre libidoen :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan er form og vekt ellers? Overvekt og dårlig form har det med å påvirke menn slik. 

Anonymkode: 9ceb2...74a

Joda, har nå denne berømte aldersmagen. Men ikke så veldig overvektig. Går nå flere dager i uken.

Skrevet
Havfruen Miranda skrev (Akkurat nå):

Det er nok lurest å snakke med en lege ja. Men sjekk gjerne opp litt diverse fetisjer, det er kanskje noen som er midt i blinken for å pirre libidoen :)

He he, det har jeg. Men selv det ser ikke ut til å hjelpe. Jeg og kona har et veldig fint sex-liv, vi prater om alt og hun får mange orgasmer når vi har sex. Noe som jeg liker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Joda, har nå denne berømte aldersmagen. Men ikke så veldig overvektig. Går nå flere dager i uken.

Det hjelper ingenting å gå. Du må trene styrketrening om du vil holde testosteronnivået oppe.

Anonymkode: 972bc...532

• Liker 2
Skrevet

Start hos legen. Får du målt lavt testosteron, får du gjerne testo-gel du kan prøve ut. Det i seg selv hjelper litt, men ikke nok. Tren styrke og ta feks et nybegynner jujitsu. (Når restriksjonene er over) Det å få fram aggresjonsdriften menn har, på en positiv måte, er det beste du kan gjøre for å få opp testosteron nivået ditt. Det høres kanskje tåpelig ut, men det å tillate seg å bli skikkelig sinna og blåse ut, er bra for deg! Noe så banalt som å ut og skrike i skogen, hjelper. 

Anonymkode: 73569...c4f

Skrevet

Se på unge berter i 20-årene? Da kommer det nok skal du se.. 

Anonymkode: 57bca...ee7

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mann i femtiårene her. Har begynt og miste sexlysten mer og mer. Sliter både med potens og sexlyst. Tenker at det er testosteron-nivået som har synket. Tenkte gå til min fastlege og spørre om å få testosteronkur, etter selvfølgelig å ha fått målt verdiene. Da jeg tror de er for lave. Er det noen som vet om en vanlig fastlege er strikse på og gi en slik kur?

For det første: Det finnes ingen slik kur.

Fastlege kan ta blodprøve og sende inn for analyse. Hvis han vurderer analyseresultatet og annen undersøkelse slik at han mistenker testosteronmangel kan han henvise til endokrinolog eller urolog. Her kan du bli satt på testosteron-substitusjon ( gel som daglig påføres huden eller sprøyte ca. annenhver mnd.). Denne behandlingen er i så fall livslang. Din egen produksjon av testosteron opphører og testiklene dine vil etterhvert skrumpe inn. I tillegg er dette ikke risikofritt. Hjerte og karsykdommer samt kreft mistenkes å ha økt risiko, men dette er omstridt. Det er også veldig få som kvalifiserer for slik behandling her til lands. De fleste er menn som har fått ødelagt testiklene av kreft eller skade.

Anonymkode: bd272...0d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det hjelper ingenting å gå. Du må trene styrketrening om du vil holde testosteronnivået oppe.

Anonymkode: 972bc...532

Jeg mener du bør gå fort (høy puls) for kondis, styrketrening, samt spise sunt (middelhavskosthold). Dropp hele kvelder i sofaen foran tv. Gjør noe nytt sammen deg og din partner, utforsk, lek. Se forøvrig fiolsex.net for tips!

Skrevet

Kosthold har veldig mye å si. Veganere har dårligere sexlyst and sædkvalitet. Spis mer kjøtt og kutt ut korn og sukker.

Anonymkode: ff5ae...796

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kosthold har veldig mye å si. Veganere har dårligere sexlyst and sædkvalitet. Spis mer kjøtt og kutt ut korn og sukker.

Anonymkode: ff5ae...796

Er helt enig at man bør kutte ut sukker (og mye av disse kunstige leskedrikkene), men er helt uenig i å kutte ut korn. Havregryn er spesielt viktig for å holde nede kolesterolnivået i blodet. Innholdet i havregryn renser blodårene og på den måten gir god blodsirkulasjon til blant annet penis. Dessuten opprettholdes et jevnt blodsukkernivå som igjen minsker søttbehovet. Kan også nevne at det er sunt for tarmene (særlig hvis du spiser mye kjøtt). Spiser derfor havregryn minst 5 dager i uken iblandet frukt, bær, nøtter, melk og litt proteinpulver. Hvit mel bør man derimot ikke ha i seg for mye av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...