AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Ja, det er veldig vanlig. Anonymkode: 1c5e0...d31 19
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Jeg gjorde ikke det ved mine to fødsler. Anonymkode: 4614a...683
WhiteSwan Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Ja. Det må jo presses veldig så det kan fort skje, ikke noe å bry seg om 11
tonebelinda Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Når man kommer inn for å føde, så er noe av det først som skjer, at man får et klyster, så man får tømt seg mest mulig. Men at det kan komme noe med trykking av babyen, ja det kan det gjøre. Men man er godt tømt med et klyster. Uansett, jordmor og sykepleier er vant med hva som skjer under en fødsel, så ingenting å bekymre seg for. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 tonebelinda skrev (1 minutt siden): Når man kommer inn for å føde, så er noe av det først som skjer, at man får et klyster, så man får tømt seg mest mulig. Men at det kan komme noe med trykking av babyen, ja det kan det gjøre. Men man er godt tømt med et klyster. Uansett, jordmor og sykepleier er vant med hva som skjer under en fødsel, så ingenting å bekymre seg for. Ikke alle får klyster Anonymkode: 74109...b8b 35
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Det er helt normalt og vanlig å bæsje under fødsel, ja. Anonymkode: ab1c5...ced 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 4 minutter siden, tonebelinda said: Når man kommer inn for å føde, så er noe av det først som skjer, at man får et klyster, så man får tømt seg mest mulig. Men at det kan komme noe med trykking av babyen, ja det kan det gjøre. Men man er godt tømt med et klyster. Uansett, jordmor og sykepleier er vant med hva som skjer under en fødsel, så ingenting å bekymre seg for. Jeg fikk ikke klyster. Anonymkode: 84615...5c3 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 tonebelinda skrev (7 minutter siden): Når man kommer inn for å føde, så er noe av det først som skjer, at man får et klyster, så man får tømt seg mest mulig. Men at det kan komme noe med trykking av babyen, ja det kan det gjøre. Men man er godt tømt med et klyster. Uansett, jordmor og sykepleier er vant med hva som skjer under en fødsel, så ingenting å bekymre seg for. Det er ikke alltid det er mulig å gi klyster Anonymkode: cff39...7fe 7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg gjorde ikke det ved mine to fødsler. Anonymkode: 4614a...683 Hvordan vet du det? Anonymkode: 415ad...36a 14
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Jeg gjorde det ikke. Men jeg ba også om klyster begge gangene, i redsel for å drite på meg🤣 Anonymkode: 7b100...186
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 Jupp. Merka det ikke selv, så visste ikke om det fram til jeg og kjæresten hadde en samtale om emnet og han bekreftet at jo, det hadde jeg såvisst gjort! Jordmor var visst særdeles effektiv og diskret.😅 Anonymkode: dbb01...193 13
Ella_xx Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 Jepp!! Men ikke tenk på det, det merket omtrent ikke fordi det er så mye annet som foregår. Og jordmor er proff og får det bort før du engang aner hva som skjer. Selv aner jeg ikke om jeg bæsjet eller ikke. Jeg vil nesten anta at jeg gjorde det siden tarmen din blir klemt helt flat når du føder. Men i såfall forsvant det på magisk vis uten at jeg vet noe mer om det. ikke bekymre deg for bæsj! 7
Ella_xx Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 tonebelinda skrev (15 minutter siden): Når man kommer inn for å føde, så er noe av det først som skjer, at man får et klyster, så man får tømt seg mest mulig. Men at det kan komme noe med trykking av babyen, ja det kan det gjøre. Men man er godt tømt med et klyster. Uansett, jordmor og sykepleier er vant med hva som skjer under en fødsel, så ingenting å bekymre seg for. Har for øvrig aldri hørt om/opplevd klyster ved fødsel, så det måtte jeg Google. Tror ikke det er noe man får med mindre man ber om det. her fra babyverden.no: Avføring Mange er bekymret over muligheten for at de kommer til å tisse eller bæsje midt under fødselen. Er det vanlig? – Dette er svært mange opptatt av. Vi får spørsmål om dette både i svangerskapsomsorgen og når kvinnene kommer inn i fødsel. Mange ønsker klyster fordi de ikke vil at det skal komme avføring når de trykker. Det er helt frivillig og faktisk er det slik at veldig mange kvinner har løs mage i starten av fødselen og har tømt seg godt før de kommer inn til oss. For oss er dette med avføring ikke et problem i det hele tatt. Vi jobber jo med den delen av kroppen hele tiden og bryr oss overhode ikke. Tissing er ikke like vanlig i forbindelse med fødselen. Vi sørger for at kvinnene tømmer blæren med jevne mellomrom for at det skal være best mulig plass til babyen i bekkenet. De gangene jeg har opplevd at den fødende har tisset, har ikke kvinnen selv fått det med seg i det hele tatt 3
Havfruen Miranda Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 Når en føder er det (heldigvis..) andre ting enn ekskrimenter som går gjennom hodet 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #17 Skrevet 26. januar 2021 Ella_xx skrev (1 minutt siden): Har for øvrig aldri hørt om/opplevd klyster ved fødsel, så det måtte jeg Google. Tror ikke det er noe man får med mindre man ber om det. her fra babyverden.no: Avføring Mange er bekymret over muligheten for at de kommer til å tisse eller bæsje midt under fødselen. Er det vanlig? – Dette er svært mange opptatt av. Vi får spørsmål om dette både i svangerskapsomsorgen og når kvinnene kommer inn i fødsel. Mange ønsker klyster fordi de ikke vil at det skal komme avføring når de trykker. Det er helt frivillig og faktisk er det slik at veldig mange kvinner har løs mage i starten av fødselen og har tømt seg godt før de kommer inn til oss. For oss er dette med avføring ikke et problem i det hele tatt. Vi jobber jo med den delen av kroppen hele tiden og bryr oss overhode ikke. Tissing er ikke like vanlig i forbindelse med fødselen. Vi sørger for at kvinnene tømmer blæren med jevne mellomrom for at det skal være best mulig plass til babyen i bekkenet. De gangene jeg har opplevd at den fødende har tisset, har ikke kvinnen selv fått det med seg i det hele tatt Det er vanlig å få tilbud om klyster mange steder. Det kan også gi mer fart på fødsel, om det er lenge siden man har vært skikkelig på do. Ble tilbudt det selv begge gangene, men takket nei. Hadde vært på do hjemme, og å sitte på do på sykehuset med sterke rier var ikke forlokkende. Anonymkode: 05e6a...147 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 Jeg fikk ikke tilbud om klyster, og merket godt at jeg bæsjet på meg. Skikkelig ubehagelig, og ble veldig fokusert på det. Anonymkode: d7cd5...231 2
burgut Skrevet 26. januar 2021 #19 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vanlig å få tilbud om klyster mange steder. Det kan også gi mer fart på fødsel, om det er lenge siden man har vært skikkelig på do. Ble tilbudt det selv begge gangene, men takket nei. Hadde vært på do hjemme, og å sitte på do på sykehuset med sterke rier var ikke forlokkende. Anonymkode: 05e6a...147 Jeg fikk også klyster. Godt mulig det var et tilbud, men jeg oppfattet det i hvert fall som helt standard prosedyre.
Leeloo Skrevet 26. januar 2021 #20 Skrevet 26. januar 2021 Jeg husker jeg fikk løs mage rett før første fødsel, vet ikke om det var mer igjen, men så mye som man presser er det ikke rart det kommer noe ut. Under andre vet jeg at jeg gjorde det, jordmor sa bare diskret fra at hun « plokkat bort det» (supersøt svensk dame 😊). Ikke noe jeg bekymret meg over heldigvis (men full forståelse for dem som synes det høres ekkelt ut når man ikke står midt i det). Fikk ikke klyster noen av gangene, var neppe tid (ca 6 timers fødsel begge gangene, fødte hhv. 3 og 1 time etter ankomst). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå