Gå til innhold

En på kiwi som jobber i kassa og stanken er helt jævligt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kompis  skulle handle noe på kiwi idag. Og da vi kom til kassa og skulle betale, så kom den stanken rett i trynet på oss. Det var helt jævligt, det var nesten som jeg skulle brekke meg.

Han som jobber der er ikke så flink i norsk da han ikke er norsk og er ifra utlandet.

Men det var mange som reagerte på stanken, det var flere som hadde en helt grymase når dem gikk forbi etter og ha kjøpt.

Hvor tar jeg dette opp? For dette er ikke første gang, og dette er ikke jobb svette. Dette kjennes mere ut som han ikke har dusjet på 3-4 dager.

Hygiene er utroligt viktig på jobb, og spesielt på matvarebutikker der det alltid er folk.

Anonymkode: d0d49...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste du kan ta det opp med er vel han selv eller sjefen hans? 

Anonymkode: af7db...1a9

• Liker 1
Skrevet

Hvor dette er er ikke så viktigt. 

Er vell noe jeg burde ta opp med sjefen å ikke personen det gjelder tenker jeg, dette er noe som sjefen burde snakke med personen om med tanke på hygiene. Når kunder begynner å klage fordi det lukter så jævligt så er det ille.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan skal jeg ta dette opp med sjefen, bare si at det er en ansatt som lukter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan skal jeg ta dette opp med sjefen, bare si at det er en ansatt som lukter?

Eh, ja?

Anonymkode: 58a78...af5

• Liker 4
Skrevet

Man skulle jo tro kollegaene og sjefen hans hadde merket det for lengst? Det hjelper jo ikke da å si fra, men du kan jo alltids ta en telefon og spørre etter butikksjefen i den butikken.

Var borti noe lignende i en Kiwi-butikk her jeg bor. En svært overvektig fyr svettet synlig i arbeidstøyet sitt (mørke svetteflekker på mage, under mannebrystene hans og under armene på genseren). Det var åpenbart anstrengende for han å bare bevege seg rundt mellom reolene i butikken, så han svettet. Og jeg vet ikke om han brydde seg med å dusje vekk dette hver dag, det virket ikke sånn, for når man kom på noen meters hold av han så OSTE det svettestank lang vei. Pleide å holde pusten litt når jeg måtte gå forbi han mellom reolene.

Han har sluttet der for lenge siden, så mulig han fant ut at butikkarbeid ble for anstrengende for en med hans kroppsvekt.

• Liker 4
Skrevet

Ta det opp med sjefen;

Oppsøk sjefen

Send mail

Send brev

Ring

Ikke si at du ikke vet dette? 

Anonymkode: c2156...9dd

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta det opp med sjefen;

Oppsøk sjefen

Send mail

Send brev

Ring

Ikke si at du ikke vet dette? 

Anonymkode: c2156...9dd

aldri hatt behov for og gjøre det så, nei egentlig ikke. Iallefall ikke den rette måten. Det er mange å måter å gjøre ting på.

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk i arbeidskontrakten på kiwi at man skal være presentabel på jobb. Jeg ville sagt ifra til butikksjef.

Anonymkode: f4c4a...f6f

• Liker 3
Skrevet

Du må si ifra til daglig leder på butikken, bare fortell at det lukter høgg og gammel faen av den som sitter i kassen. Det lukter så motbydelig at du kvier deg for å handle, spesielt med tanke på at denne lortgrisen kan ha håndtert ferskvarer.

Ikke forvent resultater, det er nemlig enkelte som har frikort fordi de selv kan dra spesialkortet.

Anonymkode: c685c...736

• Liker 2
Skrevet

Been there. Jeg jobbet på i dagligvare for noen år siden, hvor en av kollegaene satt en hel dag på jobb med bæsj i buksa. 

Anonymkode: bb81d...9e7

Skrevet

Send mail til sjefen for butikken

"Hei! Ville informere deg om at jeg og flere andre kunder reagerer på dårlig personlig hygiene/lukt fra en av deres ansatte. Om dette plager oss såpass, så er det nok flere som gjør det, og det går nok ut over butikken, kunder og andre ansatte hos dere. Lukter svette, avøring/ikke dusjet på mange dager (forklar det som gjelder her da). Håper du tar en prat med vedkommende, for hadde vært fint å kunne handlet hos dere igjen.

Anonymkode: d397a...78b

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Been there. Jeg jobbet på i dagligvare for noen år siden, hvor en av kollegaene satt en hel dag på jobb med bæsj i buksa. 

Anonymkode: bb81d...9e7

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 9387d...1b3

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at det kom fra den ansatte da, og at det ikke er sølt noe i kasseområdet som kan lukte?

Anonymkode: 0c515...725

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Er du sikker på at det kom fra den ansatte da, og at det ikke er sølt noe i kasseområdet som kan lukte?

Anonymkode: 0c515...725

Hæh?

Anonymkode: 3b7b0...6e1

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor var dette en relevant opplysning?

"Han som jobber der er ikke så flink i norsk da han ikke er norsk og er ifra utlandet."

• Liker 10
Skrevet

Jeg opplevde det samme for en god mnd siden (i en kiwi litt nord i landet, jeg kommer fra en annen by)

Det jeg opplevde da var at jeg kom inn i butikken og kjente "her luktet det ikke godt", men da var det ingen i nærheten.

Var ikke før jeg kom mot kassen og skjønte at det må har vært  ekspeditøren som hadde vært der borte og gått igjen rett før jeg kom, det slo i mot.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at de som jobber med personen er klar over det når det er så intenst.

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Chantielle mod.

Skrevet

Jeg hadde helt ærlig ikke sagt noe. Man oppholder seg maks et minutt i kassa, dette er nok et større problem for kollegene. Så hvis de sliter med det samme får sjefen ta tak i det. Som kunde hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig.

Anonymkode: 1b294...92b

Skrevet
3 hours ago, Chiubi said:

Hvorfor var dette en relevant opplysning?

"Han som jobber der er ikke så flink i norsk da han ikke er norsk og er ifra utlandet."

Det er relevent opplysning fordi han forstår veldig dårlig norsk, og prøve og forklare han noe eller spørre om noe er umuligt, da blir du henvist til en annen person.

Har ingenting med rase å gjøre om det er det du prøver og få frem her. 

Anonymkode: 609c5...8e3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...