Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke var jeg på hyttetur med to venninner. Det gikk en boks med nugatti og en boks med sjokade. :sjenert: Er det bare meg, eller er det typisk hyttemat?

Hva er din typiske hyttemat? Kanskje jeg kan få litt sunnere vaner etterhvert.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er typisk hyttemat ja. :ler:

Har ikke vært på hyttetur på mange år men vi kjøpte alltid nugatti da. Og pottisstappe på pose.

Skrevet

Nei, ikke for meg. Nugatti har jeg ikke spist siden jeg var liten, og selv da syntes jeg aldri det var særlig godt. Hyttemat for meg er pannekaker, grøt, lapskaus, kjøttkaker, grillede pølser på bål (åh, det var alltid så koselig!) og annen enkel mat som Pappa kunne lage (han stod for hyttematen). Kakao og Rett-i-Koppen er også "mat" jeg forbinder med hytta.

Skrevet

Husker teltturer som barn, med hermetiske pølser, tørrmelk og Banos.

Men i voksen alder har det blitt bedre mat. Enkelt å ta med en kjølebag med oster og annet pålegg. Svolværpostei, makrell i tomat og annen hermetikk er også bra.

Og rødvin, selvfølgelig , det er jo ganske sunt :)

Skrevet

Blir selvfølgelig litt vin på hytta også, ja.. :sjenert:

;)

Gjest Ingrid78
Skrevet

Egg og syltetøy i porsjonspakninger. Sjokoladepålegg, Banos osv.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg forbinder hyttemat med ekstra god mat jeg :) Ser ikke noe grunn til å spise kjedeligere/dårligere på hyttetur enn hva jeg gjør til vanlig?

Skrevet

Nei, absolutt ikke! Jeg har aldri spist nugatti eller annet sjokoladepålegg... Hyttemat er heller leverpostei, brunost og salami...

Og toast til lunch :)

Skrevet
Jeg forbinder hyttemat med ekstra god mat jeg :) Ser ikke noe grunn til å spise kjedeligere/dårligere på hyttetur enn hva jeg gjør til vanlig?

Enig.. Nugatti har jeg ikke spist siden jeg var unge (men heller ikke da på hytta..).

Typisk hyttemat for meg er selvfisket fisk, reker, biff etc.. Elsker å lage mat på hytta fordi vi har propan-ovn, det er SÅ mye lettere å lage mat der, spesielt kjøtt.

Skrevet

Den eneste gangen i året hvor jeg fikk lov til å spise nugatti, var på hytta i påsken.

Annen typisk hyttemat for meg er hjemmelaget bringebær og jordbærsyltetøy, kokt eller stekt egg, appelsiner, kjeks, sjokolade, hamburger og taco.

Vi hadde alltid like god og ordentlig middag på hytta som hjemme.

Skrevet

Nugatti og sjokade har jeg aldri smakt, så da er det vel ikke typisk hyttemat for meg nei...

Hjemmelaget solbærsyltetøy og naboen på hytta sitt jordbærsyltetøy er noe jeg forbant med hyttetur da jeg var liten. I dag har vi vel med det samme som vi har i kjøleskapet hjemme, men syltetøyet blir kanskje spist mere av på hyttetur (ikke for det, vi spiste et 1/2 glass i hele sommer, glemmer å sette frem ting jeg ikke liker selv.)

Skrevet

Knekkebrød med ridderost, stangselleri og chilinøtter.

Skrevet

:ler2::ler2:

Der ble jeg tatt på senga, ja. Var på hytta på fjellet for to uker siden, og det eneste pålegget jeg kjøpte med var Nugatti - som jeg aldri spiser ellers.....

Skrevet

Egg i alle varianter er vel standard når frokostbordet blir dekket, syns ellers det blir ekstra mye godt på hyttetur. Både i matveien, og når det gjelder snop :flau:

Skrevet

Typisk hyttemat for meg er fondue, taco og grillmat. Kakao, rødvin og masse snop hører også med.

Skrevet

Hyttemat for meg er pizza, ost & kjeks og grillmat.

Som pålegg har vi alltid bløtkokt egg, en haug med ost (rester fra ost & kjeks), masse kjøttpålegg og tunfisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...