Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette her. Hvordan har dere gjort det? Har kraftig hårvekst på kroppen pga. PCOS, mye og mørkt. Gruer meg til å føde fordi da må jeg eksponere kroppen. Én ting er nedentil, tenkte å bare trimme det kort og det får holde, men på legger og lår vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Det er ikke behagelig med "skjeggstubber" og det skal mye til å få til å være nybarbert til fødsel. Lar jeg det gro er det mindre stikkende og sånn, men da må jeg vise meg frem til jordmor og alle i min hårete prakt 🙄

Så er det sikkert noen som vil si at det er det minste problemet å være opptatt av under fødsel, men det er ikke det for meg. 

Anonymkode: 5078d...b39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper det å vokse? Det varer vel litt lenger? Jeg barberte leggene før fødsel, men nå ble jeg igangsatt så jeg visste når jeg skulle føde 😅

Anonymkode: 7cc97...d08

• Liker 1
Skrevet

Det er nok kun du som vil bry deg om det, jeg vet du vet, men jeg ville bare si det en gang uansett. 

Jeg er i uke 39 nå, forsøkte å barbere leggene forrige uke, men la oss si at det endte i en blod massakre.... Så om de skal bli barbert mer, så må samboer gjøre det. Kan din partner gjøre det? Eller så er det å vokse hos en salong kanskje noe? 

Anonymkode: f6bed...b3f

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare gjøre som du pleier..? 

Håret i underilvet skal man ikke barbere, pga infeksjonsfare, da bør man heller bare stusse. 

Men jeg epilerer leggene som vanlig (selv om det er litt mer strevsomt med svær mage 😛 )

Ellers tror jeg nok de tenker fint lite om kroppsbehåringen din på føden, altså. 

Og jeg tror nok du også driter langt i det når du først er der. Jeg er veldig privat av meg, og det å være avkledd foran andre har jeg alltid hatet. Men under fødselen ga jeg fullstendig faen i at jeg lå klissnaken. 

Anonymkode: fd2d3...fdf

• Liker 2
Skrevet

Voksing eller barber.

Anonymkode: 622f1...86f

Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kan du ikke bare gjøre som du pleier..? 

Håret i underilvet skal man ikke barbere, pga infeksjonsfare, da bør man heller bare stusse. 

Men jeg epilerer leggene som vanlig (selv om det er litt mer strevsomt med svær mage 😛 )

Ellers tror jeg nok de tenker fint lite om kroppsbehåringen din på føden, altså. 

Og jeg tror nok du også driter langt i det når du først er der. Jeg er veldig privat av meg, og det å være avkledd foran andre har jeg alltid hatet. Men under fødselen ga jeg fullstendig faen i at jeg lå klissnaken. 

Anonymkode: fd2d3...fdf

Enig! Det var plutselig ikke noe problem å være komplett naken, klyster i baken og hele tiden folk som skulle fikle med underlivet mitt, sette elektroder på hodet til barnet, etc. Ingen som brydde seg om at jeg hadde hår under armene, på beina og mellom beina. Ikke jeg, og definitivt ikke de som jobbet på sykehuset. Nå kjører jeg full busk til vanlig også, og viktig å ikke barbere/vokse underlivet før fødsel pga infeksjonsfare. 

https://www.tv2.no/a/11893812/

Endret av IkkeStudentLenger
  • Liker 4
Skrevet

Fjern håret så ofte at det ikke ser helt krise ut. For min del fjerner jeg kroppshår én gang i uka til vanlig, så jeg bare fortsatte med det i graviditeten. Jeg var heller ikke super-nøye og barberte ganske raskt. Jeg tenkte at det ikke gjorde noe om personalet på sykehuset så at jeg ikke var helt nybarbert, det viktigste for meg var at det var mulig å se at dette er en person som barberer seg.🤣 Etter én uke hadde jeg ikke mer hår enn at det gikk an å se at jeg nylig var barbert.

Du må kanskje barbere oftere pga PCOS, men hver dag trenger du sikkert ikke å barbere.

Anonymkode: a5222...aa9

Skrevet

Gruet meg også til det, for jeg sluttet med hårfjerning på slutten pga det vle for vanskelig/infeksjonsfare, men kan helt ærlig si at der og da dreit jeg 100-0 i hvordan jeg så ut. I ettertid føles det nesten teit at jeg stresset sånn over det på forhånd, for det er tross alt virkelig verdens mest naturlige ting som alle har. (Og jeg er nok nærmere varulv enn menneske på behåringsfronten..)

Anonymkode: d4e48...38f

• Liker 2
Skrevet

Nå ble jeg igangsatt da så ikke helt sammenlignbart siden jeg visste når jeg skulle føde, men dusjet før jeg reiste til sykehuset og barberte leggene da. Armhulene tas hver dag i dusjen.

Jeg fødte i tillegg på sommeren og det var varmt så gikk stort sett i shorts og bikini de siste par ukene før fødsel så da ble leggene uansett barbert hyppig.

Anonymkode: b6ca3...eea

Skrevet (endret)

Jeg barberte som vanlig jeg, var ikke noe problem, og jeg var ganske stor på slutten altså. 😄 Men de driter jo i hvordan du ser ut når du kommer på føden, de har alltid sett noe verre. :P Ellers så kan du jo og be mannen om å bidra med hårfjerning er en del som gjør det.

Endret av FrøkenMånestråle
Skrevet

Jeg har også ekstremt med hår, ser ut som en ape hvis jeg ikke barberer meg. Før fødsel rakk jeg ikke ned til underlivet rundt magen for å barbere, så der fikk det bare være regnskog. Jeg brukte barbermaskin på leggene et par ganger i uka og under armene ca annenhver dag (med høvel). 

Jeg trodde jeg kom til å bry meg masse om hår under fødselen, men når det først satte i gang så var det det siste jeg tenkte på😊 

Anonymkode: 47341...361

• Liker 4
Skrevet

De på sykehuset bryr seg ikke om håret.

• Liker 3
Skrevet

Jeg fjernet hår hver kveld da det nærmet seg termin i første svangerskap. Jeg har også komplekser for kraftig hårvekst. I underlivet sluttet jeg å barbere et par uker før termin, det stod i papirene fra føden at man ikke skulle fjerne hår der den siste tiden pga. fare for infeksjon. Nå siste gang brydde jeg meg heldigvis mindre om det. Det var et slit å epilere eller barbere legger og lår med stor mage, og jeg klarte å tenke at det ikke er noe de tenker over på føden. Jeg var full av hårstubber da jeg fødte nr to. 

Anonymkode: 55708...498

Skrevet

Bruker IPL-maskin til hjemmebruk og har nesten ikke hår igjen på leggene. Selv om jeg ikke har barbert meg to to uker, er det kun noen få hår her og der. Skal egentlig ikke brukes av gravide da huden er mer ømfintlig for lys når man er gravid, men jeg har ikke fått noen bivirkninger av lysbehandlingen. Tenker det får være opp til hver enkelt om man vil ta sjansen. 

Anonymkode: 0f6b1...9ff

Skrevet

Sist gang barberte jeg som vanlig hver 3. dag ca, har også pcos. Endte opp med å barbere alt samme dag jeg fødte, 15 dager før termin, jeg trodde også jeg kom til å tenke mer over det enn jeg gjorde når vi kom så langt som til fødsel. 

Denne gangen satser jeg på voksing av legger, har "spart" nå i flere uker for å kunne starte med voksingen nå sånn at det er enkelt å holde det vedlike gjennom sommeren.

Skrevet

Med en gang våkner går og du begynner å få kynnere, gå i dusjen hjemme og barnet deg. 

Her bryr jeg meg ikke om hår, men å tømme tarmen... 

Anonymkode: f05be...b2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med en gang våkner går og du begynner å få kynnere, gå i dusjen hjemme og barnet deg. 

Her bryr jeg meg ikke om hår, men å tømme tarmen... 

Vannet går*

Skrevet

La samboeren hjelpe deg. 

Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (På 26.1.2021 den 15.52):

Enig! Det var plutselig ikke noe problem å være komplett naken, klyster i baken og hele tiden folk som skulle fikle med underlivet mitt, sette elektroder på hodet til barnet, etc. Ingen som brydde seg om at jeg hadde hår under armene, på beina og mellom beina. Ikke jeg, og definitivt ikke de som jobbet på sykehuset. Nå kjører jeg full busk til vanlig også, og viktig å ikke barbere/vokse underlivet før fødsel pga infeksjonsfare. 

https://www.tv2.no/a/11893812/

Dere som vil barbere, vær så snill, les det som linkes til her. Jordmor og andre som bistår i fødsel bryr seg ikke om dere er hårete som aper, eller for den saks skyld skiter mens dere føder. DET ER HELT NORMALT. Beklager at jeg roper, tror ikke det er lov engang på KG, men jeg gjør det igjen: INGEN BRYR SEG OM HÅRET PÅ KROPPEN DIN NÅR DU FØDER!

Anonymkode: 2240b...b23

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei. Jeg tror jeg har svaret. Det er to måter jeg fjerner hår på. Enten bruk en epilator maskin som napper ut hårene fort og effektivt hjemme. Kjøp den av typen Braun som er best. Koster 1300 kr. Vondt de første gangene, men går fort over og etterhvert blir du vant til det.  Eller voks deg på salong. Der kan du spørre etter både bedøvelseskrem som skal smøres på en halvtime før du skal vokse (det finnes på noen salonger) også spør du om de har voks for sensitiv hud i intimområdet (den gjør mindre vondt og er ikke like varm som vanlig voks). Informer samtidig om at du er gravid og ønsker litt lengre tid (feks. 40 min, da får du tid til å ta små puste pauser, enn å kjøre på fort i 20 minutter for eksempel).

Jeg tar noen ganger en smertestillende før jeg fjerner hår, jeg føler det hjelper litt😊

Endret av Jente-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...