AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Er det bare meg som ikke har noen som helst problemer med å leve slik vi gjør akkurat nå? Jeg overdriver også det med redsel for smitte på eldre familiemedlemmer for å unngå både venner og kjæreste. Koser meg heller hjemme. 💛 Anonymkode: fe000...09f 10
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Om du koser deg for mye med dette, så har du en form for problemer. Anonymkode: bdf45...0e2 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Jeg koser meg også maks, elsker å være hjemme. Lever helt likt som jeg gjorde før korona 😅 Anonymkode: f9028...b1e 11
SoWhat? Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 😄 du er heldig. Jeg savner å ha folk i huset. Jeg har funnet ut at nordmenn ikke alltid er så introverte likevel.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 håper bare dette varer og varer !! håper at mutert virus snart kommer tiltrheim Anonymkode: 521da...dd4 2
SoWhat? Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du koser deg for mye med dette, så har du en form for problemer. Anonymkode: bdf45...0e2 Hvorfor må du sykeligjøre folk? Slutt. 15
SoWhat? Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): håper bare dette varer og varer !! håper at mutert virus snart kommer tiltrheim Anonymkode: 521da...dd4 Og noen er mer introverte enn jeg trodde 😄 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Hva er anti-sosialt med disse pandemigreiene? Synes alt går ut på å ta hensyn til hverandre, jeg. Anonymkode: ae60c...4de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Antisosial betyr ikke det samme som usosial! Anonymkode: 59bfc...a66 6
GammelKaktus Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Nja, vil ikke si at jeg koser meg men har det helt greit. Trives med å være alene og for oss som har barn så går jo livet sin gang uansett. Har truffet de jeg pleier å treffe, bare med litt større avstand og kaffe ute på tur og ikke på en kaffeplass så ting har liksom vært som normalt. Men savner å bare hoppe på toget å treffe kjente liksom...det er et savn å bare gjøre noe uten å tenke på smittfare og hva jeg kanskje drar med meg... Det som jeg synes har vært helt fantastisk det er å slippe alle disse klassesamlingene, det har virkelig vært en glede altså 😄 Endelig et år der jeg slapp å stå med halvkald kaffe og kvalm grøt mens vi ventet i regnet på at et pistrete juletre skulle bli tent... 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Jeg syns det er null stress. Noe av det viktigste man skal lære i livet er å ha det fint aleine anyways. Jeg er god fra før, nå blir jeg enda bedre Anonymkode: 288ff...b61 4
Bunuel Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Jeg er så heldig, eventuelt uheldig at jeg lever likt som jeg har gjort de siste 10 årene. Koser meg verken mer eller mindre nå for tiden. 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 26. januar 2021 #13 Skrevet 26. januar 2021 (endret) Merker ikke nevneverdig forskjell fra før Corona og nå Endret 26. januar 2021 av Aragorn ll Elessar 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #14 Skrevet 26. januar 2021 Både jeg og samboeren er Viggo Venneløs til vanlig, så for oss er det ærlig talt ikke særlig stor forskjell.. Eneste som er kjipt, er at vi ikke får invitert til velkommen-til-verden-fest for barnet vi venter om et par uker. Sist hadde vi hele slekten fra både mannens side og min, og koldtbord og stort gilde. Trist at vi ikke får gjort noe sånt for nestemann også. Anonymkode: b5db8...06a 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Jeg elsker denne pandemien. Jeg lever akkurat som før men jeg føler meg mye mindre alene siden så mange nå lever med smittevern, er mye hjemme, lite sosiale aktiviteter osv. For min del er det ingen hast med å få overstått denne pandemien. Anonymkode: 4cfde...ef7 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 Må innrømme at jeg synes det er litt digg å slippe karre meg ut på sosiale sammenkomster. Jeg er glad i mine venner og liker å være sammen med dem, men synes likevel det er et prosjekt å komme seg ut selv om jeg alltid har det kjempehyggelig når jeg først er sosial. Anonymkode: 769ff...b45 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #17 Skrevet 26. januar 2021 Merker ingenting forskjell fra før korona og nå. Eneste jeg føler på er at jeg liker litt at andre får kjenne på hvordan det å ha min tilværelse dag ut og dag inn måned etter måned. Det er rart å høre på alt sytet over hvor fælt dem har det. Vel, dette var bare forsmaken på å være kronisk syk. Kanskje jeg og andre i samme situasjon får mer forståelse etter hvert. Men det tror jeg ikke. For så snart samfunnet åpner opp igjen så er jeg fortsatt det usosiale creepet som bevisst unngår folk, tror dem. Anonymkode: 8673e...b5b 9
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #18 Skrevet 26. januar 2021 Det går helt fint her, det skal jeg innrømme. Men jeg er glad jeg bor med mannen. Dette er dessverre min normal som kronisk syk. Den isolasjonen de fleste opplever nå hvor man ikke kan møte venner og ikke dra ut på sosialt, det er min hverdag og har vært det lenge. Slik har mange kronisk syke det, spesielt vi som har utmattelse av ulike årsaker. De gangene vi er sosiale må vi lade opp til, og hvile ut etter. Ikke en behagelig hvile på sofaen, men en full av smerter og plager fordi man gjorde noe. Jeg unner de av dere som i alle fall har helsa og kan gå tur og trene oppi dette, det savner jeg veldig. Kan dessverre ikke trene lengre. Gå gjerne en liten ekstra tur for meg, og vær glad for god helse om dere er så heldige 😊 jeg ble faktisk bittelitt bedre når landet stengte ned i mars, fordi det ble mindre jeg måtte presse meg til. Det høres fælt ut, men det er sant. Samtidig vil jeg jo så gjerne delta, det er bare så dumt det alltid går ut over formen. Sukk. Når det nå sist var strenge regler med ingen besøk syns jeg det var lettere å forholde seg til enn å anbefale få besøk. Anonymkode: 90fcb...3c2 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #19 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg ble faktisk bittelitt bedre når landet stengte ned i mars, fordi det ble mindre jeg måtte presse meg til. Det høres fælt ut, men det er sant. Jeg responderte også bedre på den nasjonale lockdownen. Plutselig forsvant sosiale krav og press. Bursdager, selskap, mat og sosiale tilsetninger. Alt ble stille runde deg, og det ble akseptert at man SKAL være isolert. Jeg skal ikke si at jeg ble særlig bedre, men mer stabil ble jeg i min utmattelse. Jeg visste hva jeg sto opp til hver dag: ingenting. Akkurat det jeg trengte. Slapp å forberede meg i dager på å være sosial, og slapp å bruke dager på å lade opp til en "normal" tilstand etter sosiale anstrengelser. Følte jeg pustet lettere med avslappede skuldre også. For min del skal bare denne lockdownen fortsette. Jeg synes faktisk ikke synd på folk. Dem er opptatt med jobb, dem kan trene, dem kan gjøre hva dem ellers vil bare ikke være så sosiale med andre. Likevel har dem det "så fælt og uutholdelig i situasjonen". Tull og tøys! Anonymkode: 8673e...b5b 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #20 Skrevet 26. januar 2021 Jeg storkoser meg! Hjemmekontor, digitale møter uten unødvendig snikk snakk, slipper hundrevis av avslutninger og feiringer på skole, barnehage og idretter. Slipper påtatt sosialisering med kollegaer og naboer (sommerfest, juletrefest) og har kun familieselskap med de nærmeste vi faktisk er glad i - slipper å småprate med grandtante Gjørdis og dulle med tremeningenes barn mens vi spiser kabaret og terteskjell😅 Jeg har kommet skikkelig heldig ut av pandemien i forhold til mange andre, og priser meg lykkelig for det! Anonymkode: d301a...e83 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå