Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til en ensom jente som ønsker seg noen gode venninner. Noen som har noen tips til steder hun kan bli kjent med noen? Vennegrupper på nett, eller noe lignende?

Hun går på vgs, men opplever å bli utestengt og baksnakket i klassen. Nå har hun vært hjemme i nesten en uke hvor hun for det meste har holdt seg på rommet, og hjertet mitt blør over å se hvor vondt hun har det. Hvor kan jeg oppfordre henne til å henvende seg for å bli kjent med noen?

Anonymkode: 6894f...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Anonymkode: 6894f...ae5

Skrevet

Har hun noen interesser da? Bli med i et lag? Teater? Musikk? 

Vil gi dere klem, vondt 😢

Anonymkode: 0f8b4...af5

Skrevet

Hun kan jo starte med noen nye hobbyer og fritidsaktiviteter

Ellers så går det seg nok til etter hvert selv om det er tøft nå. Når hun er ferdig med VGS så kan du oppfordre henne til å søke folkehøyskoler, det er veldig sosialt og lærerikt. 

Anonymkode: e04e1...219

• Liker 1
Skrevet

Kan du ta kontakt med læreren hennes? Kan de jobbe med miljøet i klassen? Har hun hatt gode venner før som hun kan gjenoppta kontakten med? Søsken/søskenbarn? Være hundepasser? Ridning?

Anonymkode: 6052f...62d

Skrevet

Bytt skole. 

Anonymkode: 94adc...600

Skrevet

Vet noen vgs elever bruker hey girl sidene på Facebook. Ellers støtter jeg dette med fritidsaktivitet eller bytting av skole hvis hun er med på det. 

Anonymkode: 55b3a...8bc

Skrevet

Forresten, folkehøgskole er mulig å ta før vgs også, bare skriv grunn i søknaden. Det gjorde jeg og flere andre og det hjalp veldig. Vet ikke om det er så aktuelt fra høsten pga korona, men en mulighet. 

Anonymkode: 55b3a...8bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...