Gå til innhold

Tykk hud i pannen med linjer behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt 24 år og pannen min ser nå sånn her ut, på det ene hever jeg øyebrynene og på det andre ser man hvordan det ser ut når jeg Slapperav ansiktet igjen.

Det er som om huden min har blitt veldig tykk, jeg har vært masse og alvorlig solbrent i pannen så mistenker at det er noe av årsaken.

Kan en hudlege hjelpe meg å fikse dette? Jeg tenkte å høre litt her før jeg tømmer lommeboka hos hudlegen. Synes ikke det er så kult å ha rynker i en alder av 24

0BE12E3B-A3C8-4EC2-81D3-F9F46E20E966.jpeg

A1091DD9-05CE-471D-89E5-5647AA84154A.jpeg

Anonymkode: 4fe5f...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen??

Skrevet

Det der ser ikke ut som pannen til en 24 åring, forstår at det plager deg. Det er nok ikke noe du selv kan gjøre, men om du går til en kosmetisk sykepleier kan du nok få hjelp. 

Anonymkode: 358f7...c86

Skrevet

Jeg har ikke tykk hud i panna, men jeg har mye hud som har resultert i linjer hele livet omtrent. Nå som jeg pusher 30 blir dette bare mer og mer plagsomt, men samtidig så ser jeg likevel veldig ung ut. Det blir en merkelig kombinasjon. Vurderer panneløft når jeg blir litt eldre, da huden også gir tunge øyelokk og "tigerrynker" nedover nesa. Men det er dyrt. Har snakket med flere som ikke har like mange rynker (jeg har 14 linjer) som har hatt god effekt av botox, men jeg har så mye at jeg tror ikke det er vits å prøve engang. Det kan også resultere i at øyebrynene faller litt, og skaper et tyngre blikk, så det må man også være obs på. 

Anonymkode: 84f47...fff

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det der ser ikke ut som pannen til en 24 åring, forstår at det plager deg. Det er nok ikke noe du selv kan gjøre, men om du går til en kosmetisk sykepleier kan du nok få hjelp. 

Nettopp det jeg også tenker! Hadde såå fin hud for et år siden og plutselig ble den sånn! Kanskje jeg egentlig ble 40 istedenfor 24😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke tykk hud i panna, men jeg har mye hud som har resultert i linjer hele livet omtrent. Nå som jeg pusher 30 blir dette bare mer og mer plagsomt, men samtidig så ser jeg likevel veldig ung ut. Det blir en merkelig kombinasjon. Vurderer panneløft når jeg blir litt eldre, da huden også gir tunge øyelokk og "tigerrynker" nedover nesa. Men det er dyrt. Har snakket med flere som ikke har like mange rynker (jeg har 14 linjer) som har hatt god effekt av botox, men jeg har så mye at jeg tror ikke det er vits å prøve engang. Det kan også resultere i at øyebrynene faller litt, og skaper et tyngre blikk, så det må man også være obs på. 

Anonymkode: 84f47...fff

Ja jeg har tenkt på Botox men samtidig vil jeg gjerne se så naturlig ut som mulig.. håper det finnes en lettere fix enn panneløft for det er jo sykt dyrt

Skrevet

Det høres ut som solskader, ja. Du kan i alle tilfelle begynne med syreeksfoliering og retinol, det vil på sikt kunne bidra til å redusere rynkene en del. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Til og med mange tenåringer ser ut som 30-åringer i dag 🙄

Anonymkode: 02ce1...8c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til og med mange tenåringer ser ut som 30-åringer i dag 🙄

Anonymkode: 02ce1...8c7

Ja, for mye sminke, botox, fillere, fester, alkohol, snus og tid foran en skjerm på sosiale medier. 

Anonymkode: 99b06...fe9

Skrevet

Du MÅ begynne med solfaktor. Helst 50. 

Skrevet
CorvusCorax skrev (1 time siden):

Du MÅ begynne med solfaktor. Helst 50. 

Jeg bruker solfaktor, ofte 50......... men jeg har veeeeldig sensitiv hud så blir solbrent med en gang, også har jeg vært mye solbrent i ansiktet når jeg var sånn 14-15 og ikke var så flink til å bruke solfaktor 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, for mye sminke, botox, fillere, fester, alkohol, snus og tid foran en skjerm på sosiale medier. 

Jeg er helt enig i at disse tingene ikke er bra for huden, men er ikke bare «tenåringer» dette gjelder da..😅 jeg ser heldigvis ung ut ellers, de fleste tror at jeg er godt under 20 år,  er bare pannen min jeg har problemer med nå...

Skrevet

Pannelugg? :) 

Anonymkode: 26118...b6b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pannelugg? :) 

Anonymkode: 26118...b6b

Neii 😂 

Skrevet

Hva med skinbooster? Det blir helt naturlig (er ingen filler). 

Anonymkode: 80008...ea2

Skrevet

er 37 og ble 80 over natta. seriøst. ble ødelagt i en hudklinikk for 15 år siden og trynet kollapset fullstendig. her snakker vi ikke rynker, men fettcelledød og andre store alvorlige ting. helt sykt. peeling og laser skal du holde deg unna.

Anonymkode: 71d60...ea5

• Liker 2
Skrevet

Det er da ikke pannerynkene som får folk til å se gamle ut. Det er psrantesen rundt munnen og de blå ringene under øynene.

Anonymkode: ff2d5...cd8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

er 37 og ble 80 over natta. seriøst. ble ødelagt i en hudklinikk for 15 år siden og trynet kollapset fullstendig. her snakker vi ikke rynker, men fettcelledød og andre store alvorlige ting. helt sykt. peeling og laser skal du holde deg unna.

Anonymkode: 71d60...ea5

Dårlige hudpleier skal man holde seg unna. Laser er noe av det mest effektive og mest brukte.

• Liker 1
Skrevet

Botox, rett og slett! Sliter med det samme og forskjellen er stor! Bare pass på å ikke få en 100% frossen panne, men ha litt bevegelighet igjen! Blir nok veldig bra og absolutt verdt det!

Anonymkode: 5d7c2...73c

Skrevet

Finn deg en god hudpleier og spør hva man kan gjøre med dette🙂

Ellers så ville jeg:

1. finn en god kjemisk peeling

2. høy solfaktor til ansiktet er veldig viktig, selv om jeg egentlig tviler på at dette er solskader fordi du er så ung. Solskader vises gjerne litt senere i livet. Men jeg kan jo ta feil..

3. Få i deg nok vann

4. lag deg en god hudpleierutine, gjerne med retinol, c-vitaminserum, og kremer som er tilpasset din hudtype. Viktig å fjerne all sminke hver kveld sånn at huden får puste.

Lykke til🌸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...