Gå til innhold

Kjøpe leilighet med god gasskomfyr med dårlige stekeplate?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dårlig formulert overskrift men. Kort fortalt ,  skal selge leilighet i Oslo. Har en fin stål gasskomfyr (elsker den) men stekeplatene som en gang var skinnende stål?, er nå brune og flekkete. Vært slik helt siden jeg kjøpte for 7 år siden. Alt fungerer, og de er rene (ren skitt) 😆.  Går ikke bort med skrubbing.

Megler sier kjøkkenet mest sannsynlig vil bli pusset opp av nye eiere men at jeg bør sette inn en annen komfyr, en vanlig hvit feks, med stekeplater som ser fine ut. Hvis dere var kjøpere, hva ville dere foretrukket? Sett at dere ønsket å oppgradere kjøkkenet uansett. 

Anonymkode: 8c6af...ee0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om jeg ønsket å bo der...

Anonymkode: f42e8...373

• Liker 5
Skrevet

Hadde vært pluss med gasskomfyr 👍

Anonymkode: 8f9aa...bd5

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg jeg heller. Hvis kjøkkenet er av sånn stand at det mest sannsynlig blir pusset opp så vil vel kjøperen sikkert ha ny komfyr og. 

• Liker 3
Skrevet

Har du prøvd å vaske med spesielle midler for en sånn type ovn? Pluss skrape? Ville googlet og sjekket litt. Ellers ville jeg latt den stå. 

Anonymkode: 21c29...5dd

• Liker 1
Skrevet

Komfyren hadde ikke hatt noe å si for meg. 

Anonymkode: 8fe11...6d5

• Liker 2
Skrevet

Har du prøvd med sånn type barberblad og vidunderkremen fra c soaps nordic? Jeg trodde også de inngrodde, brune flekkene ALDRI ville forsvinne, men litt skrubb og deretter skrape av med en egen skrape til toppen (tror jeg kjøpte på Clas Ohlson eller jula eller noe), så forsvant det!

Anonymkode: 1c2e7...f30

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Megler sier kjøkkenet mest sannsynlig vil bli pusset opp av nye eiere men at jeg bør sette inn en annen komfyr, en vanlig hvit feks, med stekeplater som ser fine ut.

Meglere er og blir møkkafolk. Anbefale å bytte til en mer "fancy" komfyr før salg. Kanskje leie inn litt møbler for å style også da... Hva med å heller anbefale en skikkelig og grundig tilstandsrapport som faktisk betyr noe i en eiendomstransaksjon?  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har du prøvd med sånn type barberblad og vidunderkremen fra c soaps nordic? Jeg trodde også de inngrodde, brune flekkene ALDRI ville forsvinne, men litt skrubb og deretter skrape av med en egen skrape til toppen (tror jeg kjøpte på Clas Ohlson eller jula eller noe), så forsvant det!

Anonymkode: 1c2e7...f30

Du kan ikke bruke barberblad og vidunderkrem på gassbluss i jern. 

Anonymkode: 6fc14...eed

• Liker 2
Skrevet
newman01 skrev (18 minutter siden):

Meglere er og blir møkkafolk. Anbefale å bytte til en mer "fancy" komfyr før salg. Kanskje leie inn litt møbler for å style også da... Hva med å heller anbefale en skikkelig og grundig tilstandsrapport som faktisk betyr noe i en eiendomstransaksjon?  

Han anbefalte egt å bytte til en mindre fancy komfyr, med rene stekebrett. Tilstandsrapport skal jeg seff ordne med , og stylisten kommer med lekre møbler. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han anbefalte egt å bytte til en mindre fancy komfyr, med rene stekebrett. Tilstandsrapport skal jeg seff ordne med , og stylisten kommer med lekre møbler. 

Hva med å kjøpe nye stekebrett?  Jernia har noen  her  

Om størrelsen ikke passer ville jeg sjekket der du kjøpte komfyren. 

Anonymkode: 264cd...43a

Skrevet

For meg hadde en gasskomfyr  virket negativt. Den hadde jeg byttet ut ganske fort. Jeg foretrekker induksjon.

Skrevet

Kjøp nye stekebrett. Så kan kjøper bestemme selv om komfyren skal byttes ut eller ikke.

Anonymkode: 0dd8d...da1

Skrevet

Kan ikke kjøpe nye brett,  de har ikke målene noe sted.  Er en SMEG komfyr, har snakket med Smeg Norge også.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan ikke kjøpe nye brett,  de har ikke målene noe sted.  Er en SMEG komfyr, har snakket med Smeg Norge også.. 

Da lar du de være som de er. La kjøper avgjøre om de vil bytte komfyr. 

Anonymkode: 264cd...43a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...