AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Hei Jeg har termin i mars og skal føde på kalnes. Jeg bor ca 40 min unna (kanskje litt lengre nå som det er snø og skumle veier). Forrige fødsel bodde vi i Oslo og jeg fødte på ahus. Fødte akkurat på termin. Nå begynner jeg å tenke, tenk om vi ikke rekker frem? Eller at vi kommer dit, og de sender oss hjem igjen og fødselen tar seg opp i det jeg kommer hjem og må føde hjemme? Det er jo veldig langt.. Jeg vil gjerne høre andres erfaringer når det kommer til lang reisevei. Anonymkode: 2b6fe...bfe
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 40 minutter er ikke særlig lang reisevei. Fødte på Rikshospitalet, og har 50 min inn. Dro inn med en gang jeg hadde ordentlige rier(startet rietelleren ca 20 min før vi dro inn), og fødte ca 2 timer etter ankomst til sykehuset. Jeg ble tatt rett inn på fødestue. Anonymkode: 1c70f...351 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 40 minutter er ikke særlig lang reisevei. Fødte på Rikshospitalet, og har 50 min inn. Dro inn med en gang jeg hadde ordentlige rier(startet rietelleren ca 20 min før vi dro inn), og fødte ca 2 timer etter ankomst til sykehuset. Jeg ble tatt rett inn på fødestue. Anonymkode: 1c70f...351 Hvor lenge var det mellom riene? Jeg hadde lang fase med regelmessige rier, og hun ene jordmoren sa at jeg egentlig kunne dra hjem igjen. Men fra 4 cm til pressriene, var ganske kort tid.. Anonymkode: 2b6fe...bfe
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Vi bor også 50-55min fra sykehuset. Planen vår er å dra inn når de sier det er greit. Hvis vi da blir sendt hjem igjen, drar vi til svigers som bor 15min unna sykehuset. Hadde vi ikke hatt den muligheten hadde vi kanskje tatt inn på hotell🤔 Anonymkode: f8850...f57
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Hadde 1 time og 45 minutter. Planen var å dra inn når det begynte å gjøre vondt, kunne ikke bli sendt hjem med så lang reisevei. Var dessutten lite sykehus med god kapasitet, så ingen risk for at de var fulle. Endte med igangsetting pga overtid, så kunne slappe av på kjøreturer. Anonymkode: 12f9e...ceb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Ca. 1 times reisevei. Med første gikk vannet hjemme 2 dager før termin, og vi ble bedt å komme inn på kontroll. Hadde bare 3 cm åpning, men siden det var midt på natten og rolig på fødeavdelingen fikk vi lov til å bli. Det viste seg å være lurt, ettersom barnet ble født 45 minutter senere. Med dette i bakhodet, reiste vi inn med en gang jeg begynte å få rier i andre svangerskap. Dette var 15 dager før termindato. Historien gjentok seg, jeg hadde bare 3 cm, men ble ikke sendt hjem grunnet forrige styrtfødsel. Dette til tross for høysesong og kø på fødeavdelingen. Hun ble født 20 minutter senere. Anonymkode: a99a2...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 40 minutter er ikke lang reisevei. Vi har 2 timer (minst). De som har lang reisevei får tilbud om overnatting på hotell e.l. Anonymkode: 962b2...44d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå