Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd...

Føler at sexen mellom meg og samboer har gått litt i stå. Synes det er lite lidenskap. Har blitt rutine. Vi har ofte sex, så er ikke det som er problemet. Men blir ofte en rask en på sofaen og på kvelden når vi har lagt oss. Ofte 1-2 samme stillinger. Og synes det er så lite kyssing. Jeg har tatt dette opp tidligere. At jeg savner at det er mer spenning FØR sexen. F.eks at ikke vi bare kaster av oss klærne selv, men at vi begynner rolig, kler av hverandre, kysser, bygger opp osv. Men jeg merker rett og slett at jeg ikke gidder selv når ikke han alltid gidder. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare følte meg begjært. Jeg har også i det siste drømt at jeg har sex/beføler andre menn, og i drømmene er det mye mer lidenskap. Jeg har aldri tenkt på å være utro, men jeg tror rett og slett drømmene kommer fordi dette er noe jeg savner i vårt forhold. 

Hvis vi har drukket litt vin så pleier sexen å være litt mer variert. F.eks litt innslag av bondage. Men igjen, så blir dette et problem også. F.eks om vi har besøk, så overnatter ofte besøket da vi bor litt lenger unna. Min samboer sitter ofte oppe mye lengre enn meg og når han legger seg så vil han selvsagt ha sex, men da er jeg allerede i drømmeland. Og hvis det blir noe sex da, så orker ikke jeg å være så aktiv siden jeg er super-trøtt. Dette har jeg også tatt opp med han. Og jeg hinter ofte på kvelden. F.eks om jeg begynner å bli litt trøtt kl 01, så hinter jeg om at jeg tenker å legge meg snart og at jeg har lyst vi legger oss sammen så vi kan kose oss litt. Han er ofte enig der og da, men så sovner jeg også ser jeg på klokken, også er klokken blitt 03. Gjestene våre er vant med at alle legger seg når man ønsker. Vi har ingen problemer med at noen sitter oppe lenger da litt musikk/prating ikke plager oss. 

Jeg synes dette er vanskelig å ta opp. Jeg har jo gjort det før. Og jeg tror at hvis jeg tar det opp, så vil dette bare vare en stund før det glir over igjen til det gamle. Jeg synes også det er vanskelig å ta opp da jeg er redd han blir fornærmet. At han f.eks føler det er anklagende at jeg mener at vi har lite lidenskap under sex. Av og til har jeg også inntrykk av at han er mye mer "rett på" enn det jeg er. Kvinner krever vel kanskje litt mer forspill enn menn generelt. F.eks kan han være veldig rett på og ta på meg nedentil, ta trusen av med en gang osv., i stedet for å beføle rundt, litt sakte og la det bygge seg opp. Jeg merker også at det tar veldig lang tid å bli våt, og jeg tror dette er noe av grunnen. En annen ting er at hvis han skal massere meg, så går det veldig kort tid før han begynner å berøre meg nedentil, og jeg føler meg rett og slett ikke avslappet da. For da tenker jeg hele tiden på at "nå er massasjen snart over for han vil ha sex". 

Anonymkode: b7ac4...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår problemet... Jeg har vært i et lengre forhold selv.

Det første jeg tenkte, som jeg ville gjort, er at du jo kan "tvinge" frem mer forspill og lidenskap ved å være litt mer "kostbar" (tease, trekke ut tiden) og spennende selv, og evt. lære deg noen nye forføringsteknikker for å sprite opp. Ta kontrollen selv, hvis du skjønner? Det høres kanskje latterlig ut, men jeg tror at med menn må man ofte VISE hvordan man vil ha det. 

Det med forskjellige leggetider er litt tricky, men sover du, så sover du. Du kan vel heller la være å ha sex, om du er for trøtt, og dermed lære ham at han må komme tidligere å legge seg hvis han vil få seg noe?

Anonymkode: 09074...fdf

• Liker 1
Skrevet

Må legge til: Det høres litt ut som du egentlig gjør litt ting som du ikke vil selv. Jeg sier det igjen: Ta kontrollen! Det er bare sexy. Ikke kast bort tiden din på noe som er halvveis, finn heller en TYDELIG måte å vise hvordan du vil ha det på :) 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår problemet... Jeg har vært i et lengre forhold selv.

Det første jeg tenkte, som jeg ville gjort, er at du jo kan "tvinge" frem mer forspill og lidenskap ved å være litt mer "kostbar" (tease, trekke ut tiden) og spennende selv, og evt. lære deg noen nye forføringsteknikker for å sprite opp. Ta kontrollen selv, hvis du skjønner? Det høres kanskje latterlig ut, men jeg tror at med menn må man ofte VISE hvordan man vil ha det. 

Det med forskjellige leggetider er litt tricky, men sover du, så sover du. Du kan vel heller la være å ha sex, om du er for trøtt, og dermed lære ham at han må komme tidligere å legge seg hvis han vil få seg noe?

Forstår poenget ditt, men er også litt redd for at han da blir for "slapp". At han blir vant til at det er jeg som tar mer initiativ, gjør mest, beføler osv. Ja, leggetidene er veldig tricky. I ukedagene pleier vi å legge oss samtidig, men er jo ofte i helgene man evt. tar seg mer tid til "ordentlig" og mer variert sex. Jeg jobber også turnus og må stå tidlig opp noen dager, og da kan man liksom ikke hale ut leggetiden for lenge. 

Skrevet

Min erfaring er at menn er veldig fornøyd med jevnlig rutinesex. Jeg kjeder meg med det, så derfor tar jeg kontrollen og sørger for at vi ikke havner i rutiner. 

Veldig passivt å si "Han gidder ikke, så da gidder ikke jeg heller." Om han er fornøyd slik, og du misfornøyd, er det jo mest deg det å være så passiv går utover. Skjønt med tiden går det nok utover dere begge, når du mister lyst på grunn av dette. 

Ta ansvar om dette plager deg. Det skal ikke så mye til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår poenget ditt, men er også litt redd for at han da blir for "slapp". At han blir vant til at det er jeg som tar mer initiativ, gjør mest, beføler osv. Ja, leggetidene er veldig tricky. I ukedagene pleier vi å legge oss samtidig, men er jo ofte i helgene man evt. tar seg mer tid til "ordentlig" og mer variert sex. Jeg jobber også turnus og må stå tidlig opp noen dager, og da kan man liksom ikke hale ut leggetiden for lenge. 

Men dette vet du jo ikke før du har prøvd🙂 Det kan jo gå kjempe bra! Det ene drar ofte med seg det andre og det er ikke alltid så mye som skal til. Ville prøvd først, og hvis ikke det hjelper og han blir "lat" som du sier, må dere snakke om det også. 

Anonymkode: 33e50...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...