Gjest gjest Skrevet 15. august 2005 #1 Del Skrevet 15. august 2005 Til min snart 3 mnd gamle sønn har vi brukt MME NAN 1 i snart to måneder som eneste melk - han er nå godt over 7 kg - og får ca. 200 ml 5 ganger pr. døgn. Når bør vi begynne med NAN 2? Hva er forskjellen på 1 og 2? Dere som har brukt MME når startet dere med grøtmåltid? Helsesøster sier at vi skal vente "lengst mulig" i hvertfall til han er 4 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. august 2005 #2 Del Skrevet 15. august 2005 Vi brukte NAN1 til pjokken var ca 7 1/2 mnd. Rett og slett fordi han ble litt hard i magen av NAN2. Vi bruker i hovedsak NAN1 enda, men det hender vi gir han NAN2 innimellom. Det er mer jern i NAN2, dobbelt så mye som i NAN1 tror jeg. Anbefalingene på grøt er 4 mnd, men vi starta så smått i 10 ukersalderen. Da fikk han litt risgrøt i melka, mer som velling. Gikk kjempebra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 15. august 2005 #3 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) *poff* Endret 28. november 2006 av Veronal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 15. august 2005 #4 Del Skrevet 15. august 2005 Nan2 inneholder mer jern enn nan1. Ingen grunn til å bytte til nan2 om du ikke må. Grøt gir jern det også. Det er de som påstår at nan lager 1 og 2 bare for å få lov til å reklamere for nan2. For i mange land får man ikke reklamere for morsmelksersatning og de unngår dette ved å ha 1 og 2. visstnok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 15. august 2005 #5 Del Skrevet 15. august 2005 Vi bytta til Nan2 da jenta var ca.4 mnd,men jeg ammet selv en del. Begynte å introdusere litt fruktmos og velling ved 5mnd alder.Etter en stund gikk vi fra velling til grøt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå