Gå til innhold

Masters of sex – Showtime-serie fra 2014

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått anbefalt denne serien fordi jeg elsker historiske dramaserier fra 1950- og 1960-tallet. Denne serien skal visstnok være en slags sykehusserie blandet med Mad men, og ha komplekse og spennende karakterer. Høres interessant ut. Problemet er bare at jeg ikke finner serien på noen streamingtjenester her i Norge. Vennene som anbefaler den bor i et annet land, men jeg får ikke tilgang til den samme streamingtjenesten som de ser serien på. 
Noen som vet hvor jeg kan se denne serien?

Anonymkode: 046ba...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På DVD

Skrevet

Jeg så den på Amazon Prime i høst, vet ikke om den fortsatt er der.

Det er for øvrig ikke egentlig en sykehusserie. Den handler om en gynekolog og hans assistent som forsket på hva som skjer i kroppen når vi har sex. Basert på sann historie og inneholder MYE sex😅

• Liker 1
Skrevet

Er den borte fra hbo altså? 

Anonymkode: b5be2...4ee

Skrevet
Hønselouisa skrev (På 26.1.2021 den 15.51):

Jeg så den på Amazon Prime i høst, vet ikke om den fortsatt er der.

Det er for øvrig ikke egentlig en sykehusserie. Den handler om en gynekolog og hans assistent som forsket på hva som skjer i kroppen når vi har sex. Basert på sann historie og inneholder MYE sex😅

Takk for dette tipset, den var på Prime men forsvant natt til idag, så jeg rakk bare å se de to første sesongene.
Likte serien veldig godt selvom det kanskje var litt vel mye sex og den sånn sett var en del annerledes enn hva jeg hadde sett for meg.
Men snakk om komplekse karakterer! Bill er jo nesten to helt forskjellige menn, han er en gretten og forknytt gubbe når han er med kona, mens når han er med Virginia er han helt annerledes. 
Synes det var spennende hvordan Bill, moren og broren hans hadde så ulike minner om barndommen. Skjønner hvorfor vennene mine sammenlignet denne serien med Mad men, for på mange måter minner Bill Masters meg om Don Draper. Særlig dette med at han er så mentalt hard og ikke tillater seg selv å være sårbar og løper fra alle følelser. 

Synes dette var en veldig interessant serie, og lurer på hvorfor den ikke er mer kjent? Er det fordi all sexen gjør den vanskelig å selge? Kan forstå at det kanskje blir litt for mye for mange amerikanere, men i Norge er vi da ganske så avslappet på det. Og med tanke på de komplekse karakterene kunne dette fint vært en serie NRK kunne sendt. De har jo sendt Game of Thrones, og der har vel egentlig ikke sex-scenene noen egentlig funksjon, eller? I denne serien har de jo så absolutt en funksjon. 

Anonymkode: 046ba...c1a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...