AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #21 Del Skrevet 26. januar 2021 Vekten min varier også veldig. Det er en av grunnene jeg veier meg sjeldent nå. Jeg bruker heller målebånd. veide meg f. Eks for to uker siden og målte meg med målebånd samtidig. Veide meg igjen på mandag og var gått opp en kilo, men ifølge målebåndet så var jeg gått inn1 til 2 cm både her og der Anonymkode: 531af...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #22 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1600 er vel ikke et kaloriunderskudd? Anonymkode: 00c7a...740 Junine skrev (3 timer siden): Det spørs helt på personen! Høyde, vekt, alder, muskelmasse og aktivitetsnivå påvirker hvor mange kalorier man trenger ila dagen. For deg er det kanskje ikke underskudd, for meg er det et stort underskudd for eksempel😊 Er ikke personen du siterer, men synes du skal være forsiktig med slike uttalelser. For TS, som veier 55 kilo, er 1600 sannsynligvis ikke et underskudd men et vedlikehold. Anonymkode: 3084c...d8f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #23 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For TS, som veier 55 kilo, er 1600 sannsynligvis ikke et underskudd men et vedlikehold. Anonymkode: 3084c...d8f Hvor mye bør jeg kutte ut for å gå ned da? TS Anonymkode: 52919...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #24 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye bør jeg kutte ut for å gå ned da? TS Anonymkode: 52919...437 Du er litt i samme båt som meg. Er lav og normalvektig, men skulle jeg ønske å gå ned et par kilo vil ikke 1600 kalorier hjelpe meg. Ei heller behøver jeg 1600 kalorier for å holde meg mett gjennom dagen. Min vekt/høyde viker fra den gjennomsnittlige kvinne, og dermed viker også kaloribehovet mitt. Har du brukt kalorikalkulator for å se hva du faktisk trenger? Anonymkode: 234d2...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #25 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er litt i samme båt som meg. Er lav og normalvektig, men skulle jeg ønske å gå ned et par kilo vil ikke 1600 kalorier hjelpe meg. Ei heller behøver jeg 1600 kalorier for å holde meg mett gjennom dagen. Min vekt/høyde viker fra den gjennomsnittlige kvinne, og dermed viker også kaloribehovet mitt. Har du brukt kalorikalkulator for å se hva du faktisk trenger? Anonymkode: 234d2...85b Nei, orker ikke å være så fanatisk. Anonymkode: 52919...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampira Skrevet 26. januar 2021 #26 Del Skrevet 26. januar 2021 Vei deg på samme dag hver uke, så får du et riktigere bilde av din egentlige vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #27 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, orker ikke å være så fanatisk. Anonymkode: 52919...437 Handler ikke om å være fanatisk, men det ville gitt deg en pekepinne på hva du må spise for å være i kaloriunderskudd, fremfor at Olga, Kari og Pernille skal gi deg råd inne på et forum. Dette kan du fint finne ut av selv, fremfor synsing her inne. Men ok, kall det gjerne fanatisk. Jeg kaller det fornuftig. Anonymkode: 234d2...85b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #28 Del Skrevet 27. januar 2021 Vi lave kan dessverre ikke spise stort hvis vi vil ned i vekt. Nå er jeg 5 cm høyere enn deg og 5 kg tyngre, men i følge pulsklokken min er grunnforbrenningen min på litt under 1500 kalorier om dagen. Din må dermed være enda lavere. Hvis man er aktiv kan man selvsagt spise mer, men det er ingen normalvektige som går ned i vekt av å gå en tur hver dag, for gåing forbrenner få kalorier per time. Å gå en tur en bra for helsa, men har lite å si for vekta når du allerede er normalvektig og bare vil ned et par kilo. Anonymkode: 03dd7...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #29 Del Skrevet 27. januar 2021 Som over, over 170 og ca 70 kg. Beveger meg lite og grunn forbrenning på ca 1400 mener jeg. Da sier det seg selv at 1500 uten bevegelse ikke er slanking... (Kan ikke bevege meg stort mer). Kanskje ts må sjekke kaloriforbruk, få aktivitetsklokke (faktisk forbruk), veie og logge mat? Uansett, det er ikke sikkert det er verdt det. Det spørs hvor enkelt det blir å holde vekten når man når målet. Kroppsfasong kan man (i teorien) balansere med målrettet trening Anonymkode: c1ca1...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #30 Del Skrevet 27. januar 2021 Spiste 2000 kcal igår fordi jeg ble så sulten av denne tråden, og gjett hvem som har gått ned hele 1,5 kg i dag? Forstå det den som kan. Ts Anonymkode: 52919...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #31 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spiste 2000 kcal igår fordi jeg ble så sulten av denne tråden, og gjett hvem som har gått ned hele 1,5 kg i dag? Forstå det den som kan. Ts Anonymkode: 52919...437 Vannvekt😉 Anonymkode: 03dd7...257 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 27. januar 2021 #32 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For TS, som veier 55 kilo, er 1600 sannsynligvis ikke et underskudd men et vedlikehold. Anonymkode: 3084c...d8f Jeg veier 49 kilo, sånn til informasjon. Så i følge din teori skal jeg da altså ligge enda lavere enn ts igjen på et vedlikehold.. Men du vet ingenting om hverken min eller TS sin hverdag. Som jeg nevnte i stad så spiller alder, aktivitetsnivå og muskelmasse en stor rolle. Bare fordi hun hadde gått opp én kilo på en dag, så betyr ikke det at hun må kutte i kalorier. Som nevnt tidligere går man ikke opp en hel kilo fett på en dag, dette er vannvekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #33 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For TS, som veier 55 kilo, er 1600 sannsynligvis ikke et underskudd men et vedlikehold. Anonymkode: 3084c...d8f Da går jeg ned i vekt, og jeg er 165 cm høy og veier 44kg. Man bør være litt forsiktig med å uttale seg om maksimalt kaloriinntak for å gå ned i vekt for en person du ikke kjenner. Plutselig blir det ganske lite, og man ender opp i en dårlig spiral som er vanskelig å komme ut av. For hva ville egentlig du ha foreslått ville ha vært vedlikehold for meg? Anonymkode: 95b56...bb8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 27. januar 2021 #34 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spiste 2000 kcal igår fordi jeg ble så sulten av denne tråden, og gjett hvem som har gått ned hele 1,5 kg i dag? Forstå det den som kan. Ts Anonymkode: 52919...437 Fordi det var vannvekt😊 Dessuten kan også det å spise ekstra en dag øke forbrenningen din. Mange spiser lite kalorier søndag-fredag, for så å spise litt mer på lørdag. Da får kroppen et «sjokk», og må jobbe ekstra. På sikt kan det hindre forbrenningen din å gå ned, noe som ofte skjer når kroppen blir vandt med å klare seg på lite kalorier. Sånn veldig enkelt og kort forklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #35 Del Skrevet 27. januar 2021 Junine skrev (5 minutter siden): Jeg veier 49 kilo, sånn til informasjon. Så i følge din teori skal jeg da altså ligge enda lavere enn ts igjen på et vedlikehold.. Men du vet ingenting om hverken min eller TS sin hverdag. Som jeg nevnte i stad så spiller alder, aktivitetsnivå og muskelmasse en stor rolle. Bare fordi hun hadde gått opp én kilo på en dag, så betyr ikke det at hun må kutte i kalorier. Som nevnt tidligere går man ikke opp en hel kilo fett på en dag, dette er vannvekt. Enig. Jeg gikk også opp 1-1,5 kg under menstruasjon. Mye som påvirker vekten fra dag til dag, og det viktigste er å se på vekten over en lengre periode (hvis man vil oppnå vektnedgang). Anonymkode: 95b56...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junine Skrevet 27. januar 2021 #36 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Jeg gikk også opp 1-1,5 kg under menstruasjon. Mye som påvirker vekten fra dag til dag, og det viktigste er å se på vekten over en lengre periode (hvis man vil oppnå vektnedgang). Anonymkode: 95b56...bb8 Ja, ikke sant😊 Helt vanlig å gå opp litt vannvekt av hormonelle årsaker, som for eksempel mensen! Salt mat binder også vannet en dag eller to. Så dette er ikke noe å tenke på en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 27. januar 2021 #37 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da går jeg ned i vekt, og jeg er 165 cm høy og veier 44kg. Man bør være litt forsiktig med å uttale seg om maksimalt kaloriinntak for å gå ned i vekt for en person du ikke kjenner. Plutselig blir det ganske lite, og man ender opp i en dårlig spiral som er vanskelig å komme ut av. For hva ville egentlig du ha foreslått ville ha vært vedlikehold for meg? Anonymkode: 95b56...bb8 Da er du veldig aktiv om du går ned på det kaloriinntaket. Etter teksten å dømme, antok jeg at ts ikke var særlig opptatt av trening. Mer en stillesittende slanker. Jeg er enig i at man skal holde igjen litt av bastante uttalelser når man ikke vet alle opplysninger om saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #38 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): For TS, som veier 55 kilo, er 1600 sannsynligvis ikke et underskudd men et vedlikehold. Anonymkode: 3084c...d8f AnonymBruker skrev (1 time siden): Da går jeg ned i vekt, og jeg er 165 cm høy og veier 44kg. Man bør være litt forsiktig med å uttale seg om maksimalt kaloriinntak for å gå ned i vekt for en person du ikke kjenner. Plutselig blir det ganske lite, og man ender opp i en dårlig spiral som er vanskelig å komme ut av. For hva ville egentlig du ha foreslått ville ha vært vedlikehold for meg? Anonymkode: 95b56...bb8 Jeg har ikke uttalt meg bombastisk om TS sitt maksimale kaloriinntak. Ordet sannsynligvis ble brukt bevisst. Tallet ble forøvrig hentet fra en kalorkalkulator på AktivTrening.no, som sier 1570 kalorier for en inaktiv person på 55 kilo. Kalorikalkulatoren på AktivTrening.no estimerer 1373 kalorier for en inaktiv person med en vekt på 44 kilo. Jeg vedlikeholder selv på 1550 kalorier, og veier mange kilo mer enn deg. Hvis jeg trener kan jeg spise noe mer. Det er forøvrig også mulig å ende opp i en dårlig spiral hvis man tror man kan spise mer enn det man faktisk kan. Anonymkode: 3084c...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 27. januar 2021 #39 Del Skrevet 27. januar 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Tråden er også ryddet for lavtkaloriinntak, helseskadelige råd og avsporinger. Med vennlig hilsen, Matas, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg