Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 16 år som har en kamerat han er mye sammen med. I går hørte jeg at de hadde funnet på en "spøk". De hadde gått på t-banen og trikken og ellers på gata, og når de fikk muligheten puttet de kondomer i jakkelomma til folk som ikke fulgte med. De hadde kjøpt to pakker. Og så lo de av tanken på at de som de gjorde det med kunne komme i pinlige situasjoner. Da jeg hørte det forsøkte jeg å si at dette var veldig slemt siden kondomene kunne bli funnet av den de var gift med, som ville mistenke dem for å være utro. Da lo han bare enda mer, det var liksom super-"prank". Dette er dårlig "spøk", men de skjønner det ikke.

Anonymkode: 5011f...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart skjønner de det ikke. De tenker ikke lenger enn sin egen nesetipp. Her får du heller indra mobil eller nekte han å gå ut ei uke eller to. Når han ikke kan oppføre seg må du sette ned foten. 

Anonymkode: a66d1...f6f

Skrevet

Litt gøy var det da.

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har en sønn på 16 år som har en kamerat han er mye sammen med. I går hørte jeg at de hadde funnet på en "spøk". De hadde gått på t-banen og trikken og ellers på gata, og når de fikk muligheten puttet de kondomer i jakkelomma til folk som ikke fulgte med. De hadde kjøpt to pakker. Og så lo de av tanken på at de som de gjorde det med kunne komme i pinlige situasjoner. Da jeg hørte det forsøkte jeg å si at dette var veldig slemt siden kondomene kunne bli funnet av den de var gift med, som ville mistenke dem for å være utro. Da lo han bare enda mer, det var liksom super-"prank". Dette er dårlig "spøk", men de skjønner det ikke.

Anonymkode: 5011f...0bb

Ikke all humor er bra humor. Det var jo ikke vondt ment, kun for å være morsomme. Selv om de ikke tenkte så langt som deg, av hvor galt det kan bli for enkelte av "ofrene".

Gjort er gjort, så kan man håpe de finner på noe annet for å være morsomme neste gang. 

Skrevet

theTitanic skrev (1 minutt siden):

Ikke all humor er bra humor. Det var jo ikke vondt ment, kun for å være morsomme. Selv om de ikke tenkte så langt som deg, av hvor galt det kan bli for enkelte av "ofrene".

Gjort er gjort, så kan man håpe de finner på noe annet for å være morsomme neste gang. 

De er 16 år. Jeg vet at da jeg var 16 hadde jeg evne til å skjønne konsekvenser og spesielt dersom ts forklarte dem det. Her trengs det ikke bare å håpe. De trenger å lære empati og hvordan egne handlinger og ytringer har konsekvenser for andre.

Anonymkode: f9a90...ab3

• Liker 2
Skrevet

Det beste her er vel å lære de (the hard way) hvordan det føles når noen har det gøy på andre sin bekostning. La de få smake sin egen medisin ;)

Skrevet

Det er ikke bare pinlige situasjoner folk kan komme opp i. Hva om partneren er voldelig? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...