AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Det er helt sikkert ikke bare meg som nå har sittet på hjemmekontor siden i februar, er drittlei og begynner å miste litt av positiviteten i hverdagen? Jeg har bikket det punktet hvor det virker som om lyset i enden av tunellen bare beveger seg lengre unna - jeg trenger noe gøy å finne på som er trygt i disse koronatider! Hva gir deg glede og inspirasjon i denne tiden? Har du, eller har du hatt, noen morsomme prosjekter den siste tiden? Selv har jeg fornyet kjøkkenet med foliering av benkeplate og malt alle fronter - ble utrolig bra! Jeg er et særdeles utadvendt menneske av natur, så denne isolasjonen oppleves veldig vanskelig. Har du kanskje noen skikkelig gode tips og triks til en kreativ vri på digitale møter med venner og familie? Har du noe som du synes er gøy å gjøre, og som er koronavennlig, så vil jeg gjerne høre - jeg er åpen for alt! Anonymkode: 59dd6...4e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Jeg og flere av mine venninner pleier å møtes på skype på fredager - og heldigvis er Hasse Tophe i gang igjen med "innequiz"! Sjekk ut siden deres på Facebook så finner du informasjon om de ulike quizene Vi tar oss noe godt i glasset, møtes en halvtime/time før quizen begynner, også blir vi sittende så lenge vi vil etter at den er ferdig. Vi som bor i samme by pleier å møtes på avtalte steder for å gå turer sammen med god avstand også. Noen ganger tar vi også med oss noen på facetime som ikke kan være der fysisk. Jeg er også et veldig utadvendt menneske - I feel your pain! Anonymkode: 59dd6...4e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Jeg må treffe folk for å holde motivasjonen oppe. Så når det er lov med besøk så treffer jeg ei venninne hver uke. I trygge former. Anonymkode: 0bbf7...00e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Å få seg hund er fantastisk god medisin! Daglig trim, masse kos og selskap. Helt vanvittig hvor mye glede vi har hatt av vår valp og hvor fort han ble en del av familien! Anonymkode: 59dd6...4e1
Taimy Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Jeg er ikke særlig sosial av meg og har egentlig storkost meg denne tiden. Ingen unger som skal kjøres hele dagen, og mannen er mer hjemme. Jeg har brukt tiden på å se på tv serier, lest bøker, øve på symaskinen og lærer meg piano. Dette er slike ting det var vanskelig å finne tid til før. Hunden får også ekstra lange turer, jeg kan bruke lengre tid på matlagingen og husarbeidet hoper seg ikke opp. Rett og slett en god hverdag. 1
The Rosestarwoman Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Å skrive ei morsom novelle eller ei adjektiv historie er ganske morsomt😇
Gjest Lasox Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Det har ikke plaget meg å være i "isolasjon" siden begynnelsen av Mars, isolerte meg litt tidligere enn ellers i landet pga. vi slapp inn fly som kom fra episenteret på det tidspunktet, men skjønner at det er slitsomt for dere som er utadvendt. Noen tips er evt. å begynne med skype, facebook og ha det sosialt der aller helst med webkamera og ha videosamtale. Det kan kanskje hjelpe litt? Ellers så er det jo svært lite man kan finne på. Det eneste minuset for min del er jo at mange av dagene blir jo altfor like. Tida går fortere og fortere. Snart gått et år allerede, men har nå heldigvis noen hobby slik som sjakk, dataspilling og design. Så noe av tiden går med til det, og artig å se at det går fremover med de tre nevnte tingene. Spesielt med sjakken og design. Blir spennende å få møtt på "sjakk-kollegaene" sine igjen og se hvem som har utviklet seg mest under pandemien. Endret 28. januar 2021 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Spille spill over skype, som Ludo, stigespill osv. Mest morsomt dersom alle husstander har ett brett hver, slik at alle kan flytte brikkene sine selv, og de andres. Tegne, perling, sy, kreative prosjekter sammen på skype. Quiz på skype Fest på skype (husk å IKKE gjør dette med barn i hus. De må få slippe fyll) Bake kake sammen på skype. Min bror og jeg gjør dette. Avtaler oppskrift og har ingrediensene klare. Gjerne noe som krever litt pynting. Kakene koser vi oss med etterpå. Teateroppsetning på skype. Har du barn har du også kanskje tilgang på mange kosedyr, dukker, og andre effekter. Planteprosjekter. Man sår frø, planter, hver for seg, men treffes på skype og gjør disse tingene sammen. Anonymkode: 143d1...49f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Det siste året har jeg begynt med brevskriving igjen. Skikkelig utdatert, men veldig gøy å få et håndskrevet brev i postkassen. Og gøy å gå og vente på å få svar. Brevveksler med en studievenninne som bor nord i landet, med tanten min som bor i Sverige, og med en barndomsvenninne som jeg har hatt sporadisk kontakt med oppgjennom. Føler faktisk at jeg har fått nærere og dypere kontakt med dem enn vi har hatt på mange år. Det kan virkelig anbefales, det blir noe helt annet enn kontakt over telefon. Og før jul sendte jeg brev til en jente jeg var brevvenn med i Australia da vi var sånn 12-17 år, har ikke fått noe svar men regner egentlig ikke med at hun har fått brevet, hun har jo helt sikkert flyttet siden den gang. Jeg aner ikke engang om hun har giftet seg og byttet navn, men tenkte det kunne være morsomt å gi det en sjanse. Anonymkode: 9fe36...030 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå