Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et halvt år siden ble jeg dumpet av mannen min etter 10 år. Følelsene var bort og han var klar til å gå videre. Jeg er fortsatt litt satt ut. Jeg er kanskje håpløst romantisk, men jeg trodde oppriktig at det vi hadde sammen var dypere og mer verdt enn en vanlig forelskelse. 

Men er det kanskje sånn det fungerer i dag? At folk kun holder sammen så lenge det "føles" riktig, og så flyr de videre til neste? Vil ikke folk ha livslange forhold lenger? 

Anonymkode: 7d80e...44b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp det er faktisk blitt sånn, folk stikker når forelskelsen forsvinner. De jager rusen av å være forelsket rett og slett, ikke så veldig ulikt narkiser.

Når partneren møter motstand er det rett til nestemann på lista. Forblir heller singel enn å date mer, det er bare sløsing med tid.

Anonymkode: 76470...9ed

• Liker 5
Skrevet

10 år er ikke et bruk-og-kast-forhold.

Er man sammen i 10 år, høres det mer ut som man har forsøkt det man kan, men ikke har det noe godt i forholdet.

Det er i alle fall min erfaring med den lengden på forhold. 

Anonymkode: 85c37...093

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp det er faktisk blitt sånn, folk stikker når forelskelsen forsvinner. De jager rusen av å være forelsket rett og slett, ikke så veldig ulikt narkiser.

Når partneren møter motstand er det rett til nestemann på lista. Forblir heller singel enn å date mer, det er bare sløsing med tid.

Hvis en narkis setter et skudd hvert 10. år, så burde det være greit for de fleste.

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 3
Skrevet

Det virker dessverre til at det er blitt sånn. Man kan si at 10 år er lenge, men tenker allikevel at det kunne vart livet ut dersom man jobbet med forholdet. At man ikke tok de enkleste løsningene... Den enkle er jo å gå. Tror altfor mange innbiller seg at de har jobbet med forholdet uten egentlig og ha gjort det. Jeg endte nylig et forhold gjennom to år nå som jeg forstår jeg er blitt brukt i. Han visste hele veien at jeg ville flytte sammen, og var med på planen helt til det var reelt. Jeg elsker virkelig han, men føler meg bare brukt. Utrolig kjip sorg nå, men lærer vell noe av dette også.

Anonymkode: 09389...604

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det virker dessverre til at det er blitt sånn. Man kan si at 10 år er lenge, men tenker allikevel at det kunne vart livet ut dersom man jobbet med forholdet. At man ikke tok de enkleste løsningene... Den enkle er jo å gå. Tror altfor mange innbiller seg at de har jobbet med forholdet uten egentlig og ha gjort det. Jeg endte nylig et forhold gjennom to år nå som jeg forstår jeg er blitt brukt i. Han visste hele veien at jeg ville flytte sammen, og var med på planen helt til det var reelt. Jeg elsker virkelig han, men føler meg bare brukt. Utrolig kjip sorg nå, men lærer vell noe av dette også.

Anonymkode: 09389...604

Samme her...🙄 Minste motstands vei...veldig vondt når det kun er én part dom har trua og jobber for det.For ikke å snakke om alt hva man delt av sjela si ...Gjør ikke DET en gang til !  

Anonymkode: 47295...8b9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

veldig vondt når det kun er én part som har trua og jobber for det

Er man bare en som har trua og jobber for noe, så burde man ha stoppet opp. Det fører jo ingen vei!

Skrevet

Han påstår selv at han jobbet med forholdet, han bare glemte å snakke med meg om det. Satt overtid på jobb og sørget for å være opptatt med kompiser og prosjekter mens jeg var hjemme med barna. Vi drømte om neste års sommerferie et par dager før han var ferdig med forholdet. Så selv om det varte i 10 år så ble jeg jo dumpet. Parterapi og sånt var visst ikke aktuelt. 

TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du er heldig som har opplevd et så langt forhold, selv om jeg og er en romantiker som ser på misunnelse på mennesker som får oppleve gullbryllupsdag. Det der er ikke bruk og kast. Bruk og kast er det som kan komme når du prøver å finne ny kjæreste. Virker som det eneste som står i hodet på menn er å ydmyke kvinner med å pule dem, bare for å fortelle dem at det alt de duger til..

Anonymkode: c5204...a25

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For et halvt år siden ble jeg dumpet av mannen min etter 10 år. Følelsene var bort og han var klar til å gå videre. Jeg er fortsatt litt satt ut. Jeg er kanskje håpløst romantisk, men jeg trodde oppriktig at det vi hadde sammen var dypere og mer verdt enn en vanlig forelskelse. 

Men er det kanskje sånn det fungerer i dag? At folk kun holder sammen så lenge det "føles" riktig, og så flyr de videre til neste? Vil ikke folk ha livslange forhold lenger? 

Ofte skyldes dette at man blir fristet av andre over sosiale media! Treffer andre av motsatt kjønn som viser oppmerksomhet og man klarer ikke styre seg, og tror at gresset er grønnere på andre siden. Mange ser ikke for seg hva de har og hva de risikerer og tape på litt sikt. I lengre forholdt har man da kanskje kjedet seg litt, og søker spenning foran at man har hatt det vondt i forholdet. Problemet til mange er at det skjer i neste forholdt man innlater seg på også!

Slik jeg ser det nå ute på datingmarkedet, så er det enormt mange som bare søker den "forelskelsesrusen" og når den avtar etter noen mnd eller år? Ja da går de lei og hopper videre til neste. Dette sier de ikke noe om, dette er noe man som partner får midt i fleisen etter mange måneder eller kanskje år. Ikke lett og finne stabile gode partnere lenger uansett alder.

Etter 10 år er det ofte slik at mange går fordi man "kjeder" seg litt og ikke direkte har det  vondt i forholdet. Så går de rundt og dyrker disse negative tankene om at de kjeder seg, og kommer frem til at de "har mistet følelsene".  Da skal søke ny spenning og realisere seg selv. Blir dyrt i lengden og gå ut og inn av samboerskap og ekteskap.

Derfor vil mange i dag aldri ha noe seriøst egentlig, de bare sier dette for og få noen måneder med sex og nærhet! Så hopper de videre til neste de kan suge sex og nærhet ut av før de går videre der også. Oppdage hvem disse er, ja det er utrolig vanskelig. Man må bare se på hva de forteller om tidligere levd liv, de med mange korte forhold bak seg? Skygg unna! Det siste litt på siden av TS sitt tema :) 

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis en narkis setter et skudd hvert 10. år, så burde det være greit for de fleste.

Er du seriøs nå? 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er du seriøs nå? 😂

Ja.

Det blir rett og slett for dumt å si at et ti år langt forhold som tar slutt, handler om bruk og kast og avhengighet til forelskelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja.

Det blir rett og slett for dumt å si at et ti år langt forhold som tar slutt, handler om bruk og kast og avhengighet til forelskelse.

Det er jeg enig i, selv om sammenligningen din ikke henger på greip.

Men en forelskelse varer vanligvis 6 mndr til 2 år, med gjennomsnittlig varighet på 1 år. Et forhold som varer i 10 år er absolutt ikke noe bruk og kast forhold som antyder avhengighet av forelskelse.

Skrevet

Forelskelsen forsvinner lenge før 10 år, så her har han enten "prøvd" som han sier, i all hemmelighet (noe som er bortkastet, da man er to i et forhold), eller så har han truffet en ny. Du vil vel uansett ikke være med en som ikke elsker deg, bare fordi du synes alle skal være sammen resten av livet?

Anonymkode: b6b0f...e37

Skrevet
*Mocca* skrev (29 minutter siden):

Det er jeg enig i, selv om sammenligningen din ikke henger på greip.

Men en forelskelse varer vanligvis 6 mndr til 2 år, med gjennomsnittlig varighet på 1 år. Et forhold som varer i 10 år er absolutt ikke noe bruk og kast forhold som antyder avhengighet av forelskelse.

Det var poenget mitt.

Synes sammenligningen min var riktig så god, jeg!  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han påstår selv at han jobbet med forholdet, han bare glemte å snakke med meg om det. Satt overtid på jobb og sørget for å være opptatt med kompiser og prosjekter mens jeg var hjemme med barna. Vi drømte om neste års sommerferie et par dager før han var ferdig med forholdet.

TS

Typisk det.

Anonymkode: bd698...362

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffa. Vet ikke om folk i dag er klar for forhold som varer 10+ år, eller livet ut. Du fikk ihvertfall barn ut av forholdet. 

Anonymkode: bd698...362

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Forelskelsen forsvinner lenge før 10 år, så her har han enten "prøvd" som han sier, i all hemmelighet (noe som er bortkastet, da man er to i et forhold), eller så har han truffet en ny. Du vil vel uansett ikke være med en som ikke elsker deg, bare fordi du synes alle skal være sammen resten av livet?

Anonymkode: b6b0f...e37

Følelser kommer og går. Hvorfor skal ikke gode følelser kunne komme tilbake? 

Prisen for å gi opp er det jo barna som betaler. Hvorfor kan ikke heller vi voksne strekke oss litt lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...